7
3.04.2025, 09:00Lektura na 2 minuty

W Assassin's Creed Shadows początkowo nie było niesławnej żółtej farby. Dodano ją po tym, jak gracze gubili się w trakcie testów gry

Patent z żółtą farbą jako wskazówką dla gracza jest całkiem stary, jednak wciąż wykorzystuje się go nawet w najnowszych grach pokroju Assassin's Creed Shadows.

Niesławna żółta farba stała się obiektem szykan i drwin w stosunku do twórców, którzy według części graczy nie potrafią się bez niej obyć przez niedopracowane projekty poziomów. Jednak zwolennicy takiego rozwiązania wskazują na jego zalety, jaką jest choćby poprawa flow gry. Do tego drugiego obozu zalicza się Ubisoft, co ostatnimi czasy pokazał choćby w Star Wars: Outlaws. Assassin's Creed Shadows też nie jest wolne od pomalowanych na żółto powierzchni, z czego teraz tłumaczy się jeden z twórców gry.

Redakcja GamesRadaru spytała Jonathana Dumonta, dyrektora kreatywnego Assassin's Creed Shadows, czemu i tym razem Ubisoft sięgnął po rozwiązanie uznawane niekiedy za archaiczne. Jak się okazuje, wynika to z prozy życia – w trakcie testów graczom zdarzało się zgubić w przestrzeni, nie wiedząc, że np. dana ściana umożliwia wspinaczkę.


Cóż, na początku nie mieliśmy jej [żółtej farby – dop. red.], dopóki gracze w trakcie testów nie mieli sporych trudności ze znajdowaniem ścieżek w trakcie przemierzania ukrytych szlaków [opcjonalna aktywność związana z parkourem – dop. red]. Środowisko jest bujne i pełne, stąd potrzeba udzielenia im nieco wskazówek.


Żółta farba w owych ukrytych ścieżkach wygląda mniej więcej tak:

Rozwiązaniem, które wydaje się zadowalać wszystkich, zarówno zwolenników, jak i przeciwników występowania żółtej farby w grach, jest stosowna opcja ją wyłączająca. Tej w Assassin's Creed Shadows brakuje, co dziwi, zważywszy na to, że Ubisoft postanowił pod naporem graczy dodać ją do wspomnianego Star Wars Outlaws. Być może i w tym przypadku to kwestia czasu, choć z drugiej strony rzeczoną opcję związaną z żółtą farbą dodano 3 dni po premierze gwiezdnowojennej gry, a od debiutu Assassin's Creed Shadows dzielą nas już dwa tygodnie.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów387

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze