Za tydzień debiutuje mod HD do Resident Evil 4 – i wygląda fantastycznie

Kultowe Resident Evil 4 ukazało się na rynku w 2005 roku. Biorąc pod uwagę błyskawiczny rozwój technologii, nie ma nic dziwnego w graficznym odświeżaniu tego tytułu, nawet jeśli zestarzał się stosunkowo godnie. Capcom wydał więc w 2014 roku wersję HD, ale graczom wciąż czegoś brakowało. I tutaj na scenę wkroczyło dwóch niezwykle oddanych fanów.
Cris Morales i Albert Marin – bo to o nich mowa – już od ośmiu lat przygotowują mod graficzny Resident Evil 4 HD. Już wkrótce żmudna praca modderów dobiegnie jednak końca – projekt zadebiutuje 2 lutego. Do zagrania potrzebujecie pełnej wersji RE4, a TUTAJ znajdziecie stronę modyfikacji w serwisie ModDB.
Skala projektu jest imponująca, ponieważ twórcy musieli misternie odtworzyć każdą teksturę, niemalże piksel po pikselu. Marin odwiedził nawet lokacje, których Capcom użył przy projektowaniu oryginalnej gry – zamek w walijskim Raglan i Pałac Güell w Barcelonie – i wykonał tam tysiące zdjęć. Jak zwrócił uwagę w rozmowie z The Verge sprzed roku, nawet odwzorowanie zwykłych kamieni sprawiało trudności.
(…) To brzmi jak zupełnie łatwe zadanie – i nim jest, jeśli nie masz oryginalnej tekstury, której musisz być wierny. Ale nawet nie możesz sobie wyobrazić, jak trudne potrafi być znalezienie kamienia o powierzchni zgodnej z oryginałem spośród setek różnych rodzajów skał, które natura ma nam do zaoferowania!
Jak zaznaczają twórcy, tworzenie grafiki na podstawie nowych fotografii jest dużo efektywniejsze niż zwyczajne poprawienie ostrości oryginału. Celem moda jest bowiem nadanie czwartej odsłonie Residenta świeżego blasku przy jednoczesnym zachowaniu w pełni wizji artystycznej Capcoma.
Tymczasem od dwóch lat krążą pogłoski o oficjalnym remake’u Resident Evil 4, przygotowywanym przez twórców odświeżonej wersji ,,trójki”. Premiera miałaby nastąpić gdzieś w 2022 roku. Od niedawna fani mogą też sięgnąć po VR-ową edycję czwartej części (zresztą wyjątkowo udaną).
Czytaj dalej
6 odpowiedzi do “Za tydzień debiutuje mod HD do Resident Evil 4 – i wygląda fantastycznie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wow. Od pierwszej chwili opad szczęki. Capcom ze swoim remasterem powinien się wstydzić
Wstyd to był z powodu wersji PC z 2007 roku.
Capcom we wczesnych latach wydawał słabe port na PC jednak z czasem sytuacja się poprawiła na tyle, że PC jest obecnie wiodącą platformą dla Capcom, port RE4 (2007) pochodził z PS2 nie wspierał myszy, dopiero wersja RE4 HD (2014) była definitywną wersją portem Nintendo Wii z lepszą grafiką oraz sterowaniem.
Modów HD do RE4 wyszło już chyba więcej niż edycji Skyrima. 🙂 Szkoda tylko, że drewnianej rozgrywki nie da się zmodować.
Wystarczy, że dodasz strzelanie w ruchu i rozwalasz całą grę bo staje się ona trywialnie prosta. Albo bierzesz tą piętnastoletnią grę taką jaka jest (względem mechaniki) albo czekasz na ewentualny remake.
Będzie można zagrać w tego moda razem ze spolszczeniem?