Witchfire: System magii w nowym wideo
Nie tylko strzelanie – Witchfire pozwoli rozprawiać się z wrogami także za pomocą potężnej magii żywiołów.
Kilka tygodni temu Adrian Chmielarz przybliżał nam jedną z pukawek w Witchfire – nadchodzącej wielkimi krokami strzelance, która każe na siebie czekać już od 6 lat. Do tej pory wydawało mi się, że gra będzie takim delikatnie unowocześnionym spadkobiercą staroszkolnych produkcji w stylu Painkillera, ale zaprezentowany ubiegłej nocy system magii nieco tę wizję podważa.
Okazuje się, że oprócz ciekawych pukawek, w trakcie gry będziemy mogli skorzystać z systemu magii, opartego na klasycznym podziale na wodę, ogień, ziemię i powietrze. Wykorzystanie poszczególnych żywiołów w dużym skrócie opiera się na tym, że zaklęcia same zadają obrażenia oraz zwiększają te zadawane bronią, tudzież przenoszą je na więcej niż jednego wroga. Dodatkowo można łączyć je w najróżniejsze kombinacje, a kiedy dodamy do tego podział na czary szybkie i takie, które wymagają więcej czasu do powtórnego użycia, uzyskujemy całkiem niezły system. Zobaczcie sami:
Przy dobrym projekcie rozgrywki, każda potyczka może wyglądać inaczej, a jeśli zaklęcia będą odpowiednio zróżnicowane, walka ma szansę zyskać zaskakująco mocny aspekt taktyczny. Z drugiej strony designer The Astronauts opowiadający o magii stwierdza, że żywioły będą współdziałać w intuicyjny sposób… Tutaj mógłbym się kłócić, czy połączenie ognia i błyskawic rzeczywiście takie jest, ale poczekamy i zobaczymy jak to będzie działać w samej grze.
Witchfire dalej nie ma daty premiery, ale ukaże się jeszcze w tym roku w ramach wczesnego dostępu w Epic Games Storze.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.