W ciągu trzech ostatnich lat liczba starszych graczy wzrosła o 1/3
Gry wideo są już z nami 50 lat, naturalne więc, że pierwsi gracze doczekali się już także grających wnuków. Medium to wciąż postrzegane jest jednak jako domena ludzi młodych i to nie tylko przez osoby z branżą niemające nic wspólnego. Nowe dane sugerują, że takie spojrzenie staje się z roku na rok coraz bardziej nieaktualne.
Global Web Index przepytało 19 500 osób z całego świata pod kątem ich zachowań konsumenckich w trakcie pandemii. Nie zapomniano oczywiście poruszyć także kwestii związanych z naszą branżą. Jak się okazuje, liczba graczy w przedziale wiekowym 55-64 lata wzrosła od 2018 o 32%. Prócz izolacji i przymusu pozostawania w domach za jedną z przyczyn tego skoku wskazuje się stale zwiększającą się popularność produkcji mobilnych. Dodatkowo 24% przepytywanych rodziców i dziadków postrzega wspólne granie jako formę spędzania czasu z rodziną. Jak skomentował te wyniki David Melia z GWI:
Gracze często są przedstawiani w mediach w określony sposób, ale tak jak w przypadku wielu stereotypów niekoniecznie są oni tym, za kogo się ich uważa.
Przy okazji dowiedzieliśmy się też, że aż 86% użytkowników internetu gra w gry.
Czytaj dalej
-
2. sezon „Fallouta” na oficjalnym zwiastunie. Lucy i Ghoul powrócą już...
-
2 gry za darmo w Epic Games Storze. Odbierz strategię 4X...
-
Tencent ogranicza działalność w Europie. Studio znajdujące się pod chińską kontrolą...
-
Twórcy Lies of P szykują kolejnego soulslike’a. Nie będzie to sequel przygód...
9 odpowiedzi do “W ciągu trzech ostatnich lat liczba starszych graczy wzrosła o 1/3”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

ciekawe czy jak dożyję 90tki to też będę dalej grał, jeśli zdrowie pozwoli ;p
@gamingman21 do tego czasu Neuralink zostanie dopracowany, pewnie powstaną już alternatywy, więc problemy z ruchem nie powinny już stanowić problemu przy graniu
@neltisen Super, bo nie wyobrażam sobie Dark Souls w pełnym VR z reumatyzmem xd
Przyjemna i dobra wiadomość. Wraz z tym wzrostem coraz bardziej granie w gry video staje się „akceptowalnym społecznie” hobby :p Coraz mniej będzie posądzać innych o bezmyślne „walenie w joystick”
@neltisen Prędzej opracowany. Z tego co mi wiadomo, to póki co jest to, jak mówią angielczycy, „nothing burger”.
Wiadomość miła, jednak ile z tych ludzi grało w normalne, krytykowane za każdą strzelaninę w Ameryce gry, a ile w gierki mobilne pokroju farmville.
@Grimuald – wiekszosc wspolczesnego spoleczenstwa zyla juz w czasach komputerow osobistych, choc sporo z nich nie mialo jeszcze do nich dostepu. Za 10-20 lat praktyucznie wszyscy Polacy beda sie skladali z tych, co w cos pogrywali i skoncza sie – poza dyzurnymi marudami i 10-20% nieprzejedanych wrogow – gledzenie, ze to zlo i od tego krowy mleka nie dajo.
@Smuggler Ja nie byłbym tak optymistyczny z tymi procentami. Nadal jest sporo młodych ludzi, którzy uważają, że granie w gierki jest dla dzieci, i trza dorosnąć, a nie tłuc w klawiaturę.|Dla takich osób jedyną akceptowalną formą grania to meczyk fify na konsoli raz w tygodniu czy cs albo lol.
„gra w gry”- Tomb Raider? ;-p