Wystarczyło tylko 5 dni, by grę kupiło ponad 2 miliony graczy. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom sprzedaje się świetnie
Najnowsze przygody Lin… tzn. Zeldy sprzedają się rewelacyjnie.
Echoes of Wisdom jest udanym mariażem zatrzęsienia nowych pomysłów ze sprawdzonymi rozwiązaniami, jakie znamy z dwuwymiarowych odsłon serii The Legend of Zelda, o czym pisałem w recenzji. Okazuje się, że bardzo wysoka jakość wspomnianej produkcji przekłada się na doskonałą sprzedaż – według najnowszego raportu Nintendo The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom trafiło w ręce ponad 2,5 miliona graczy w zaledwie 5 dni od premiery.
Oczywiście liczba ta wypada blado w porównaniu do The Legend of Zelda: Breath of the Wild, które od marca 2017 roku sprzedało się w zatrważających 32 milionach egzemplarzy, co czyni je czwartą najpopularniejszą grą na Nintendo Switcha (zaraz za Mario Kart 8 Deluxe, Animal Crossing: New Horizons i Super Smash Bros. Ultimate). Podobnie niekorzystnie dla Echoes of Wisdom wypada zestawienie z rezultatami Tears of the Kingdom (premiera w 2023 i dotychczas aż 21 milionów sprzedanych kopii), ale pamiętajmy, że najnowsza Zelda ma więcej wspólnego z 3DS-owym A Link Between Worlds niż z bestsellerowymi przygodami Linka w otwartym świecie z kamerą umiejscowioną za plecami bohatera.
Rozsądniej będzie zatem porównywać zainteresowanie Echoes of Wisdom do wyników, jakie osiągnął chociażby remake gameboyowego Link’s Awakening. Poprzednia produkcja studia Grezzo zadebiutowała w 2019 roku i sprzedała się w blisko 7 milionach egzemplarzy (dane z grudnia 2022). The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom ma więc szansę pobić ten wynik, biorąc pod uwagę, że od premiery gry minęło zaledwie 6 tygodni. Magia Nintendo w pigułce.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.