Ubisoft wyjaśnia zamieszanie wokół usuwania kont

W zeszłym tygodniu rozpętało się niemałe zamieszanie wokół zasad, wedle których usuwane są nieaktywne konta na platformie Ubisoftu. Jak zwrócił uwagę profil AntiDRM na Twitterze, jeśli nie będziemy logować się w rzeczonej usłudze przez dłuższy czas, któregoś pięknego dnia w naszej skrzynce mailowej może czekać wiadomość o usunięciu naszego konta (włącznie z przypisanymi do niego grami). Oficjalny profil Ubisoftu od razu odpowiedział, że wystarczy kliknąć w ciągu 30 dni w zawarty w mailu link i teoretycznie nie ma problemu, lecz niesmak wciąż pozostał.
O sprawie zrobiło się na tyle głośno, że Ubisoft musiał zaprezentować nieco obszerniejsze stanowisko na jej temat. Francuzi nawet zaktualizowali stronę supportu o uspokajającą informację:
Konta powiązane z aktywną subskrypcją Ubisoftu lub grami na PC, które zostały zakupione w naszym sklepie, nie są zagrożone usunięciem.
Lakoniczna odpowiedź z oficjalnego profilu Ubisoftu na tweeta AntiDRM nie wspomniała o tym drobnym fakcie i poniekąd z tego powodu wybuchła cała afera. Jak udało się ustalić redakcji PC Gamera, Francuzi kierują się procesem opartym na unijnym rozporządzeniu o ochronie danych (czyli doskonale nam znanym RODO) i przed ewentualnym usunięciem konta biorą pod uwagę poniższe kryteria:
- aktywność na koncie od czasu jego utworzenia;
- biblioteka przypisana do konta (jeśli jest w niej gra na PC zakupiona w sklepie Ubisoftu, konto nie jest zagrożone usunięciem);
- okres nieaktywności, czyli data ostatniego zalogowania do ekosystemu Ubisoftu (włączając Steama i inne platformy);
- aktywna subskrypcja Ubisoftu przypisana do konta.
Ponadto przedstawiciele firmy uspokajają, że nigdy nie zdarzyło im się dotąd usunąć konta, które byłoby nieaktywne przez krótszy czas niż 4 lata. Gdyby jednak miało dojść do takiego zamknięcia, w ciągu 30 dni otrzymamy aż trzy maile na ten temat. Wszystko wskazuje więc na to, że możemy spać spokojnie.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Ubisoft wyjaśnia zamieszanie wokół usuwania kont”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Uwielbiam odgrzewanie dramy w środku sezonu ogórkowego.
Prawdziwy powrót do przeszłości.
https://www.gry-online.pl/newsroom/gracz-stracil-konto-i-dostep-do-gier-ubisoftu-wszystko-w-zgodzie/z520fe8
https://www.pcworld.com/article/559218/could-gdpr-policy-erase-your-games-it-happened-to-an-ubisoft-customer.html
https://antyweb.pl/rodo-ubisoft-skasowane-konto
https://ithardware.pl/aktualnosci/uwaga_ubisoft_kasuje_nieaktywne_konta_i_usuwa_gry_firma_tlumaczy_sie_rodo-19176.html
https://www.instalki.pl/aktualnosci/gry/51501-ubisoft-usunal-nieaktywne-konto-gracza-powolal-sie-na-rodo.html
No trudno. strace je.
Chwila, posiadam sporo gier na uplayu, jednak żadną zakupioną bezpośrednio w sklepie platformy (część kupiłem na steam, inną na origin, jeszcze inną na epiku, a pozostałe to kody z CD-A). Czy w takim razie moja biblioteka jest w końcu zagrożona wykasowaniem przez Ubisoft czy nie?
No tu się właśnie objawia problem z lakonicznością tej informacji. Wysłałbym maila do supportu na wszelki wypadek.