08.03.2012
Często komentowane 38 Komentarze

Unreal Engine 3: Przegląd najważniejszych nowych funkcji [WIDEO]

Unreal Engine 3: Przegląd najważniejszych nowych funkcji [WIDEO]
W trakcie Game Developers Conference Epic Games zaprezentowało nowy film promocyjny Unreal Engine 3. Nagranie prezentuje najważniejsze cechy silnika, w tym te związane z DirectX 11.

Najważniejsze elementy Unreal Engine 3:

Od pewnego czasu Epic Games pracuje nad wersją swojego silnika działającą w przeglądarkach. Mark Rein, wiceprezes studia, na Game Developers Conference wyjawił, że głównym celem jego ekipy jest umożliwienie uruchomienia pokazanego rok temu dema Samaritan m.in. w Internet ExplorerzeFirefoxie. Do tego wymagany będzie Flash w wersji 11.2.

Przypomnijmy, że na Game Developers Conference Epic Games ma pokazać za zamkniętymi drzwiami czwartą generację silnika Unreal Engine.

38 odpowiedzi do “Unreal Engine 3: Przegląd najważniejszych nowych funkcji [WIDEO]”

  1. Czyli już wiemy, że demo pokazowe WiiU było zrobione na najnowszym UE

  2. Wszystko fajnie, tylko mój „biurowy” PC coś niewyrźną minę ma po tym filmie 😀

  3. E, wydaje mi się, że grałem już w parę gier zrobionych na Unreal Engine 3 i specjalnie rewolucyjny to ten silnik nie jest, powiedziałbym wręcz, że ma wiele ograniczeń, ale może to błędne wrażenie… 😉

  4. Dopóki nie wyjdą nowe konsole, to mogą sobie zmieniąc ten silnik jak chcą, a i tak niewiele będzie się różnić od tej wersji, którą zastosowano w Rainbow Six: Vegas i pierwszego Gears of War.

  5. Teraz Unreal Engine 3 w tym demie „Samaritan” bardziej przypomina Frostbite’a 2 niż UE3. Osobiście bardzo sceptycznie podchodzę do tych wszystkich efektów motion-blur, bloom i depth of fields. Fakt, może wyglądają efekciarsko i next-gen’owo, ale jak dla mnie po dłuższym czasie są męczące i trochę przeszkadzają w rozgrywce. Dla mnie bardziej liczy się przejrzystość grafiki, a nie jej efekciarskie ukazanie. Bardziej wolę się przyjrzeć szczegółowym texturom niż efektom post-processing’owym.

  6. Chyba że te efekty zostaną ukazane w niezbyt nachalny sposób, by faktycznie robiły wrażenie, a nie męczyły wzrok. Poza tym, efekty te nieraz okazują się świetną maską wobec niedoróbek graficznych w postaci niskiej jakości textur itp.

  7. Skalowalnością i możliwościami ten silnik miażdży całą konkurencję, pytanie ile z tego wykorzystają twórcy – czy wszystkie gry będą przycinane na miarę, czy wersje na mocniejsze platformy będą dopieszczane i wyposażane w lepsze tekstury/modele/efekty.|@BroVaR87 – No właśnie z tym jest ból, jak jakiś efekt zostaje wprowadzony to na ogół twórcy nie mogą się powstrzymać i walą go z taką mocą, że patrzeć się na grę nie da.

  8. Lubie się bawić w UDK 😀 na filmie poza interfejsem UDK, to nie pokazali nic nowego. Zarówno animacja świątyni jak i clip z Blade Runnera były już od ponad roku dostępne. Mimo, że silnik nie najpiękniejszy, najlepszy wybór jeśli chodzi o możliwości i skalowalność.

  9. @Sergi – dlatego dobrze, że na PC-tach twórcy dają w opcjach możliwość wyłączenia tych wszystkich efektów (o ile dadzą). Gorzej niestety jest z konsolami.

  10. @Sergi – Skalonowalnością na pewno tak, czego dowodem masa gier zrobiona na Unreal Engine 3 na różnych platformach. Ale nie powiedziałbym, że możliwościami ten silnik miażdży całą konkurencję. Bo jak wiadomo otwartch przestrzeni na tym silniku nie da się zrobić bez przebudowywania go niemalże od podstaw. Nie może równać się także z rockstarowską fizyką (wiem, że za to odpowiada Euphoria, ale jakoś twórcy nie kwapią się, aby zastąpić nią wykorzystywanego w Unreal Engine 3 Havoka).

  11. @druid78 – do tego można dodać częsty efekt doczytywania textur.

  12. A jeszcze co do samego pokazu, to dla mnie bardziej liczy się design niż technikalia. I tak np. wizualnie nieporównywalnie bardziej podoba mi się Wiedźmin 2, BioShock, Gears of War albo nowe Batmany niż Battlefield 3. Dobry design sprawia, że graficznie gry starzeją się wolniej niż gry silące się na graficzny realizm.

  13. @druid78 – Tak, małe lokacje to pewien ból, tu się zgodzę. Doskakiwanie tekstur też wkurza, mam nadzieję że się z tym uporają.|Co do designu – Wymieniłeś gry Sci-Fi i Fantasy, nic dziwnego, że mają ładniejszą grafikę niż BF, który stawia na realizm 😉 |Jeśli idzie o fizykę – możliwości są, bo Havok wciąż daje radę, brakuje tylko tytułów, które by to pokazały, jak np. GTA IV.

  14. A czy czasem nie miała być wersja U4 pokazana?

  15. KRZYZAK1410 8 marca 2012 o 10:39

    Nie wiem, czy to ma związek z tym, że kiedyś nie miałem porządnego sprzętu do grania i cieszyło odpalenie Morrowinda czy GTA 3 nawet na najniższych detalach aby tylko grać ale zauważyłem, że coraz większą uwagę przykładam do grafiki w grze, jej wyglądu i efektów (pod kątem realizmu jednak). Ale grywalność dalej stoi na pierwszym miejscu i mam nadzieję, że to się nie zmieni.

  16. @Wcogram – OmG Przeczytaj ostatni akapit newsa…

  17. @Wcogram, tak będzie pokazana ale tylko za „drzwiami”.

  18. A mnie, jako fascynatowi fotografii i zastosowania w niej płytkiej głębi ostrości, nowy UE bardzo się podoba. A że nie jest tak realistyczny jak np. Frostbite 2, no cóż, w końcu nie bez przyczyny nazywa się „Unreal”. Taki już ma być – plastikowy i efekciarski, a do tego świetnie zoptymalizowany. I chwała mu za to! Perfekcyjnego realizmu mam pod dostatkiem na co dzień.

  19. @TommyDe. To jest to co ma ta wersja U3.94(?). U4 za zamkniętymi drzwiami jest pokazywana.

  20. @KRZYZAK1410 Hahahahahahahaha Padłem na cyce… 😀 |Czyżby zaraz po GDC szykowała się prezentacja szerokiej publice. Zapewne na zasadzie porównania generacji. Swoją drogą UE3 przeszedł całkiem sporą ewolucję, co prawda nie zmienił się tak znacznie jak na przykład Source, ale postęp był zauważalny i całkiem znaczny.

  21. @Wcogram – Zauważyłem. Nie żeby było to specjalnie trudne, nazwa „Unreal Engine 3” jest wymieniona 5 razy w tym newsie. Mogłem trochę niejasno się wyrazić. W każdym razie, po UE4 nie oczekuję więcej niż to, co zaprezentował update 3.975, tyle, że z lepszą optymalizacją (trzy GTX580 to jednak trochę za dużo, nawet jak na dzisiejsze standardy) i obsługą 4k/UHD.

  22. @TommyDe Demo „Samarytanin” potrzebowało 3 GTX’ów ale gry już nie. Dlaczego? Bo to nic innego jak pokaz do czego jeszcze zdolny jest UE3. Owe demo, w żaden sposób nie odzwierciedla jak będą wyglądać gry na EU4. Po prostu prezentuje możliwości silnika po Update. A zapewne potrafi jeszcze więcej. EU4 zapewne wprowadzi nowe standardy i technologie, których nie mógł obsłużyć UE3. |@Slig http:25.media.tumblr.com/tumblr_lvrp8bU9AV1qibz0jo1_500.png

  23. Unreal Engine to najlepszy i najpopularniejszy silnik dostępny obecnie, do tego dobrze się w nim tworzy. Polecam. 🙂

  24. Ładny ładny ale dla mnie jednak Source dla jest królem i zawsze będzie:)

  25. @Slig http:weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/11/watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme.png |Zwróć uwagę, że dla większości takich dzieciaczków jak ty rzucających bluzgami, to zupełna nowość… 😀

  26. @Slig|http:th03.deviantart.net/fs71/PRE/i/2010/055/1/d/this_is_mah_pika_cool_face_by_Zieja.jpg

  27. @Slig Mistrz ciętej riposty… 😀 |http:t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS9RkBfq4sONxVJ4NoeV9fGDgbqKPs3mNoELpX5IKrCzkPPrp9npKzob57K|Weź mnie już tak nie niszcz, bo jeszcze będzie mi smutno.

