Valve aktualizuje zasady Steama pod kątem gier tworzonych przez AI
Valve wychodzi naprzeciw oczekiwaniom developerów i graczy, aby ułatwić oznaczanie gier zawierających materiały stworzone przez sztuczną inteligencję.
Valve podzieliło się na swoim blogu zmianami, jakie wprowadzają w związku z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję. W czerwcu zeszłego roku firma poinformowała, że przedstawiciele Valve rozpoczęli rozmowy z producentami gier, aby ustabilizować sytuację w sklepie Steam.
Od teraz twórcy gier będą wypełniali zaktualizowaną ankietę przy przesyłaniu swoich produktów, w której znajdzie się sekcja związana z AI. Należy tam zawrzeć informacje o sposobie, w jakim sztuczna inteligencja jest używana przy trakcie tworzeniu produktu. Zostało to podzielone na dwie kategorie:
- Pierwsza to wygenerowane wcześniej treści. Oznacza to te, które stworzono w trakcie prac rozwojowych, czyli np. jeżeli poprosiliście Midjourney o stworzenie jakiegoś obrazka, musicie upewnić się, że nie narusza on żadnych praw autorskich.
- Druga kategoria to treści, które sztuczna inteligencja tworzy, gdy gra jest uruchomiona. Tutaj twórcy muszą zawrzeć informacje, jakie środki zapobiegawcze są stosowane, aby AI nie generowała nielegalnych rzeczy.
Część oświadczeń będzie od teraz umieszczana na stronie sklepu Steam danych gier, aby użytkownicy mogli w pełni przejrzyście i świadomie dokonać zakupu, jeżeli gra używa AI. Dodatkowo, gracze będą mogli szybko zgłosić nielegalne użycie treści. W tym celu powstała odpowiednia nakładka w grze.
Valve tłumaczy, że cały proces został zaprojektowany po to, aby zwiększyć otwarcie się na wydawanie gier korzystających z AI. Jak podaje growy gigant, jedyny wyjątek to treści przeznaczone wyłącznie dla dorosłych, które są generowane w czasie rzeczywistym przez sztuczną inteligencję.
Valve jeszcze niedawno miało spory problem z producentami, zgłaszającymi publicznie odrzucenie swojego produktu przez Steama. Czy chęć publikacji jak największej ilości gier i lżejsze spojrzenie na generowane przez AI treści to na pewno dobry kierunek?
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl