rek

Ubisoft wyjaśnia zamieszanie wokół usuwania kont

Ubisoft wyjaśnia zamieszanie wokół usuwania kont
Francuzi uspokajają w sprawie usuwania kont na platformie Ubisoftu, ale ich komunikacja pozostawia sporo do życzenia.

W zeszłym tygodniu rozpętało się niemałe zamieszanie wokół zasad, wedle których usuwane są nieaktywne konta na platformie Ubisoftu. Jak zwrócił uwagę profil AntiDRM na Twitterze, jeśli nie będziemy logować się w rzeczonej usłudze przez dłuższy czas, któregoś pięknego dnia w naszej skrzynce mailowej może czekać wiadomość o usunięciu naszego konta (włącznie z przypisanymi do niego grami). Oficjalny profil Ubisoftu od razu odpowiedział, że wystarczy kliknąć w ciągu 30 dni w zawarty w mailu link i teoretycznie nie ma problemu, lecz niesmak wciąż pozostał.

O sprawie zrobiło się na tyle głośno, że Ubisoft musiał zaprezentować nieco obszerniejsze stanowisko na jej temat. Francuzi nawet zaktualizowali stronę supportu o uspokajającą informację:

Konta powiązane z aktywną subskrypcją Ubisoftu lub grami na PC, które zostały zakupione w naszym sklepie, nie są zagrożone usunięciem.

Lakoniczna odpowiedź z oficjalnego profilu Ubisoftu na tweeta AntiDRM nie wspomniała o tym drobnym fakcie i poniekąd z tego powodu wybuchła cała afera. Jak udało się ustalić redakcji PC Gamera, Francuzi kierują się procesem opartym na unijnym rozporządzeniu o ochronie danych (czyli doskonale nam znanym RODO) i przed ewentualnym usunięciem konta biorą pod uwagę poniższe kryteria:

  • aktywność na koncie od czasu jego utworzenia;
  • biblioteka przypisana do konta (jeśli jest w niej gra na PC zakupiona w sklepie Ubisoftu, konto nie jest zagrożone usunięciem);
  • okres nieaktywności, czyli data ostatniego zalogowania do ekosystemu Ubisoftu (włączając Steama i inne platformy);
  • aktywna subskrypcja Ubisoftu przypisana do konta.

Ponadto przedstawiciele firmy uspokajają, że nigdy nie zdarzyło im się dotąd usunąć konta, które byłoby nieaktywne przez krótszy czas niż 4 lata. Gdyby jednak miało dojść do takiego zamknięcia, w ciągu 30 dni otrzymamy aż trzy maile na ten temat. Wszystko wskazuje więc na to, że możemy spać spokojnie.

4 odpowiedzi do “Ubisoft wyjaśnia zamieszanie wokół usuwania kont”

  1. No trudno. strace je.

  2. Chwila, posiadam sporo gier na uplayu, jednak żadną zakupioną bezpośrednio w sklepie platformy (część kupiłem na steam, inną na origin, jeszcze inną na epiku, a pozostałe to kody z CD-A). Czy w takim razie moja biblioteka jest w końcu zagrożona wykasowaniem przez Ubisoft czy nie?

    • No tu się właśnie objawia problem z lakonicznością tej informacji. Wysłałbym maila do supportu na wszelki wypadek.

Dodaj komentarz