EA anuluje grę o Czarnej Panterze i zamyka odpowiedzialne za nią studio. W tle kolejne zwolnienia
Cliffhanger Games jednak nie zajmie się superbohaterem z Wakandy – ani już niczym innym.
Prezeska EA Entertainment, Laura Miele, w mailu do pracowników skomentowała powody tego ruchu.
Tę decyzję podejmujemy, aby wyostrzyć swoje skupienie i włożyć swoją energię kreatywną w najważniejsze okazje rozwoju.
Gra z Czarną Panterą, którą dzisiaj anulowano, została zapowiedziana w 2023. Niewiele właściwie o niej wiadomo – według ogłoszeń o pracę miał być to jednoosobowy tytuł akcji z otwartym światem. Zająć się nim miało nowopowstałe studio Cliffhanger Games, które niestety wraz z jego odwołaniem zostało zamknięte.
Oprócz anulowania gry, EA zwalnia też część pracowników, choć nie zdradza ilu. Prawdopodobnie skala tych zwolnień jest mniejsza od poprzednich fal, ale nie wiadomo o ile. W dalszej części maila Miele zapewnia, że firma robi wszystko, co w jej mocy, aby pomóc dotkniętym pracownikom.
Takie decyzje są ciężkie. Wpływają na ludzi, z którymi pracowaliśmy i z którymi dzieliliśmy autentyczne chwile. Robimy wszystko, co możemy, żeby ich wesprzeć – włączając w to pomoc w znalezieniu nowych stanowisk wewnątrz EA, w czym mamy już sukcesy.
Idąc dalej, prezeska tłumaczy, że EA Entertainment skupi się w przyszłości na kilku markach: Battlefield, The Sims, Skate oraz Apex Legends. Zapewnia też, że współpraca z Marvelem nie jest odwołana, a EA będzie wspierać produkcję gry z Iron Manem, którą zajmie się studio Motive.
„Nasze partnerstwo z Marvelem pozostaje silne i nasza wielotytułowa, długoterminowa współpraca trwa dalej.”
Dla przypomnienia, w kwietniu tego roku EA zwolniło do 400 pracowników. Dziś najpewniej zwalnia ich mniej, ale nie możemy mieć pewności, o ilu osobach mówimy. Nie zapominajmy też o końcu pracy zdalnej w firmie, przez który z pewnością z pracy zrezygnują kolejni pracownicy.
Wszystko to nie świadczy dobrze o tym, jak radzi sobie EA. Powiedzieć, że oglądamy właśnie jego upadek, byłoby przesadą – ale być może nie aż tak dużą.
Czytaj dalej
Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.