17.10.2014
Często komentowane 391 Komentarze

Zawartość CD-Action 12/2014

Zawartość CD-Action 12/2014
Avatar photo
Co tam jesień, co tam deszcz i ziąb, gdy 21.10. (we wtorek) ukazuje się najnowszy numer CDA (132 strony, 2 DVD, 15,99 zł), od którego aż bucha energią generowaną przez masę świetnych tekstów. Mamy pierwszą recenzję na świecie znanej gry, mamy ocenę 10/10, mamy po prostu masę naprawdę wartych uwagi rzeczy.

Widać, że branża już definitywnie zakończyła wakacyjne odrętwienie i włączyła drugi bieg. Szczególnie odczuwalne jest to w dziale recenzji, gdzie aż kipi od gier, na które od dawna sobie ostrzyliśmy zęby.

Zaczniemy od płyt DVD. Znajdziecie tam pełne wersje dwóch tytułów: bardzo fajnego polskiego erpega Two Worlds II oraz strategii z wątkami ekonomicznymi East India Company Designer’s Cut Gold (zawiera trzy DLC). Do tego dorzucamy pakiet przedmiotów do gry Margonem o wartości 70 zł. A dokładniej dwa takie pakiety, z których możecie sobie jeden wybrać i aktywować. (Szczegółowy opis owego pakietu, jak i reszty zawartości DVD na końcu tekstu).

A w samym piśmie?

Zapowiedzi – numer otwiera dwustronicowy tekst o Torment: Tides of Numenera. Fanom erpegów chyba nie muszę mówić nic więcej. Dwie strony poświęciliśmy też przygodówce z elementami survivalu (albo odwrotnie…) Pathologic. To nie będzie gra łatwa, miła i przyjemna. Mówimy też trochę o Mortal Kombat X, Total War: Attila, nie zapominamy o Mount & Blade II: Bannerlord, Alone in the Dark: Illumination oraz Resident Evil Revelations 2. A to oczywiście tylko te najważniejsze tytuły spośród wielu.

Bogato jest i w beta-testach. Pogrywaliśmy w najnowszych Settlersów (The Settlers: Kingdoms of Anteria), Far Cry 4, Assassin’s Creed: Rogue oraz The Age of Decadence. Po tym ostatnim autor tekstu zakrzyknął nawet „czapki z głów – RPG na najwyższym poziomie”, więc i ten tytuł polecam waszej uwadze. Beta-testów jest sporo więcej, ale się śpieszę, bo jednak w tym numerze to dział recenzji króluje.

I to widać, słychać i czuć! Zaczynamy od pierwszej na świecie recenzji Lords of the Fallen. I jak mówię „pierwsza”, to oznacza, że wcześniej ani w necie, ani w żadnym papierowym piśmie recenzji nie będzie. Będzie za to ocena 10/10 – ale dla innej gry… i nie zdradzę jakiej. Dajemy w tym numerze sporo ocen 9 i 8+, ale żeby nie było, że wyłącznie słodzimy, to jedna z Wielkich Gier dostaje porządny łomot – pasek z jej wadami i usterkami jest tylko nieznacznie krótszy od tego w recenzji najnowszych Simsów. A teraz już zaczynam wyliczankę, bez żadnego komentarza, bo te tytuły mówią przecież graczom wszystko: Obcy: Izolacja, Zaginięcie Ethana Cartera, Śródziemie: Cień Mordoru, Forza Horizon 2, Borderlands: The Pre-Sequel, FIFA 15, Bayonetta 2, Quake Live, DriveClub, NHL 15, Twierdza: Krzyżowiec II. Czyż to nie brzmi imponująco? Starczyłoby na obdzielenie 3-4 edycji CDA, a tu to wszystko (plus pominięte tytuły, a jest ich multum) w jednym numerze. Zaiste, idą święta!

Dla tych, co lubią publicystkę, też przygotowaliśmy sporo smacznych kąsków. Ucieszą się fani e-sportu, bo mają drugą część tekstu „Fragów i igrzysk”. W cyklu Wielcy Branży sylwetka Hidekiego Kamiyi, czyli „ojca” m.in. Bayonetty i Devil May Cry, który lubi płynąć pod prąd. „Mieczem i kodem” to przegląd gier, które uczą programowania – tzn. tworzenia algorytmów, używania podprogramów, pętli itd. A przy okazji pozwalają się świetnie bawić – nie tylko na PC, ale i na smartfonach, tabletach itp. Dla fanów retro Smuggler stworzył kolejny tekst o najlepszych grach na ZX Spectrum.

Czas na felietony – Papkin marzy o grach, które będą go traktować poważnie, czyli skopią mu tyłek. Smuggler (czyli ja) zachwala książkę SF „Player One”, a Monk wykorzystuje anulowanie gry Titan do refleksji na temat kondycji i przyszłości Blizzarda. A MQc wzdycha, że dałby dychę Skyrimowi. W Grach Wiecznie Żywych szaleją asasyni. Najpierw poznamy kulisy narodzin cyklu AC (wiecie, że pierwszą ofiarą pierwszego asasyna był sam Książę Persji? Serio!). Potem porozmawiamy na śliski temat – jak się ma gra do realiów i prawdy historycznej – a na koniec przekonamy się, że faceci w charakterystycznych kapturach żyją nie tylko w grach, ale i komiksach, książkach, filmach itd. Oczywiście, jak co miesiąc, powtykamy branży nieco szpil.

W dziale sprzętowym mamy megatest tabletów. Można wydać 250 zł i kupić niezły sprzęt, można wydać pięć razy więcej i nabyć badziewie – dlatego warto ten tekst poczytać. Przeczytacie też o Windowsie 10 – system zapowiada się całkiem obiecująco. Są również testy dwóch najnowszych (i najszybszych) kart Nvidii (GF GTX 970 i GF GTX 980) oraz ogromnego monitora panoramicznego (Allor płakał, jak odsyłał). Opisaliśmy też myszki dla graczy, dwa kolejne „Ajfony” oraz zaskakująco dobry i zaskakująco tani smartfon Asus Zenfone 5.

Na deser – Na Luzie i Action Redaction, inaczej być nie może.

O zawartości płytek za dużo rozpisywać się nie będę: są dwa pełniaki (Two Worlds II PL, East India Company Designer’s Cut Goldz trzema DLC, kody na itemy do Margonem (tadam!), kilka dem, sporo gier freeware, modulator, zwiastuny, gameplaye, e-booki i masa innych rzeczy, która powinna zainteresować graczy.

Krótko mówiąc: 21.10., wtorek, 15,99 zł. Do zobaczenia przy kioskach i salonach z prasą!

################SPIS TREŚCI###############

Info

W produkcji

Torment: Tides of Numenera

Pathologic

Mortal Kombat X

Total War: Attila

Moon Hunters

Firefly Online

Gigantic

Mount & Blade II: Bannerlord

Never Alone

Alone in the Dark: Illumination

Resident Evil Revelations 2

Już graliśmy

The Settlers: Kingdoms of Anteria

Far Cry 4

Assassin’s Creed: Rogue

The Age of Decadence

Shadow Realms

The Long Dark

Strife

RECENZJE

Lords of the Fallen

Zaginięcie Ethana Cartera

Śródziemie: Cień Mordoru

Forza Horizon 2

Borderlands: The Pre-Sequel

FIFA 15

Bayonetta 2

Quake Live

Driveclub

Obcy: Izolacja

The Legend of Heroes: Trails in the Sky

NHL 15

Train Fever

RuneScape: Lost City of the Elves

Gauntlet

ArcheAge

Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

Wrack

Flockers

Twierdza: Krzyżowiec II

Publicystyka

Fragów i igrzysk! cz. 2

Wielcy Branży: Hardkor na dobre i na złe

Mieczem i kodem

The best of ZX Spectrum, odcinek 2

Felieton: Za moich młodych lat

Felieton: Player One

Felieton: Tytan na glinianych nogach?

Dałbym dychę: Skyrim

Gry Wiecznie Żywe:

Ząbkowanie Altaïra

Uzgodniony zestaw kłamstw

Poza głównym nurtem

Szpile

technologie

Info

MEGAPORADNIK

Tablety A.D. 2014 – jaki kupić, by nie żałować

Testy

Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming

Monitor ultrapanoramiczny

AOC U3477PQU

Asus Strix GeForce GTX 980

Mysz Roccat Tyon

Mysz Asus Gladius

Apple iPhone 6 16 GB

Apple iPhone 6 Plus 16 GB

Smartfon Asus Zenfone 5 A500CG

trendy

Windows 10 Technical Preview

INNE

Na Luzie

Action Redaction

Prenumerata

Zawartość DVD

##################################Zawartość DVD

PEŁNE WERSJE

Two Worlds II PL

East India Company Designer’s Cut Gold

DEMA

A Rite from the Stars

Avenging Angel

Caffeine

Kingdom Tales 2

Lego The Hobbit

FREEWARE

0 A.D

Cadence

Domi Bellique

Dreaming Mary

From Hell’s Heart

Maximum Velocity

Pong Breaker

Project Lockdown

Space Radiance

Sunrider First Arrival

The Midnight Game

Tobias and the Dark Sceptres

Voxinvader

GRY RODZINNE

Amazon Adventure

Galaxy 81

Magic Academy

MODULATOR

Mody do Two Worlds II

GAMEPLAYE

Bayonetta 2

Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

Śródziemie: Cień Mordoru

GALERIE

Quake Live

Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

NA LUZIE

Obrazki i animowane GIF-y

Marek Lenc

BONUS

ActionMag

Esensja

FAQ – wersja 3.3.1

Tapety

E-BOOKI

Projekt Grunwald

Świt nr 5

Cień pod stopami

URODZINY CD-ACTION

Pod ostrzałem – Smuggler

Trailery

Two Worlds II PL

Gatunek: RPG

PEGI: 16

Producent: Reality Pump Studios

Wersja PL: napisy

Ocena w CDA: 7 (12/2010)

Multi: do 8 osób online

PC: XP/Vista/7, CPU dwurdzeniowy 2 GHz, 2 GB RAM, GF 8800

Two Worlds II to gra znacznie lepsza od pierwowzoru. Oferuje ogromny otwarty świat, ponad 300 nieliniowych questów, niezły system walki w zwarciu, zasięgowej, magicznej, a ponadto – jakby tego było mało – niezrównany crafting broni, eliksirów, czarów. Wszystko to przekłada się na nawet 70 godzin zabawy w stylu bardzo podobnym do tego z gier serii The Elder Scrolls. A przecież jest też odrębny tryb multiplayer z zupełnie innym bohaterem!Bardzo dobre pozostają także oprawa graficzna i udźwiękowienie Two Worlds II. Twórcy przesadzili wprawdzie z HDR-ami i rozświetleniami, ale zdarzają się miejsca, które naprawdę potrafią zachwycić. Na plus zaliczyć również należy dialogi.

Uwaga, gra wymaga konta i klienta Steam.Przy pierwszym uruchomieniu niezbędna jest jednak dodatkowa aktywacja na stronie producenta. Na szczęście całą procedurę pozyskania i użycia wymaganego kodu bezboleśnie przeprowadza sam Steam.

##################

East India Company Designer’s Cut Gold

Gatunek: ekonomiczna/taktyczna

PEGI: 16

Producent: Nitro Games

Wersja PL: brak

Ocena w CDA: brak

Multi: do 2 osób lokalnie lub online (tylko bitwy)

PC: XP/Vista/7, CPU dwurdzeniowy 1 GHz, 1 GB RAM, GF 6600/AMD X1800

Pierwsza gra studia, które dało światu Commandera: Conquest of the Americas, w rozbudowanej i poprawionej wersji z 2012 roku, zawierającej m.in. scenariusze pirackie oraz bitwę pod Trafalgarem. Wbrew tytułowi, oznaczającemu Brytyjską Kompanię Wschodnioindyjską, pozwala kierować siłami aż ośmiu potęg morskich XVIII i XIX stulecia, w tym także Danii, Szwecji i Świętego Cesarstwa Rzymskiego (Narodu Niemieckiego). East India Company Designer’s Cut Gold toczy się przy tym na dwóch płaszczyznach. Strategiczne decyzje ekonomiczne podejmowane są na mapie świata. Tam wytyczane są szlaki handlowe, odbywa się dyplomacja we wszelkich jej przejawach i zachodzi szeroko pojmowany handel (z łupiestwem włącznie).

Drugą warstwę stanowią taktyczne bitwy morskie w pełnym 3D z cyklem dobowym. East India Company oferuje przy tym 11 typów statków i okrętów – od szkunera po liniowiec – oraz możliwość stworzenia i poprowadzenia starć nawet 20 flot.

Uwaga, gra wymaga konta i klienta Steam.

Pakiet itemów do gry Margonem

Do wyboru jeden z dwóch pakietów, każdy o wartości ok. 70 zł.

  • 15 Smoczych Łez, 15 Smoczych Run, outfit na stałe, kupon na wyczerpanie, błogosławieństwo [5 użyć], 250 000 sztuk złota, zwój orzeźwienia [5 użyć], plecak poszukiwacza przygód [20 miejsc], mikstura lecząca 200 000 punktów życia.
  • 15 Smoczych Łez, 15 Smoczych Run, outfit na stałe, kupon na wyczerpanie, błogosławieństwo [5 użyć], ulepszenie broni, zwój wywołania depozytu [10 użyć], talizman przywracający do życia, zwój orzeźwienia [10 użyć].
  • Kody mają ważność do 31 grudnia 2014 włącznie.

    Uwaga: jedno konto – jeden kod.

    391 odpowiedzi do “Zawartość CD-Action 12/2014”

    1. Co tam jesień, co tam deszcz i ziąb, gdy 21.10. (we wtorek) ukazuje się najnowszy numer CDA (132 strony, 2 DVD, 15,99 zł), od którego aż bucha energią generowaną przez masę świetnych tekstów. Mamy pierwszą recenzję na świecie znanej gry, mamy ocenę 10/10, mamy po prostu masę naprawdę wartych uwagi rzeczy.

    2. Pełniaczki nie w moim typie , ale zawartość konkretna no i seria AC w GWŻ.

    3. Chyba pierwszy raz od dobrych 2-3 lat kupię CDA tylko dla samego pisma, a nie pełniaków. Smakowito. Jednak co kurde 10/10 dostało? Mordor nie, zbyt słaba fabuła, Obcy ma za to zbyt tępe AI. Borderlands jest zbyt absurdalnie zbugowany i za mały, Zaginięcie jest za krótkie, i ma zbyt słabe zakonczenie… Obstawiam Bagiete 2 😀

    4. Ok czyli już wiadomo. 10/10 dla Bayonetty 2 i łomot dla Drive Club. A szkoda bo liczyłem że to Lords of the Fallen tak pozamiatało.

    5. 10/10 dla Bayonetty, której recenzję z pewnością pisał Berlin.

    6. @Lintu – o ile sie zalozysz? 🙂 |@rychu666 – nadajesz sie na analityka gieldowego – doskonale wiesz o czyms, co na pewno nie nastapi. 🙂

    7. To jak nie Bayonetta, to na 100% The legends of Heroes 😀

    8. Pewnie znowu recki sequeli będą pisane przez osoby które nie zagrały w poprzednią część 😀 Tak jak w ostatnim numerze przy ToX 2. Ciekawe czy kolega Cross też np zaczyna oglądać jakiś serial od drugiego sezonu 😀

    9. O rany…Już się boję…Pewnie znowu przy recenzjach tych fajnych nowości będzie dopisek 'graliśmy na PS4’…Chromolę, najpierw pójdę do empiku przekartkować egzemplarz, bo potem kupię, i po raz kolejny będę czuł się oszukany…

    10. A nie zdziwcie się, że Berlin recenzował Alien: Isolation i to on będzie miał dychę 😀

    11. Według mnie 10 leci do Bayonetty 2:) Śródziemie pewnie 8+ A pasek z wadami będzie albo przy obcym (widziałem filmik jak obcy przynosi pachołki;D) Ale jeszcze bardziej stawiam na Twierdzę;)

    12. Albo i nie..Forza Horizon 2 mogła 10 dostać.

    13. To 10/10 to mam nadzieję dla Quake Live?

    14. Wy tak specjalnie? Teraz caly weekend bede czekac do wtorku, a w glowie mysl chce juz przeczytac, chce juz przeczytac:P. Prawie jak z nowymi ksiazkami z Świata Dysku.

    15. Aż się boję, że Obcy będzie tym wielkim zhańbionym 🙁 No nic, zobaczy się 🙂

    16. obstawiam Mordor 10, a borderlands pojazd jak po łysej kobyle:P

    17. Uwaga, bawię się we wrożkę: Dychę dostanie Bayonetta 2/Obcy/Forza, a Szoki chyba pociśnie po Twierdzy, ew. Któś wyleje jad na Bordera lub DriveCluba. Sorry, kryształowa kula z chińskiego importu…

    18. Niestety wyjątkowo teksty marnie się zapowiadają, a szczególnie publicystyka. No nic… wypada mi czekać 4 tygodnie na nowy numer 🙂

    19. Stawiam, że dychowcem będzie Obcy (w ramach śmiesznostek, śniło mi się dzisiaj, że w to gram, chociaż jeszcze nie grąłem) lub Bayonetta, a zhańbionym będzie Quake lub Twierdza.

    20. Która gra zostanie „zjechana” w najnowszym numerze? Ta, którą dostanie do recenzji Berlin i która jednocześnie NIE będzie Dark Souls – krótka piłka. Jak was cenię i od 14 lat regularnie kupuję, tak boli mnie, że od pewnego czasu zmuszony jestem pomijać część tekstów tylko dlatego, że wyszły spod ręki niekompetentnej osoby. Jeśli ktoś pozwala, by jego prywatne przekonania wpływały na kształt recenzji, to kiepski z niego recenzent.

    21. „Jeśli ktoś pozwala, by jego prywatne przekonania wpływały na kształt recenzji, to kiepski z niego recenzent.” To teraz proponuje zajrzec np, na wiki i poczytac definicje slowa „recenzja”. A tak poza tym ti te gre kopia dwaj ludzie ale zaden z nich to Berlin. I cala piekna teoria idzie sie… przejsc…

    22. Jak dla mnie świetny numer, masa ciekawych recenzji (LotF!) i zapowiedzi (Torment!), testy nowych kart Nvidii, w publicystyce także ciekawie (Assassin’s Creed!), a i pełniaki całkiem niezłe (już posiadam, ale wiadomo, że nie wszystkim da się dogodzić, a jak ktoś nie ma to jest naprawdę dobrze). No i okładka naprawdę boska (kolorystyka!). Co do dyszki to obstawiam Forza Horizon 2/Bayonetta 2, a do bicia nominuję DriveClub/Obcy: Izolacja.

    23. Recenzja to subiektywna ocena więc 10 mogła dostać prawie każda gra. Nie ma co dywagować. Jeżeli miałbym obstawiać to jednak Obcy: Izolacja. Dlaczego? Mimo faktu, że gra momentami się dłuży to jednak klimat przebija wszystko. A przecież tego brakuje ostatnio w grach – klimatu.

    24. Jeśli ktoś pozwala żeby jego podwładny pisał o grach które mu nie leżą i wystawiał im oceny mocno odbiegające od średniej tzn że wyżej sra niż ma panie smugler.

    25. A ja myślę, że Oko Saurona zwróciło się w kierunku Wrocławia i to właśnie Mordor dostanie 10. Po duuuuszy zaś oberwie Bayonetta.A może zrobicie jakiś szybki konkurs, ewentulanie ankietę na ten temat?

    26. Z całym szacunkiem, Smuggler, ale akurat o recenzjach mam pewne pojęcie, nie tylko z perspektywy ich czytelnika i równie dobrze jak ty zdaję sobie sprawę, że opierają się one głównie subiektywnych wrażeniach recenzenta, jednak nazbyt łatwo jest tu o zatarcie granic pomiędzy rzetelnością a pisaniem na klęczkach, czy krytykanctwem dla samego krytykanctwa. Jedno słowo: Wolfenstein. Najniższa ocena na świecie, zaś jej podstawą fakt niebycia kolejnym Doomem. Czy tak to powinno wyglądać?

    27. kolejny nieciekawy numer pozostaje czekać i czekać

    28. To siedz, czekaj i czekaj, ale nie wiem na co, skoro numer z okolicy swiat, gdy pojawiaja sie najlepsze gry, jest nieciekawy.

    29. @Shaddon – zawsze jest ktos, kto dal najnizsza ocene na swiecie, ale czy to znaczy, ze automatycznie nie musi miec (swoich) racji. Ja wrecz napisalem, ze z ocena gry sie w ogole nie zgadzam (bo mi sie podobala, a to, co Berlin ma za wade ja mam za zalete) ale to nie oznacza automatycznie, ze Berlin nie ma racji. Tak ciezko to pojac. Prawda jest jak d… kazdy ma wlasna.

    30. @RaThek – panie rajtek, to ze pan nie rozumiesz w ogole jak dziala redakcja pisma i jego redaktor naczelny, to nie powod zeby sie tu wulgarnie wyrazal. A jesli tego nie rozumiesz, to ja moge sie postarac ci to wytlumaczyc.

    31. @RaThek|Po części zgadzam się z tą wypowiedzią, choć akurat pilnowanie „średniej” również wykluczałoby rzetelność. Prawdziwym problemem jest druga rzecz, o której napisałeś: recenzenci CD-Action dostają do rąk gry spoza ich preferowanego gatunku, podczas gdy powinni specjalizować się w dwóch-trzech konkretnych. Weźmy za przykład nowe Simsy: gdyby recenzował je Hut, miałbym pewność, że wie o czym pisze, a tak? Czy można ufać opinii gościa, który „karze” FPS-y za obecną w nich fabułę? Szczerze wątpię.

    32. Errata: nie karze za obecną w FPS-ach fabułę, karze za obecną w nich durną, przegadaną, psującą tempo rozgrywki fabułę. Jest różnica. Subtelna, ale różnica.

    33. @Smuggler|Ja to wszystko rozumiem, ale na litość wszystkich bogów Olimpu, czytelnik ma prawo oczekiwać, że recenzja rozwieje jego wątpliwości w kwestii zakupu danego tytułu, a tymczasem zmuszony jest przepuszczać słowa przez filtr „UWAGA – gra recenzowana przez Berlina, obecność skrajnych poglądów wielce prawdopodobna”. Obaj mamy już sporo życia za sobą, bądźmy więc szczerzy: ocena w okolicach „5/10” to w ogólnej świadomości wyznacznik parującego bawolego placka – ilu potencjalnych nabywców stracił Wolf?

    34. Kolejny nr zostaje w kiosku ;( meh Co do recenzji i samego pisemka to czytelnik który opiera się na opinii jednego gościa musi mieć do niego zaufanie co rozumiem ja jednak samemu wole zrobić zwiad w sieci i samemu dowiedzieć się na ten temat więcej.Gdy byłem dzieciakiem i miałem małe pojecie o grach + nie było netu czytanie recek z gazet miało sens poczytało się clicka reset cda śgk porównało się opinie było ok teraz wystarczy wysondować produkt w sieci pisane recki jednego goscia to relikt

    35. Ale jak nie Bayo 2, to kto niby 10 dostał :< chyba że nie Berlin dostał jakimś cudem do recki

    36. Zaiste, szykuje się najlepszy numer CDA tego roku. Osobiście już od premiery męczę tak fifę, jak i twierdzę, gry, których jestem świadomym fanboyem od nastu lat. I jestem ciekaw waszego zdania na ich temat. Ciekawe też, jak obeszliście się z Isolation i Mordorem. Ja i muszla czekamy niecierpliwie.

    37. @Rewo – The Legend of Heroes: Trails in the Sky, zobacz sobie oceny po necie, pewnie to dostanie 10

    38. Cd. przeszłosci .Wydaje mi sie ze CDA coraz słabiej przedzie finansowo z miesiąca na miesiąc hmm cóż poradzić do formy z 2000 roku już raczej nie powróci . Ja kupuje głownie dla uzupełnienia biblioteczki w gry których raczej bym już nie kupił pismo poczytam i tyle recki niestety mi nie podchodzą i tu się sprawa zamyka pozdrawiam

    39. @Berlin Karzę* a nie każe. Jest różnica. Subtelna, ale różnica.

    40. @ Shaddon – otoz wcale nie jest tak, ze ktos otrzymuje gre „spoza gatunku na ktorym sie zna”. To totalny absurd bylby. I wcale nie uwazam, ze tylko Hut sie u nas zna na Simsach. Delikatnie mowiac nie jest to specjalnie zlozona gra, mozna jej zasady ogarnac bardzo szybko Owszem, gral w nie najwiecej z redakcji, ale z drugiej strony to moze oznaczac „fanboizm”, a tego tez nie chcemy, prawda? No i fajnie czasem wpuscic swieza krew, zeby nie bylo, ze kazdego Assasyna robi ta sama osoba itd.

