6
około 11 godzin temuLektura na 2 minuty

Ubisoft zatrudnia do nowej wysokobudżetowej gry o Raymanie. Seria w dobrych rękach

Za nową grę z serii odpowiedzialni będą twórcy znanego spin-offa.


Aleksandra „Doksa” Jung

Ubisoft Milan, twórcy gier Mario + Rabbids: Kingdom Battle oraz Mario + Rabbids: Sparks of Hope, szukają pracowników do „prestiżowej” gry AAA o Raymanie. Chodzi o osoby na stanowisko 3D gameplay animatora oraz senior game designera – obie te pozycje są hybrydowe.

Nie wiadomo, czy mowa tutaj o pełnowymiarowej nowej odsłonie, czy kolejnym crossoverze takim jak Mario + Rabbids. Ubisoft odmówił na razie komentarza serwisowi Polygon.


Projekt jest nadal we wczesnym stadium rozwoju. Więcej powiemy w późniejszym czasie.


Fakt, że nowy Rayman powstaje, Ubisoft potwierdził już w zeszłym roku. W projekt ma być zaangażowany kontrowersyjny twórca marki, Michel Ancel, ale tylko w roli konsultanta. Wtedy mówiło się bardziej o remake’u, ale niewykluczone, że Ubisoft pójdzie nieco dalej.

Ostatni główny tytuł z serii o Raymanie to Rayman Legends, które ukazało się w 2013 roku. Od tego czasu fani marzą o kolejnej pełnoprawnej odsłonie, ale na razie musieli obejść się smakiem za sprawą licznych crossoverów i spin-offów. Teraz ich nadzieje zostały ponownie rozpalone. Zapewnienia twórców o „prestiżowości” i wysokobudżetowości tytułu każą sądzić, że możemy mieć do czynienia z czymś większym niż kolejna gra o Kórlikach, nawet jeśli byłby to „tylko” remake.

Co ciekawe, w zeszłym roku Rayman pojawił się jako crossoverowa postać w mocno krytykowanej grze Ubisoftu Captain Laserhawk: The G.A.M.E., która oparta jest na technologii NFT i kryptowalutach. Nie martwcie się, jeżeli o niej nie słyszeliście – premiera odbyła się bez praktycznie żadnego marketingu ze strony firmy. Według krytyków zresztą wiele nie tracicie, a najciekawszą rzeczą w grze ma być właśnie pojawienie się Raymana.

Pozostaje mieć nadzieję, że nowy tytuł Ubisoftu z sympatycznym bohaterem w roli głównej nie będzie żadnym takim eksperymentalnym projektem mającym przetestować możliwości kontrowersyjnych technologii, a zwyczajną grą, do której fani będą mogli z nostalgią zasiąść.


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów22

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze