Zrobili grę, która zarobiła 50 dolarów. Unity zablokowało ich konta bez podania przyczyny
Czasem sukces wymaga wielu wyrzeczeń, a czasem zarobienie 50 dolarów na sprzedaży gry wiąże się z wyłapaniem bana na Unity przez wszystkie osoby mające udział w jej powstaniu.
Użytkownik Reddita pod pseudonimem atomicace pochwalił się tym, że niewielka gra stworzona przez jego zespół została właśnie wydana na Steamie i udało jej się rozejść w liczbie 10 egzemplarzy, tym samym przynosząc swoim twórcom zarobek w wysokości oszałamiającej kwoty 50 dolarów. Garść zielonych nie jest jednak jedynym, co otrzymał niewielki developer, jako że w parze z wypłatą z platformy Valve przyszły bany na Unity.
Jak możemy zauważyć w załączonej powyżej wiadomości, która trafiła na skrzynkę mailową atomicace i jego znajomych, widnieje informacja o nałożeniu blokady na konto Unity, aczkolwiek ze świecą szukać uzasadnienia tej decyzji. „Zablokowaliśmy panu konto i co nam pan zrobi?” – ot, dzień jak co dzień w Unity. Pokrzywdzony przekazał, że jego produkcja nie naruszyła żadnych zasad firmy stojącej za silnikiem i znalazł się w niej nawet ekran go promujący, jako że developerzy nie zdecydowali się wysupłać dodatkowych zielonych na zakup planów premium.
Co ciekawe, bany wyłapali również członkowie zespołu, którzy nie kiwnęli palcem przy powstawaniu świeżo wydanej produkcji. Atomicace podkreślił, że nie były to konta firmowe a prywatne i wysnuł tezę, że Unity dysponuje sposobem na znalezienie powiązań pomiędzy poszczególnymi użytkownikami, w związku z czym założenie nowych profili prawdopodobnie nie wchodzi w grę, jako że i one dość szybko wyłapałyby blokady.
Oczywiście jedynym sensownym rozwiązaniem w zaistniałej sytuacji pozostało skontaktowanie się ze wsparciem technicznym. Jak się jednak okazało, nie jest ono w stanie udzielić pomocy, a developer został odesłany do zespołu ds. zgodności, który udziela odpowiedzi w ciągu około 2 miesięcy.
W temacie udzielił się nawet Major Nelson, który jeszcze do niedawna reprezentował swoją twarzą Xboksa.
Poinformował on, że Unity zwróciło uwagę na to zajście, a przedsiębiorstwo pracuje nad lepszymi sposobami komunikowania o akcjach łamiących jego regulamin przed ukaraniem użytkowników, co zdaje się sugerować, że jednak to było przyczyną nałożenia blokad. Mimo to ze względu na prywatność nie mógł on zdradzić nic więcej w tej kwestii.
Sprawa jest świeża i wciąż pozostaje nierozwiązana, a więc trudno określić, czy zajście to jest wynikiem błędu ze strony Unity (na co szanse są nikłe ze względu na ilość rozdanych banów), zmian w polityce firmy czy też jednak twór atomicace i spółki jednak nie do końca był zgodny z regulaminem silnika (choć w takim przypadku wypadałoby to podkreślić w wiadomości z informacją o blokadzie konta).
Czytaj dalej
Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.