Ubisoft zwalnia w studiu założonym przez Toma Clancy’ego. Pracę straciło niemal 20 osób
Szczęściem w nieszczęściu jest to, że nie zwolniono całego Red Storm Entertainment i będzie miało jeszcze okazję się wykazać, czego nie można powiedzieć o wielu innych studiach.
Teraz najwięcej mówi się o gigantycznych zwolnieniach w Microsofcie i ich skutkach dla projektów z nim związanych, niemniej niestety nie są to jedyne cięcia etatów, jakie obecnie odbywają się w branży gier. Niedawno choćby Blizzard położył krzyżyk na Warcrafcie Rumble i jego twórcach, teraz zaś z pracą musieli pożegnać się pracownicy Ubisoftu, a konkretniej mówiąc – członkowie Red Storm Entertainment.
Studio założone przez Toma Clancy’ego jeszcze w latach 90. zostało stworzone po to, by tworzyć gry bazujące na jego twórczości, co zrodziło wiele odsłon serii Ghost Recon czy Rainbow Six. I tak działo się również po jego przejęciu w 2000 roku przez Ubisoft, aż do 2012 roku, kiedy to Red Storm wydał ostatnią własną produkcję z nazwiskiem pisarza w tytule, czyli Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier. W późniejszych latach skupił się bowiem na grach VR-owych, w tym Werewolves Within czy Assassin's Creed Nexus, a także pomocy przy innych projektach jego właściciela. Ten jednak, zgodnie z oświadczeniem wysłanym IGN-owi, zdecydował się w ramach szerszego planu restrukturyzacji uciąć parę etatów w Red Storm Entertainment.
Dziś Ubisoft podjął decyzję o zwolnieniu 19 osób z Red Storm Entertainment. Ten krok jest częścią trwającego globalnego planu restrukturyzacyjnego i tnącego koszty, który to odzwierciedla potrzeby studia w kwestii jego projektów. Choć nie podjęto tej decyzji lekko, była ona potrzebna zważywszy na nasze priorytety funkcjonowania. […]
Ponadto Ubisoft potwierdził, że inni twórcy z pozostałych studiów nie zostali masowo zwolnieni. Nie podał natomiast obecnej liczby zatrudnionych w Red Storm i jak te 19 osób ma się od ogółu jego pracowników. Same zwolnienia zaś wynikają z porażek i anulowanych projektów Ubisoftu – VR-owy Splinter Cell tworzony przez Red Storm poszedł do kosza wraz z kilkoma innymi projektami 3 lata temu, a XDefiant, przy produkcji którego pomagał, okazał się wtopą finansową i projekt zamknięto. Stąd jeszcze w tamtym roku swoje stanowiska straciło sporo osób z Red Stormu, teraz zaś widzimy tego kontynuację.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.