Wiedźmin 3 Next Gen: CD Projekt Red opublikował listę badanych problemów

Wiedźmin 3 Next Gen: CD Projekt Red opublikował listę badanych problemów
Jakub "rajmund" Gańko
Na oficjalnym forum CD Projektu Red pojawiła się lista problemów z nextgenową wersją Wiedźmina 3, które są obecnie badane przez twórców.

Nextgenowa aktualizacja Wiedźmina 3 od kilku dni jest już w rękach graczy. Niestety użytkownicy pecetów szybko zaczęli skarżyć się na liczne problemy z nowym wydaniem przygód Geralta. Wśród zarzutów pojawiła się słaba optymalizacja i nieprawidłowości graficzne, a także implementacja nowego launchera. CD Projekt Red potwierdził, że przygląda się sprawie i poprosił o cierpliwość w kwestii opublikowania patcha.

Czym konkretnie zajęli się twórcy Wiedźmina 3? Tego nie musimy się już dłużej domyślać. Na oficjalnym forum CD Projektu Red pojawiła się lista najważniejszych problemów zgłaszanych przez graczy, które są obecnie badane:

  • zawieszanie się wersji na PC;
  • brak aktualizacji dla wersji na platformie Origin;
  • niska wydajność ray tracingu na kartach Intela;
  • niedostępność dodatków do wersji na PS5 w niektórych regionach.

Ponadto CD Projekt Red opublikował garść porad dla graczy, którzy mierzą się z problemami. Przede wszystkim zalecił aktualizację sterowników do posiadanej karty graficznej oraz korzystanie z Wiedźmina 3 w wersji wykorzystującej DirectX 11, jeśli mamy słabszy sprzęt. Co prawda wersja ta jest pozbawiona ray tracingu i licznych poprawek graficznych, lecz dzięki temu ma szanse działać lepiej.

W ostateczności możemy też powrócić do Wiedźmina 3 sprzed nextgenowej aktualizacji: szczegółowy poradnik, opisujący jak tego dokonać, znajdziecie TUTAJ.

Tymczasem jeszcze dziś na naszej stronie znajdziecie wrażenia Krigora z pecetowej wersji Wiedźmina 3 Next Gen. Krótki cytat na zachętę:

Redzi muszą sobie w końcu przyswoić pewną fundamentalną prawdę: jak coś jest do dupy, to się tego nie wydaje.

13 odpowiedzi do “Wiedźmin 3 Next Gen: CD Projekt Red opublikował listę badanych problemów”

  1. Niska wydajność na integrze intela? No kto by się spodziewał 😂

    • Noooo… Apologeci CD Projektu mogą jednakowoż mieć pewien problem z wyjaśnieniem niskiej wydajności na pieprzonym RTX 4080.

    • Nie widzę tutaj informacji, że chodzi o zintegrowane karty graficzne Intela, raczej stawiam na dedykowane układy z serii Intel ARC.

  2. Słabo wypada ta optymalizacja… Uruchomiłem wczoraj po raz pierwszy W3, z którym nie miałem styczności nigdy. Zawsze odkładałem go „na kiedyś”.
    Zastanawiam się czy nie wyłączyć tego RT w cholerę, bo różnica z nim i bez niego jest kosmetyczna. Zakres 30-40 fps na maszynie, na której śmigają nowości w FHD to marny wynik. Ciekawe czy patche coś poprawią, czy problem leży w przestarzałym silniku, którego naprawić już się nie da.

  3. Cały CDP RED. Co premiera to jest wydane coś co nie działa. Oczywiście zaraz będą przeprosiny i „postaranie się, żeby następnym razem było lepiej”.

    • Niestety stało się to już branżową normą i łatwiej wymienić devów, którym się to nie zdarza.

  4. CDP Red – ostatnio synonim miernoty i wydawania niedokończonych produktów

  5. Czas czekać na projekt Red 3.0. Może wtedy wpiszą do tego wydawanie gier, które będą działać na premierę tak jak trzeba.

    • Obawiam się, że z CDP 3.0, gry Red-ów całkowicie przestaną się uruchamiać.

    • Odnoszę wrażenie, ze ci bardziej ogarnięci programiści pouciekali przez lata z CDPR do konkurencji, albo własne firmy pozakładali i zostali już tylko ci, którzy średnio ogarniają. Zatrudnienie moderów do łatania cyberpanka było jedną z przesłanek by tak myśleć.

  6. dajcie im 2 lata to naprawią wieśka… znowu 😀

  7. Zanim oni przeanalizują te problemy i wezmą się za naprawianie, fani zdążą zrobić to za nich. Jak zawsze.

  8. Mi po aktualizacji na ps5 dodało tylko poprawki mody i stroje a brak w opcjach grafiki zmiany trybu graficznego jest tylko blur i gamma posiadam edycję gry roku z obydwoma dodatkami podobno trzeba całkowicie usunąć grę z dysku i znaleźć w store edycję którą posiadamy i wybrać ps5 generalnie lipa liczyłem że zassanie łatki wystarczy tak jak było z Cyberpunkiem

Dodaj komentarz