    41. A co do recenzji, to rzecz jasna przyklaskuje Smugglerowi, bo to oczywista oczywistość co ten człowiek mówi. To jak z gazetą i czasopismem – pewne prawdy są niepodważalne.|Co nie zmienia faktu, że pan „cintryjskie wahadło” Berlin zdecydowanie wyróżnia się z recenzenckiego grona CDA. Wyrobił sobie opinię czlowieka recenzencko skrajnego, gdzie widząc jego ksywę można spodziewać się znacznego przesilenia in plus bądź in minus. Częściej w stronę jedynki.

    42. @Jabberjaw – Polska juz pewnie nigdy nie bedzie jak za Jagiellonow – od morza do morza i 1 mln km2 powierzchni. Ale jakos tej wspolczesnej zyc trzeba, a nie siedziec i biadolic, ze kiedys bylo lepiej. Do sytuacji z roku 2000 nie ma powrotu, wiekszosc istniejacych pism wtedy padlo dawno na morde (niektore nawet zdazyly sie reaktywowac… i znow pasc 😛 ), a my ciagle jestesmy i jakos sobie radzimy.

    43. @TreKronor – „cintryjskie wahadlo” – WTF? Berlin jak kocha to na calego, jak nienawidzi to szczerze i gleboko. Grzechy mlodosci, ale czyz taka mloda krew nie dodaje zycia zblazowanej „wszystko juz widzielismy… meh…” redakcji? 🙂

    44. Wg mnie najbardziej rzetelnym pismem o grach był Komputer Świat GRY (a CD-A odpowie arogancko – to gdzie oni są teraz?!). Tam recki zawsze były na najwyższym poziomie, recenzenci trafiali w oczekiwania, zawsze opisywali co jest ważne dla potencjalnego nabywcy tejże gry, i starali się zostawić na boku własne odczucia. Były po prostu bardziej obiektywne. A w CD-A od dawien dawna zauważam nierzetelność w recenzjach, pisanie o głupotach, zamiast o rzeczach istotnych – dlatego też obecnie pismo kupuję wybiórczo

    45. Sheddon, wspomniany przez ciebie Hut nie uważa nowych Simsów za dobre (jak gadaliśmy, to wystawiłby ocenę podobną do mojej) i zgadza się ze mną, że ostatnia Castlevania i Wolfenstein są marne.

    46. @Smuggler Nostalgia jednak zostaje za starymi dobrymi czasami XD Ha Polska od morza do morza nostalgia się powiększa 🙂

    47. panie smulger: mądruj pan dalej zobaczymy jak daleko zajedziecie w czasach internetu (może jednak czasem warto się pochylić nad opiniami?), nie wiem jak działa redakcja i mało mnie to interesuje. Ważne że widzę jakie są efekty jej pracy. A są one takie że bardzo przyzwoita strzelanka dostała ocenę za „obecną w nich durną, przegadaną, psującą tempo rozgrywki fabułę”. Idąc tym tropem zupełnie nie wiem jak DOOM mógł być takim hitem. Przecież fabuła durna i jeszcze te literki tak wolno tam się pokazują…

    48. Słabo w tym miesiącu.Na płytach przaśne polskie rpg i jakiś bliżej nieokreślony twór strategiczny+kody do gry w którą gra moze z 10 czytelników CD-Action.No i w tym miesiącu recenzje i publicystyka nie ratują pisma.Szkoda

    49. RaThek: Porównaj tempo i konstrukcję rozgrywki Dooma do tempa i konstrukcji nowego Wolfensteina. Ile procentowo STRZELANIA jest w Doomie, a ile w Wolfensteinie? Po co mi w FPS-ie elementy SKRADANKOWE? Dlaczego w FPS-ie mam chcieć się CHOWAĆ? Po co mi PORUSZAJĄCA ANTYWOJENNA HISTORIA w strzelaninie? I tak dalej, i tym podobne.

    Skomentuj Shaddon Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *