YouTube: 30 sekund reklamy, której nie da się ominąć

Jak zapowiedziano podczas wydarzenia YouTube Broadcast, zmiany w formacie reklam pojawiają się ze względu na to, że YouTube coraz częściej gości na większych, telewizyjnych ekranach.
Głównie na telewizorach?
Nowe reklamy zobaczymy na miejscu bloku dwóch piętnastosekundowych klipów – nie znaczy to jednak, że te ostatnie znikną. „Półminutówki” będą bowiem dostępne w ramach programu reklamowego YouTube Select, z którego materiały pojawiają się przy 5% najlepszych klipów dostępnych w serwisie. Co ciekawe, YouTube twierdzi, że aż 70% wyświetleń tego rodzaju płatnych promocji przypada na telewizory.
Coraz więcej widzów ogląda YouTube na największym ekranie w swoim domu. Widzowie — zwłaszcza młodsi — nie rozróżniają już rodzaju oglądanych treści. Gdy włączają telewizor, chcą mieć wszystko, co kochają, w jednym miejscu — od ulubionych twórców, przez hity filmowe, aż po piłkę nożną. A wszystko to można znaleźć na YouTube.
Czy to oznacza, że nowy format będzie występował wyłącznie na większych ekranach? Cóż, tego do końca nie wiadomo. Przekaz koncernu w tym wypadku co prawda koncentrował się właśnie na telewizorach, ale wspomniana ekskluzywna forma prezentowania treści reklamowych nie dotyczy tylko ich. Kolejną niewiadomą jest także termin wprowadzenia nowego rozwiązania – tutaj YouTube nie zdradził już ani słowa.
To kolejna już zapowiadana większa zmiana ostatnimi czasy. Niedawno serwis rozpoczął prace nad blokowaniem blokad reklam – co w praktyce może okazać się daleko bardziej bolesne od półminutowych reklam.
Fot. Pexels
Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “YouTube: 30 sekund reklamy, której nie da się ominąć”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Youtube bez adblocka zaczyna przypominać polsat ilością reklam, tylko tyle że taki polsat płaci za rzeczy które wyświetla i to pewnie sporo, a i sam może coś produkuje oprócz serwisów informacyjnych a Youtube nic nie produkuje tylko chce czerpać kasę..
To Polsatowi płaci się miliony za prawo emisji reklam, nie na odwrót.
2023 rok, a wielkie koncerny nadal myślą, że kogoś interesuje oglądanie reklam. Czas dorosnąć i zaakceptować to, że dobre produkty bronią się same, a reszta ma po prostu zdychać w zapomnieniu. Chociaż najpierw zdecydowanie powinni zacząć od kupienia sobie maści na ból dupy.
Mam nadzieję, że wyjdzie jakieś obejście tego bo niestety YT i Twitcha nie da się oglądać bez adblocka – ilość reklam jest przesadzona. Twitch reklamę wali co 20 minut, praktycznie więcej ogląda się tam reklam niż streamów. YT ostatnio też odpaliłem na TV to właśnie zobaczyłem ile tam jest reklam i nie dzięki, jednak wolę nadal oglądać na kompie.
Ba, osobiście uważam, że właśnie powinny wejść jakieś ogólnoświatowe, bardzo restrykcyjne ograniczenia reklam.
Powinny być ograniczenia reklam już dawno. Reklamy są wszędzie, do porzygania. Nie da się nic przeglądać bez reklam. Bezczelność reklamodawców jest masakryczna. I jeszcze głupcom się wydaje, że to coś daje. Wydają miliony na reklamy, ale przy takim przesycie reklamami to nie ma prawa nic dawać, bo na tyle reklam zadziała jedna na tysiąc, albo jeszcze mniej. Nie przeczę, że czasem reklama trafi w mój gust, ale ponieważ rezygnuję z targetowania reklam, to dostaję masę, które mnie nie interesują. A nawet gdyby to były tylko reklamy, które mogą mnie zainteresować, to nie ma opcji, że rzucę się na kupowanie każdej rzeczy, którą zobaczę w reklamie.
Skończę z czytaniem waszej durnej strony, skoro nie potraficie zrobić sensownego logowania. Kto was uczył programowania? No nie dociera do was nic. Porażka.
To logowanie to ogólnie kompromitacja, ale dzisiaj przechodzi już samą siebie.
Chciałem zaplusować… ale najpierw musiałem się zalogować
Chwila, więcej użytkowników ogląda YT na telewizorach, co prowadzi do wprowadzenia 30 sekundowych reklam. Jak te dwa fakty się ze sobą łączą?
To brzmi absurdalnie jak np. maszyniści nie mają toalet w lokomotywach ponieważ podkłady szyn są drewniane.
Ludzie znienawidzą YouTube. Zrobią wszystko co możliwe aby złamać te zabezpieczenia reklam i nic ich nie powstrzyma. Jestem o tym przekonany na 10000%