około 15 godzin temuLektura na 2 minuty

Itch.io przywraca część gier dla dorosłych. Będą widoczne w wyszukiwaniu pod warunkiem, że będą darmowe

Walki z operatorami płatności ciąg dalszy.


Aleksandra „Doksa” Jung

Po steamowej czystce, w której usunięto gry erotyczne poruszające określone wątki, przyszła kolej na amatorską platformę Itch.io. Na kilka ładnych dni cała zawartość dla dorosłych została zdeindeksowana, czyli nie pokazywała się w wynikach wyszukiwania. Jak mówią developerzy – nie robi to nic, by chronić tych, których chronić miało, za to może poważnie zaszkodzić. Prawda jest taka, że Itch.io samo tych zmian nie chce – to naciski ze strony operatorów płatności, takich jak PayPal, zmusiły zarówno Itcha, jak i Steama do zaostrzenia rygoru.

Wygląda jednak na to, że na Itch.io, gdzie sytuacja wyglądała najgorzej, zaczyna się przejaśniać. Włodarze platformy zapowiedzieli, że gry dla dorosłych znowu będą indeksowane – pod warunkiem, że będą zupełnie darmowe. To nie byle jakie wymaganie, większość gier obecnych na portalu operuje bowiem na zasadzie „zapłać, ile chcesz”. Takie pseudodarmowe tytuły się nie kwalifikują. Twórcy zawartości dla dorosłych nie mogą przyjmować od odbiorcy ani dolara napiwku. 

Jak mówi administrator, który w poście na forum poinformował o zmianie, głównym operatorem płatności na platformie jest Stripe, który od 10 lat umożliwia płacenie na Itchu kartą. W rozmowie Stripe miał potwierdzić, że nie będzie w stanie wspierać transakcji dotyczących treści, które „zostały zaprojektowane dla seksualnej satysfakcji”. Administrator przekazał następujące słowa:


Stripe obecnie nie może wspierać jawnie pornograficznych dzieł ze względu na ograniczenia nałożone przez partnerów bankowych [...]. Stripe ma nadzieję, że będzie w stanie zajmować się transakcjami dotyczącymi treści dla dorosłych w przyszłości.


Powtórzyła się też informacja, że Itch.io, tak jak podawaliśmy dwa dni temu, szuka innych operatorów płatności. Przejmą oni transakcje, których nie chce przetworzyć Stripe. To może okazać się problematyczne, ale trzymajmy kciuki za to, by mimo wszystko znalezienie alternatyw się powiodło.


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów107

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze