rek

Znamy powody skasowania gry o Czarnej Panterze. W produkcji miał być system podobny do Nemesis

Dziennikarz Bloomberga podkreśla, że studio miało za duże ambicje.

Kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że EA anulowało grę o Czarnej Panterze. Przy okazji zamknięto również odpowiedzialne za nią studio Cliffhanger Games. Kanadyjska firma zapewniła, że „jej partnerstwo z Marvelem pozostaje silne i wielotytułowa oraz długoterminowa współpraca trwa dalej”.

Nie znaliśmy powodów skasowania gry, jednak światło na ten temat rzucił w swoim najnowszym raporcie Jason Schreier. Według dziennikarza Bloomberga gra nie była na wystarczająco zaawansowanym etapie produkcji, co miało bardzo frustrować szefostwo EA.

On Wednesday, EA abruptly canceled a Black Panther game without saying why. So I did a little digging. For this week's column, here's what Cliffhanger's Black Panther was, why it was canceled and why employees were shocked at the news: www.bloomberg.com/news/newslet…

[image or embed]

— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) 30 maja 2025 20:01

Schreier dodaje, że przed skasowaniem Czarnej Pantery projekt rozwijał się coraz szybciej, ale nie na tyle, aby uniknąć jego anulowania. Samo Cliffhanger Games, założone w 2021 roku, było stale rozbudowywane, a ambicje zespołu nieco przerosły możliwości studia. Według dziennikarza trudnością było nie tylko wyprodukowanie gry AAA, ale również planowane wprowadzenie systemu podobnego do słynnego Nemesis z tytułów Monolithu. Wiązało się to z wyzwaniami przy opracowywaniu proceduralnej narracji i późniejszym prezentowaniu gry przed zarządem.

Poznaliśmy również szczegóły na temat postaci, które miały pojawić się w grze. Oprócz Czarnej Pantery spotkalibyśmy również m.in. Killmongera oraz Shuri. Skrulle, zmiennokształtni kosmici, mieli być sojusznikami bohaterów. To wokół nich skupiałby się cały system – niektórzy z nich mieli udawać sprzymierzeńców, zapamiętywać zachowania gracza i odpowiednio na nie reagować.

Niestety, jedyne, co przyjdzie nam zobaczyć, to najprawdopodobniej techniczne demo za parę lat, gdy któryś z byłych pracowników Cliffhanger Games znajdzie je na jakimś nieużywanym od dawna dysku. Tak było w przypadku niewydanej gry o Iron Manie, której produkcję skasowano w 2003 roku.

https://twitter.com/KevEdwardsRetro/status/1808631967694414027

To właśnie Tony Stark będzie bohaterem tworzonego przez studio Motive Iron Mana. Mamy nadzieję, że nie skończy się to tak, jak ze wspomnianym projektem czy Czarną Panterą.

13 odpowiedzi do “Znamy powody skasowania gry o Czarnej Panterze. W produkcji miał być system podobny do Nemesis”

  1. Okres produkcyjny przypada na szczyt Woke, LGBT, DEI do tego Marvel i Czarna Pantera oraz ludzie którzy pracowali nad tym tytulem więc był to kolejny gniot w stylu Concord, Suicide Squad czy też zapewne skasowanej feministycznej Wonder Woman więc gra byłaby porażką dla EA zarówno finansową jak i wizerunkową i to jest jedyny powód skasowania tego tytuły, a nie jakieś brednie które wypisuje ten śmieszny Schreier, a któremu o takich sprawach nie wolno wspominać.

    • „kolejny gniot w stylu Concord, Suicide Squad”
      Bawi mnie, że ludzie nadal zrzucają porażkę Concord na to, że w grze są mniejszości a nie fakt, że była to pełnopłatna gra live service, która nie oferowała nic czego nie dawała już (często darmowa) konkurencja. Podobnie z Suicide Squad.
      „zapewne skasowanej feministycznej Wonder Woman”
      Feminizm jest wtedy kiedy kobiety. /s Jest miesiąc dumy. Jeśli nie lubisz kobiet to jest to doskonały okres na wyjście z szafy.

    • skoro tak mówisz to tak musi być

    • Pamiętajcie drogie dzieci, w RDR2 główny bohater jest członkiem zróżnicowanego rasowo i płciowo gangu, pośród antagonistów jest Agencja Pinkertona, wojsko amerykańskie, południowi arystokraci i stereotyp XIX-wiecznego kapitalisty, anachronistycznie przedstawiony Ku Klux Klan otrzymał najwyższą godność bycia ukazanym jako żart a szeryf w jednym z miasteczek w grze jest czarny.

      Bardzo woke. Sadie Adler nawet mówiła, że ze swoim mężem żyła w pełnej równości.

    • „a nie fakt, że była to pełnopłatna gra live service,”

      Marvel Rivals wydany po Concord mówi mi co innego także żyj dalej w swoim świecie i oszukuj się dalej.

    • @Poszukiwacz Marvel Rivals jest darmową grą. Swoją drogą to czy o Rivals też nie było czasem płaczu ze środowisk anti-woke? Któraś postać damska nie miała zbyt wyraźnie zarysowanej szczęki?

    • @Avaler Po części Poszukiwacz ma rację. Sam dokładnie pamiętam jak streamerzy pokroju Asmongolda, Xqc czy innych kiszaków i drwalów wyciągali wszystkie progresywne elementy gry jak zaimki, transpostacie czy inne nieatrakcyjne fizycznie kobiety, i tworzyli na podstawie tych urywków antykampanię gry, która rozniosła się na cały internet. Dodając do tego to, że gra była powolna, kiepska i na dłuższą metę nudna, spotkał ją znany nam los. Podsumowując, elementy progresywne miały tu znaczenie, ponieważ na ich podstawie powstała ogromna antyreklama gry, którą nakręcili i skapitalizowali internetowi narzekacze.

    • @taz195 Nie kręcę się zbyt intensywnie w środowiskach streamerów, którzy zajmują się głównie wojną kulturową, ale wydaje mi się, że oni non-stop obierają sobie za cel jakąś grę czy film. Kojarzę, że lutym był płacz o KCD2. Na forach Steamowych nadal jest, bo okazjonalnie popełniam ten błąd i patrzę na dyskusje o grach w które gram, tylko po to by dostrzec, że niektórym przeszkadza, że kobiety okazjonalnie wykazują stopień kompetencji, albo, że Musa preferuje rodzinne strony (i że w ogóle istnieje) i co najgorsze z licznych opcji romansu, jedna jest homoseksualna. Gra mimo to chyba sprzedała się dobrze.

      Concord nie miał nic do zaoferowania i wątpię żeby zwrócił swój budżet nawet jakby cała obsada składała się z najbielszych, najbardziej heteroseksualnych mężczyzn w historii a wpisanie samego słowa „zaimek” na czacie wiązałoby się z permabanem.

    • @Avaler Oczywiście, że tak robią, ponieważ budowanie negatywnych emocji, napędza u nich wyświetlenia. Z tego co pamiętam zabawnym przykładem jest wspomniany przeze mnie kiszak. Facet ostatnio myślał, że kolejnym łatwym celem jest Ekspedycja 33, więc najpierw głosił miesiącami, że ta gra nie wyjdzie, gdyż wygląda jak „softwoke syf” (lub coś w tym rodzaju). Następnie, gdy już wyszła i zbierała bardzo dobre opinie, próbował budować narrację, iż ta gra to syf bo włosy bohaterek na trailerze źle wyglądają. Jednak i to nie podziałało, gra się wybroniła, internet z niego szydził, zasięgi zaczęły mu spadać, więc w przeciągu kilku godzin zmienił nastawienie z jechania po niej na „to świetna gra, od początku wiedziałem, że się uda”.

    • @taz195

      Kiszczak to hipokryta i baran? No proszę szok :p

    • @Poszukiwacz

      ..Okres produkcyjny przypada na szczyt Woke, LGBT, DEI do tego Marvel i Czarna Pantera oraz ludzie którzy pracowali nad tym tytulem więc był to kolejny gniot w stylu Concord, Suicide Squad czy też zapewne skasowanej feministycznej Wonder Woman więc gra byłaby porażką dla EA zarówno finansową jak i wizerunkową..

      Geez xd. Naprawdę trzeba mieć nie po kolei w głowie by wyciągać takie wnioski na podstawie niczego xd. Niezłe urojenia.

    • A akolita to byl kapitalny serial tylko widownia sie na nim nie poznała i dlatego disney go anulowal prawda?

  2. No trudno.

Dodaj komentarz