Za tydzień debiutuje mod HD do Resident Evil 4 – i wygląda fantastycznie
Projekt robi wrażenie nie tylko świetną grafiką, ale też ogromem pracy i oddaniem modderów.
Kultowe Resident Evil 4 ukazało się na rynku w 2005 roku. Biorąc pod uwagę błyskawiczny rozwój technologii, nie ma nic dziwnego w graficznym odświeżaniu tego tytułu, nawet jeśli zestarzał się stosunkowo godnie. Capcom wydał więc w 2014 roku wersję HD, ale graczom wciąż czegoś brakowało. I tutaj na scenę wkroczyło dwóch niezwykle oddanych fanów.
Cris Morales i Albert Marin – bo to o nich mowa – już od ośmiu lat przygotowują mod graficzny Resident Evil 4 HD. Już wkrótce żmudna praca modderów dobiegnie jednak końca – projekt zadebiutuje 2 lutego. Do zagrania potrzebujecie pełnej wersji RE4, a TUTAJ znajdziecie stronę modyfikacji w serwisie ModDB.
Skala projektu jest imponująca, ponieważ twórcy musieli misternie odtworzyć każdą teksturę, niemalże piksel po pikselu. Marin odwiedził nawet lokacje, których Capcom użył przy projektowaniu oryginalnej gry – zamek w walijskim Raglan i Pałac Güell w Barcelonie – i wykonał tam tysiące zdjęć. Jak zwrócił uwagę w rozmowie z The Verge sprzed roku, nawet odwzorowanie zwykłych kamieni sprawiało trudności.
(...) To brzmi jak zupełnie łatwe zadanie – i nim jest, jeśli nie masz oryginalnej tekstury, której musisz być wierny. Ale nawet nie możesz sobie wyobrazić, jak trudne potrafi być znalezienie kamienia o powierzchni zgodnej z oryginałem spośród setek różnych rodzajów skał, które natura ma nam do zaoferowania!
Jak zaznaczają twórcy, tworzenie grafiki na podstawie nowych fotografii jest dużo efektywniejsze niż zwyczajne poprawienie ostrości oryginału. Celem moda jest bowiem nadanie czwartej odsłonie Residenta świeżego blasku przy jednoczesnym zachowaniu w pełni wizji artystycznej Capcoma.
Tymczasem od dwóch lat krążą pogłoski o oficjalnym remake'u Resident Evil 4, przygotowywanym przez twórców odświeżonej wersji ,,trójki". Premiera miałaby nastąpić gdzieś w 2022 roku. Od niedawna fani mogą też sięgnąć po VR-ową edycję czwartej części (zresztą wyjątkowo udaną).
Czytaj dalej
Howdy pardner! Kocham wszelkiego rodzaju gry indie, a moim ulubionym tytułem wszech czasów jest Hollow Knight. Poza grami amatorsko pasjonuję się astronomią i paleontologią, oprócz tego pozostaję miłośnikiem orangutanów i gibonów.