  28. STOP! To nie jest żaden ku*widołek dla „miszczuf cie tej riposty”, tylko news o silniku graficznym. Bardzo dobrym.

  29. Konradzinski 8 marca 2012 o 20:14

    @Suteq – szkoda tylko, ze Unreal Engine jest tak strasznie slabo zoptymalizowany i tnie wyswietlajac proste sceny na ktorych inne silniki dzialaja bez zajakniecia.

  30. Konradzinski 8 marca 2012 o 20:16

    A to demko nie pokazuje chyba niczego, czego nie widac bylo na demach Cryengine sprzed kilku lat i to na DX9. Zadna rewolucja/rewelacja.

  31. @Konradzinski Co ty pleciesz w ogolę? UE słabo zoptymalizowany? Gears Of War, czy Unreal Tournament III chodzą bezproblemowo na najwyższych detalach, w najnowszych wersjach na komputerach za 1K+. Czego nie można powiedzieć o Cry Engine 2, który do dziś potrafi przyciąć na maszynach średniej klasy (do 3K).|@Slig http:s3-ak.buzzfed.com/static/enhanced/web05/2011/12/19/15/enhanced-buzz-wide-22203-1324326242-48.jpg

  32. @Konradzinki – UE słabo zoptymalizowany? Chyba kpisz, to jeden z najwydajniejszych silników obecnych na rynku, żeby przyciął to trzeba go chyba odpalać na kalkulatorze.|CryEngine dało się odpalić w przeglądarce? Miał płynne przejścia głębi pola widzenia? Tessellację? Light shafts? Cykl dobowy?|Nic takiego nie było, więc nie opowiadaj bajek.

  33. Haha dobre porównywać UE3 sprzed paru lat do CryEngine3… To teraz odpalcie to co pokazali w tym filmie ( i nie mówi tu o gównianym GoW3 czy jeszcze gorszym UT tylko o tym tech demie). Co nie da rady? A CryEngine3 da radę. I to nie na trzech GTX a na jednym i do tego nie 580 a 560. Jak na razie UE3 rządzi jako platforma UNIWERSALNA. Nie ma chyba bardziej wszechstronnego silnika niż UE3. W każdym razie jak do tego pory.

  34. „UE jako mało zoptymalizowany silnik” – złota malina temu panu! Truly, to akurat jeden z najbardziej wydajnych silników na dzisiejsze czasy – praktycznie nie schodzi PONIŻEJ 60fps. Jeżeli tak, to zazwyczaj znaczyło, że któryś developer z wykupiona licencją, właśnie spartaczył sprawę. Choć engine ma swoje lata, to niektóre twory na UDK (YouTube twoim przyjacielem!) przyprawiają o zawrót głowy! BTW, jeżeli wyjdzie już nowa wersja engine’u z wersja dal ludu, obiecuję, że biorę UDK i zaczynam coś montować!

  35. BTW, czy już wspominałem, że flash 11 to szansa na drugie życie UT3?

  36. @mrowczak – nie wdawaj się w tego typu dyskusje, bo sam możesz zarobić osta za flame-war.

    Slig wyszedł. Wróci za tydzień.

  37. @mad0mat, Ustaw sobie jakieś demko z CE2 (bo o nim była mowa) na full detalach, i odpal sobie na swoim 560, tylko azotu litr wcześniej zakup. |Samarytanin nie miał prawa pójść na wolniejszych konfigach w czasie rzeczywistym. Miał ukazać to, jak gry mogą wyglądać za 3-4 lata. Zobacz sobie owe demko w full HD. Szczegółowość i efekty niszczą wszystkie dowolne dema ukazane do tej pory. Zwłaszcza Cinema Demo CE3.

  38. @Alaknar czasem każdy musi się powygłupiać. 🙂

Dodaj komentarz