Valve zdradziło powód wycofania się PayPala z obsługi m.in. złotówek na Steamie. Chodzi o kontrowersyjną treść dla dorosłych
PayPal najwidoczniej nie jest w pełni zadowolony z efektów nacisku na Valve i zmiany przez niego swojej polityki dot. części treści dla dorosłych.
Steam ma ostatnio pod górkę, jeśli chodzi o operatorów płatności, bowiem ci zażądali usunięcia części gier dla dorosłych pod groźbą wycofają się z niej. I choć Mastercard zaprzeczał, jakoby naciskał na Valve w tej sprawie, to fakty są takie, że nie znajdziemy już poszczególnych tytułów w cyfrowym sklepie tego drugiego. To jednak nie koniec całej historii, bowiem jak się okazuje, PayPal w bardziej bezpośredni sposób przyłączył się do całej akcji.
Jeszcze wczoraj pisaliśmy o tym, że z niewiadomych powodów PayPal przestał obsługiwać na Steamie większość walut, w tym nasze złotówki. Wówczas to od Valve wypłynęły oficjalne w tej sprawie, jednak w jego oświadczeniu brakowało powodu tego zamieszania (sam PayPal nie odniósł się do zaistniałej sytuacji). Teraz otrzymaliśmy potwierdzenie, ponownie od właściciela cyfrowego sklepu, dlaczego PayPal podjął taką decyzję.
W odpowiedzi na zapytanie redakcji Rock Paper Shotgun Valve przyznało, że jest to kontynuacja tego samego problemu związanego z m.in. Mastercardem – operator płatności PayPala nie chce obsługiwać transakcji zmierzających do zakupu określonego (niekiedy nielegalnego) rodzaju treści dla dorosłych (co nawiasem mówiąc, nie dotyczy wyłącznie Steama, ale też portali erotycznych). Warto tu podkreślić, że nadal można za pomocą PayPala płacić na platformie Valve używając m.in. amerykańskich dolarów czy japońskich jenów, stąd nie można powiedzieć o całkowitym wyłączeniu tego sposobu płatności (z drugiej strony m.in. Polacy w ogóle nie mogą już skorzystać z PayPala na Steamie i transakcja z przewalutowaniem nie wchodzi grę).
Tymczasemoperator płatności PayPala najwyraźniej patrzy przychylniejszym okiem na itch.io, ponieważ choć tam również doszło do usuwania treści dla dorosłych (a także późniejszego przywrócenia części z niej), to zakupy z jego pośrednictwem są nadal dostępne dla klientów platformy. Widocznie zatem uznano, że spełnia ona warunki, które owi operatorzy stawiają poszczególnym firmom.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.