9
22.05.2023, 16:45Lektura na 2 minuty

YouTube: 30 sekund reklamy, której nie da się ominąć

Według zapowiedzi YouTube’a już wkrótce pojawi się nowy format reklamy. Trwających pół minuty klipów nie będzie można pominąć. Mało tego – pojawią się również reklamy podczas pauzowania filmików.


Grzegorz „Krigor” Karaś

Jak zapowiedziano podczas wydarzenia YouTube Broadcast, zmiany w formacie reklam pojawiają się ze względu na to, że YouTube coraz częściej gości na większych, telewizyjnych ekranach.


Głównie na telewizorach?

Nowe reklamy zobaczymy na miejscu bloku dwóch piętnastosekundowych klipów – nie znaczy to jednak, że te ostatnie znikną. „Półminutówki” będą bowiem dostępne w ramach programu reklamowego YouTube Select, z którego materiały pojawiają się przy 5% najlepszych klipów dostępnych w serwisie. Co ciekawe, YouTube twierdzi, że aż 70% wyświetleń tego rodzaju płatnych promocji przypada na telewizory.


Coraz więcej widzów ogląda YouTube na największym ekranie w swoim domu. Widzowie — zwłaszcza młodsi — nie rozróżniają już rodzaju oglądanych treści. Gdy włączają telewizor, chcą mieć wszystko, co kochają, w jednym miejscu — od ulubionych twórców, przez hity filmowe, aż po piłkę nożną. A wszystko to można znaleźć na YouTube.


Neal Mohan, dyrektor generalny YouTube

Czy to oznacza, że nowy format będzie występował wyłącznie na większych ekranach? Cóż, tego do końca nie wiadomo. Przekaz koncernu w tym wypadku co prawda koncentrował się właśnie na telewizorach, ale wspomniana ekskluzywna forma prezentowania treści reklamowych nie dotyczy tylko ich. Kolejną niewiadomą jest także termin wprowadzenia nowego rozwiązania – tutaj YouTube nie zdradził już ani słowa.

To kolejna już zapowiadana większa zmiana ostatnimi czasy. Niedawno serwis rozpoczął prace nad blokowaniem blokad reklam – co w praktyce może okazać się daleko bardziej bolesne od półminutowych reklam.

Fot. Pexels


Czytaj dalej

Redaktor
Grzegorz „Krigor” Karaś

Gdyby mnie ktoś zapytał, ile pracuję w CD-Action, to szczerze mówiąc, nie potrafiłbym odpowiedzieć. Zacząłem na początku studiów i... tak już zostało. Teraz prowadzę działy sprzętowe właśnie w CD-Action oraz w PC Formacie. Poza tym dużo gram: w pracy i dla przyjemności – co cały czas na szczęście sprowadza się do tego samego. Głównie strzelam i cisnę w gry akcji – sieciowo i w singlu. Nie pogardzę też bijatyką, szczególnie jeśli w nazwie ma literki MK, a także rolplejem – czy to tradycyjnym, czy takim bardziej nastawionym na akcję.

Profil
Wpisów576

Obserwujących23

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze