6
29.05.2025, 07:30Lektura na 2 minuty

EA anuluje grę o Czarnej Panterze i zamyka odpowiedzialne za nią studio. W tle kolejne zwolnienia

Cliffhanger Games jednak nie zajmie się superbohaterem z Wakandy – ani już niczym innym.


Aleksandra „Doksa” Jung

Prezeska EA Entertainment, Laura Miele, w mailu do pracowników skomentowała powody tego ruchu.


Tę decyzję podejmujemy, aby wyostrzyć swoje skupienie i włożyć swoją energię kreatywną w najważniejsze okazje rozwoju.


Laura Miele

Gra z Czarną Panterą, którą dzisiaj anulowano, została zapowiedziana w 2023. Niewiele właściwie o niej wiadomo – według ogłoszeń o pracę miał być to jednoosobowy tytuł akcji z otwartym światem. Zająć się nim miało nowopowstałe studio Cliffhanger Games, które niestety wraz z jego odwołaniem zostało zamknięte.

Oprócz anulowania gry, EA zwalnia też część pracowników, choć nie zdradza ilu. Prawdopodobnie skala tych zwolnień jest mniejsza od poprzednich fal, ale nie wiadomo o ile. W dalszej części maila Miele zapewnia, że firma robi wszystko, co w jej mocy, aby pomóc dotkniętym pracownikom.


Takie decyzje są ciężkie. Wpływają na ludzi, z którymi pracowaliśmy i z którymi dzieliliśmy autentyczne chwile. Robimy wszystko, co możemy, żeby ich wesprzeć – włączając w to pomoc w znalezieniu nowych stanowisk wewnątrz EA, w czym mamy już sukcesy.


Laura Miele

Idąc dalej, prezeska tłumaczy, że EA Entertainment skupi się w przyszłości na kilku markach: Battlefield, The Sims, Skate oraz Apex Legends. Zapewnia też, że współpraca z Marvelem nie jest odwołana, a EA będzie wspierać produkcję gry z Iron Manem, którą zajmie się studio Motive

„Nasze partnerstwo z Marvelem pozostaje silne i nasza wielotytułowa, długoterminowa współpraca trwa dalej.”

Dla przypomnienia, w kwietniu tego roku EA zwolniło do 400 pracowników. Dziś najpewniej zwalnia ich mniej, ale nie możemy mieć pewności, o ilu osobach mówimy. Nie zapominajmy też o końcu pracy zdalnej w firmie, przez który z pewnością z pracy zrezygnują kolejni pracownicy. 

Wszystko to nie świadczy dobrze o tym, jak radzi sobie EA. Powiedzieć, że oglądamy właśnie jego upadek, byłoby przesadą – ale być może nie aż tak dużą.


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów36

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze