05.02.2013
Często komentowane 543 Komentarze

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt
And the story goes like this... Jeden z użytkowników forum NeoGAF wszedł w posiadanie cyfrowego wydania najnowszego Game Informera (oficjalnie jeszcze niedostępnego), na którego okładce znajduje się gra The Witcher 3: Wild Hunt. Wkrótce potem, Game Informer, potwierdził jej istnienie i opublikował informacje na temat nowego numeru. Wiedźmin 3 stał się faktem.

Co więc o The Witcher 3: Wild Hunt (stawiamy, że polski tytuł to Wiedźmin 3: Dziki Gon) pisze Game Informer?

  • Gra toczyć się będzie w całkowicie otwartym świecie, mniej więcej 20% większym niż ten ze Skyrima
  • Przejechanie go wzdłuż zajmuje około 40 minut na koniu
  • gra oparta jest o nowy silnik graficzny REDengine 3. To on umożliwił stworzenie otwartego świata. Co nie mniej ważne, w grze nie pojawią się ekrany ładowania, nie zabraknie też opcji szybkiej podróży
  • Fabularnie: Geralt odzyskuje pamięć i nie jest zainteresowany przyłączeniem się do jakiejkolwiek frakcji. Zajmuje się szlachtowaniem potworów oraz – najważniejsze – poszukuje bliskich i szuka Dzikiego Gonu
  • Questy rozgrywać się będą na trzech poziomach: najwyższym, dotyczącym głównego zadania wiedźmina (odnalezienie bliskich), środkowym, nawiązującym do inwazji Nilfgaardu i politycznych przepychanek w świecie gry oraz najniższym, dotyczącym spraw ludzi napotkanych po drodze; wszystkie będą się wzajemnie przeplatały, w tym sensie, że podejmowane w nich decyzje będą wpływać na świat gry
  • Oczywiście zabawę będzie można ukończyć zajmując sie tylko i wyłącznie wątkiem głównym
  • Developerzy chcą skupić się w większym stopniu na romansach niż stosunkach seksualnych. Nie powrócą znane z „jedynki” karty z dziewczynami
  • W grze pojawi się dwukrotnie więcej przerywników filmowych niż w „dwójce”
  • Rozgrywka opierać się będzie na typowych patentach RPG – rozwiązywaniu zagadek, walce z potworami – ale podanych w dojrzałym, pokrętnym stylu znanym z poprzednich gier
  • Platformy docelowe to wszystkie „konsole z najwyższej półki” (a więc zapewne również next-geny), oczywiście także PC
  • Ważnym elementem gry będzie polowanie na potwory – Geralt będzie zbierał informacje na ich temat, które po kawałku będą budowały jego wiedzę na temat tego, jak sobie z nimi poradzić. Poznamy je rozmawiając z okolicznymi mieszkańcami, czytając książki itd. To ważne, bo np. na pojawianie się potworów pływać będzie pora dnia; dowiemy się też, jakie części ich ciała są podatne na uderzenia i jakiego rodzaju oręż będzie najbardziej skuteczny
  • Poziom samych potworów nie będzie skalował się do gracza. To oznacza, że zapuszczanie się w niektóre regiony bez odpowiednio wysokiego levelu nie będzie rozsądne
  • Jeśli o potworach mowa – Geralt będzie mógł podjąć się zlecenia na nie (ale nie w formie kontraktu znajdowanego na tablicy ogłoszeń). Z zabitych monstrów będzie można wydobyć alchemiczne składniki i mutageny, które odblokują część wiedźmińskiego drzewka umiejętności
  • Wykonanie niektórych zleceń wymagało będzie przeprowadzenia przez Geralta krótkiego śledztwa. Wciskając lewy trigger pada aktywujemy wiedźmiński instynkt, dzięki któremu bohater zobaczy przydatne wskazówki i przedmioty (brzmi to trochę jak wizja orła z Assassin’s Creeda). To nie wszystko – w takich momentach Geralt będzie często mówił do siebie, przywołując wspomnienia i sugerując rozwiązanie problemu graczowi
  • Pojawią się zmienne warunki atmosferyczne
  • W systemie walki pojawi się możliwość korzystania z obiektów otoczenia – np. Aardem będzie można podrażnić gniazdo pszczół, które zaatakuje naszego przeciwnika, dzięki czemu Geralt będzie mógł pozostać niezauważony i uciec bez wdawania się w bijatykę
  • Zmieni się działanie niektórych znaków – np. Igni (będzie funkcjonować bardziej jak „miotacz płomieni”)
  • Wszystkie znaki będzie można ulepszyć, dzięki czemu zyskają one nowe zastosowanie. Warto jednak podkreślić, że w przeciwieństwie do poprzedniej części, oryginalne działanie znaku nie zniknie po „apgrejdzie”
  • Znacząco rozwiną się/zmienią drzewka umiejętności wiedźmina – podzielone one zostaną na posługiwanie się mieczem i alchemię (ta ostatnia związana jest z wszelkimi rodzajami mikstur)
  • Walka wciąż jest balansowana i twórcy nie zdecydowali jeszcze czy postawić na ciosy specjalne wyprowadzane w czasie rzeczywistym czy na sekwencje QTE przypisane niektórym umiejętnościom. RED-zi chcą rozwiązać problemy z nieco zbyt wysokim poziomem trudności z poprzedniej części i dlatego nie wykluczają przebudowania mechanizmów starć
  • Geralt będzie miał teraz 96 animacji w walce (w „dwójce” było ich 20). Aby jednak uniknąć sytuacji, w której aktywuje się zbyt długa animacja, CD Projekt RED przypisał każdy przycisk na padzie do pojedynczego ciosu, zaś wyprowadzenie każdego ruchu zajmuje tyle samo czasu. Dodatkowo wszystkie ataki mogą zostać przerwane, zablokowane lub uniknięte
  • Geralt nie będzie już mógł biegać w czasie walki, ale jego ciosy będą szybsze. Zrezygnowano też z przewrotek na rzecz skrętów ciała. Sztuczna inteligencja wrogów została zaprojektowana od nowa, a developerzy obiecują, że nawet bossowie nie będą zachowywać się w sposób oskryptowany. Wśród „szefów” pojawi się m.in. lodowy gigant
  • Pojawi się – co pokazuje pierwsza grafika – możliwość jazdy na koniu, rozważana jest także walka z grzbietu wierzchowca. Ale nie tylko – dodane zostaną okręty (dzięki nowemu silnikowi fizycznemu), które – podobnie jak konie – będzie można ulepszać
  • Zmieni się system zarządzania ekwipunkiem (oby na lepsze)
  • Twórcy postawią na wzmocnienie craftingu, tak by gracze mogli rzeczywiście dopasować swój ekwipunek do własnego stylu gry. Kto jednak zechce będzie mógł ominąć ten moduł, korzystając z tego, co znajdzie w świecie gry
  • Nie zabraknie też zbroi, które będzie można ulepszyć odnajdując receptury i składniki. Nawet jednak standardowe pancerze będą miały unikalny wygląd
  • Jeśli ktoś przywiązuje dużą uwagę do fryzury Geralta – pojawi się opcja zmiany uczesania (stąd wiedźmin z rozpuszczonymi włosami na okładce Game Informera)
  • Powrócą mini-gry – pierwszą z ujawnionych jest konkurs rzutu nożem. Te aktywności są oczywiscie opcjonalne, ale ich wykonanie zostanie nagrodzone
  • Nad grą pracuje dwa razy większa ekipa niż nad drugą częścią.
  • Game Informer opublikował również krótką zajawkę swojego materiału:

    Przypominamy, że na dziś CD Projekt RED wyznaczył termin „ujawnienia nowej gry, tej co wy wiecie jakiej”, zapewne więc doczekamy się również jakiejś reakcji ze strony studia. Może trailer? Jeśli tak, liczymy, że z jakimś ukrytym przekazem.

    A wy możecie już teraz zacząć się zastanawiać, kim jest tajemnicza postać w kapturze obok Wiedźmina. I czy będzie można nią grać w co-opie?

    543 odpowiedzi do “Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt”

    1. @Devasto27 – to nie jes takie proste, bo przeciez Loza Czarownic starla z powierzchni ziemi ruiny zamku (grzmot byl slyszalny w sasiednich krolestwach) zeby zatrzec dowody, wiec ciezko sie regenrowac nie dosc ze po spaleniu, to jeszcze po rozpyleniu na pyl. No ale…

    2. @call1 czytaj komentarze,już dawno wszyscy to zauważyli ;P.

    3. Jaki znowu Dziki Gon? Wild Hunt to po angielsku Dzikie Łowy! A nawiązuje to pewnie do legend o widmowej zgrai jeźdźców pojawiającej się m.in. na Pomorzu. I na Pomorzu nazywa się to legendami o Dzikich Łowach!

    4. @Devasto27 Gdzie i kiedy Sapkowski powiedział, że Regis nie zginął? Proszę o jakieś źródło.

    5. Jednak z tym wszystkim przychodzą także obawy, czy z tak otwartym światem, będzie w nim co zobaczyć? Czy będzie tam co robić? Czy utrzymają ciągłość fabuły? Czy wyrobią się na czas? Czy gra będzie płynna i stabilna? No i najważniejsze, co oni zrobią z systemem walki? Według mnie ten z 2 był świetny i bardzo dobry, fakt czasem złego przeciwnika namierzało i z początku trudno go było opanować. A co do trudności gry, to była ona zbyt łatwa, po opanowaniu walki łatwo było grać, nieważne jaki chaos był w…

    6. @doliwaq|Jeny, ale w Wiedźminie to Dziki Gon -.-

    7. drzewku umiejętności to każdy styl walki był bardzo skuteczny, na pojedynczych wrogów i kupę wojaków. Jedynie to trudne były początki, wszystko przez słabo wykonany tutorial – to jedyne jest co powinni zmienić, to wszystko! A tera nie będzie można biegać po polu bitwy? Ani robić uników? Co oni za Herezje tera tworzą, możliwość odskakiwania i doskakiwania do odpowiedniego przeciwnika, roźdzeilanie ich itd. to było najlepsze w tej grze! Boję się co oni tera wymyślą.

    8. Must have 😀 !!!!!!!!!!!!

    9. @ Doliwaq|KOMENTARZ DOLIWAQ MÓWI SAM ZA SIEBIE. To już nie nasz swojski Wiedźmin, to „The Witcher”. Za tego od drugiej części nie tykam, tamto już zalatywało komerchą w każdy aspekcie od wyglądy Triss i jej cycek po sposób walki Wiedźmina i grafikę. Gdyby doliwaq przyczytał sagę, Wiedziałby że chodzi o Dziki Gon, bandę zasranych duchów latających i ludzi straszacych. Niech Doliwaq( co to za nick w ogóle?) spada ze swoimi Dzikimi łowami na Pomorze….albo lepiej do Europy.

    10. Łał jak połacza najlepsze cechy z skyrima i poprzednich wiedźminów to dopiero będzie coś !!!! oby było dużo rodzajów potworów bo W2 było ich skandalicznie mało 🙁

    11. „konsole z najwyższej półki” No WiiU port confirmed.

    12. @JARNOLD Może to zrobią z systemem walki, że Geralt w końcu nie będzie robił durnych fikołków 😉

    13. Gry to [beeep] dzisiaj, no nie? Kto pierwszy od gimbusa wyzwie, no kto? [ składam chudę 20-letnie rączki do bijatyki] .

    14. Konkretne info, to muszę przyznać;) . Otwarty świat i to jeszcze 20% większy od Skyrim? Na takie Wieśka czekałem!

    15. Wkurzyło mnie, że Sapkowski wsxystkich w tym zamku ubił xd a koleś w kapturze ma białe włosy

    16. guest531 Regis zginął w cytadelii jak Geralt z drużyną odbijał Cirii i Yenefer. Regis walczył z Vilgevortzem, który go „roztopił”. Ostatni tom strona 371. Pozdrawiam.

    17. Ale głowa do góry, Sapkozo pisze kolejną książkę i poniżej pasa ma głupoty opowiedziane w grze.

    18. @kelvinus – NIE UZYWAMY TUTAJ WULGARYZMOW.

    19. @guest531 – maja byc piruety zamiast przewrotow.

    20. Ta „tajemnicza postać” ma przy koniu wiedźmiński miecz srebrny. Jakiś wiedźmin czy po prostu niesie dla nas miecz?

    21. Nie mogę się doczekać!

    22. Przepraszam.

    23. mają rozmach skurczybyki !!!

    24. Wiecie, nowa książka powinna być całkiem niedługo. Andrzej Sapkowski miał spotkanie z fanami w moim mieście i mówił o niej, choć nie za dużo, jako o napisanej książce. Spotkanie było rok temu 😉

    25. @Kimolaj Pewnie, z tym, że ja prosiłem o źródło informacji, że Regis NIE zginął, która to informacja krąży po sieci, rzekomo poparta słowami Sapkowskiego (do których jakoś nikt nie zalinkował).

    26. Spoko, Geralt też nie zginął, ożywili go w pierwszej chęści. Elvis też żyje.

    27. @Popkorn66, są nadzieje na to, że to jest Ciri. Oby 🙂

    28. @ kelvinus – Nigdy nie było powiedziane że Geralt zginał, za to co do reszty, a jakże

    29. W końcu jakiś sensowny Wiedźmin… Jedynka i dwójka to smiecie… Tym razem mam nadzieje, że w końcu ruszą swoje cztery litery i zrobią coś porządnego na co jak na razie się zapowiada.

    30. Wreszcie Płotkę będzie można dosiąść a nie sukkuba 😉

    31. tomecki, g l O b A L i Z A c j A. Dajcie mnie na prezydenta, to żadna polska gra za granicę nie wyjdzie. Zyska na jakości. O upadku kultury nie muszę mówić? No, ale ja ślizgam się obok, mnie to z grubsza nie interesuje.

    32. Sporo W3 to król to Planescape Torment cesarz, a ja zakonnica.

    33. hellghaasst 5 lutego 2013 o 14:57

      Ciri!

    34. Już boje się ujrzeć jej piękną, wyoperowaną plastycznie twarz, pełną botoksu… przepraszam, efektów graficznych.

    35. SynZebedeusza 5 lutego 2013 o 14:59

      tomecki, kelvinus smiac mi sie chce. Straszne nieuki jestescie, Jakbyscie czytac umieli, to dowiedzielibyscie sie, ze to byl wyciek. To nie jest oficjalna zapowiedz CDP R, ktory ma byc dzisiaj.

    36. hellghaasst 5 lutego 2013 o 15:00

      Oby tylko nie zniszczyli klimatu przez taki otwarty świat. |A, CDP: Filippa Eilhart i Radowid MAJĄ pojawić się w grze. Ale tak, Żeby można było zabić choć jedno z nich.

    37. 0:25 min filmu – jezus marja co to jest !

    38. Mnie to zwisa panie drogi, ja w gry już nie gram. Ja tylko krytykuję globalizację. Ale jak mi zapłacą, mogę być jej mesjaszem. Póki co nie płacą, więc krytykuję.

    39. tomecki, kiedy zrozumiesz, że Wiedźmin 3 nie jest robiony dla polaków, tylko dla globalu? Ah te polaczki…

    40. Hmm postać w kapturze mnie ciekawi szare kosmyki włosów wiedźmiński srebrny miecz, tylko koń złej maści i nie widac Jaskółki.

    41. @tomecki|Skąd wiadomo, że CDA nie ma info? Jak zwykle, haters gonna hate

    42. Po polsku facet, bo kurna nie rozumiem.

    43. kolor Kelpie nie ten ale to Cirilla, miecz, kaptur (którym zakrywa twarz z wiadomych powodów) kolor włosów i postura kobieca na 100%btw gest poprawiania/zakrywania jest uchwycony na tym obrazku

    44. @teken|Nie znamy polskiej kultury? Toż to nasz smok Wawelski…

    45. Tomecki, czy patriotyzmu od biznesu nie odróżniasz. Do wuja, w korei pn. wszystkie gry są patriotyczne, i nikt na jakość nie narzeka 😀 Ale dowcip mi się udał ;P

    46. Teraz dwudziestolatki będą się licytować na wiek.

    47. Czekam, czekam i jeszcze raz czekam! Chyba umrę jak w to nie zagram!

    48. przypuszczam że CDA ma informację (miało wcześniej) ale wyciek nastąpił gdzie indziej. chłopaki i dziewczyny z CDA są bardziej sumienni i zapewne nie chcieli spartolić zapowiedzi przed czasem 🙂

    49. Nie no, hejter to ty nie jesteś, tylko człowiek, który biznesu od patriotyzmu nie rozróżnia 😉 . A propos, mam dokładnie 20 lat.

    50. Wiedzmin 3 zapowiedziany SUUUUUUUUUUPPPPPEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dodaj komentarz