Until Dawn: Pojawiły się wymagania sprzętowe remastera
Przeżycie do świtu będzie możliwe bez mocnego peceta.
Zapowiedziany na początku roku remaster Until Dawna powstaje w zasadzie zgodnie z planem, chociaż od czasu ujawnienia dokładnej daty premiery, odpowiedzialne za grę studio Ballistic Moon musiało zmierzyć się z falą zwolnień. Z jednej strony można potępiać władze studia za, jak to ujął ładnie w jednym z komentarzy Vithar, „kondotierską mentalność”, ale z drugiej mówimy przecież o firmie założonej właśnie po to, by stworzyć ten remaster – pewna „tymczasowość” zatrudnienia (i pewnie istnienia całego Ballistic Moon) jest w to wpisana.
Na szczęście pracownicy, kiedy jeszcze tymi pracownikami byli, dostali najwyraźniej wystarczająco dużo czasu na prace optymalizacyjne, ponieważ wymagania sprzętowe Until Dawna nie wydają się przesadzone. Niezbędne minimum to 5-letnia karta graficzna i niewiele starszy procesor:
- Procesor: Intel Core i7-4790K lub AMD Ryzen 5 1500X;
- RAM: 8 GB;
- Karta graficzna: GeForce GTX 1660 lub Radeon RX 470;
- Dysk: 70 GB
Wymagania zalecane są już nieco większe, ale w żadnym wypadku nie przerażające:
- Procesor: Intel Core i5-8600 lub AMD Ryzen 7 2700X;
- RAM: 16 GB;
- Karta graficzna: GeForce RTX 2060 lub Radeon RX 6600XT
Powyższe listy dotyczą rozgrywki w 720p i 30 klatkach oraz 1440p w 60. Jeśli chcecie porwać się na 4K, niezbędny będzie procesor Intel Core i7-11700K lub AMD Ryzen 7 5800X3D oraz karty graficzne poprzedniej generacji.
Wszelkie niedostatki sprzętowe można „zategować” przy pomocy DLSS 3 lub FSR 3, które Until Dawn pozwoli nam wykorzystać. Tytuł zaoferuje też pełne wsparcie dla kontrolera DualSense. Gracze pecetowi także skorzystają z haptycznych bajerów Sony, ale tradycyjnie tylko wtedy, kiedy będą grać na padzie podłączonym kablem. Chyba nie muszę przypominać, że do zabawy na blaszakach konieczne jest posiadanie konta PSN? Premiera już 4 października.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.