[10 dni z M&M Heroes III HD] W 4 tys. znaków dookoła świata

[10 dni z M&M Heroes III HD] W 4 tys. znaków dookoła świata
Avatar photo
Doktor Livingstone, jak mniemam? Nie, nie, proszę nie zdejmować butów. Niech się pan lepiej rozsiądzie, bo mam do opowiedzenia historie dalekich krain Mocy i Magii. Że co proszę? Nie, nie podejmuję się rozrysowania mapy. Na szczęście...

… ktoś zrobił to za mnie. Oto, jak w całej okazałości prezentuje się kontynent Antagarich, gdzie rozgrywa się akcja trzecich Herosów (wraz z dodatkami) i siódmego Might & Magic:

homm3_mapa_176vq.jpg
homm3_mapa

Jak być może pamiętacie z naszego poprzedniego tekstu, planeta, jaką zwiedzamy w obu sagach New World Computing, nosi nazwę Enroth. Warto dodać, że pod wieloma względami przypomina ona Ziemię – jest podobnie zróżnicowana klimatycznie, obiega słońce w 336 dni i ma jednego, naturalnego satelitę. Obok Antagarichu znajdują się na niej liczne archipelagi wysp oraz dwa inne duże lądy – Enroth (który zwiedzamy w „dwójce” i M&M VI) oraz Jadame (M&M VIII). Korzystając ze sposobności, jakiej dostarcza premiera Herosów w wersji HD, przyjrzyjmy się, którzy z geopolitycznych graczy skaczą sobie do gardeł i dlaczego.

Vori

Najbardziej wysunięta na północ część krainy. Zamieszkaną przez elfy wyspę poznaliśmy przy okazji Chronicles: Sword of Frost, wspomniany w tytule dodatku Miecz Mrozu wywołał zresztą ciekawą anomalię – pomimo stosunkowo wysokich temperatur panujących na kontynencie, Vori przykryta jest grubą warstwą wiecznego śniegu.

AvLee

W przeciwieństwie do sąsiada, w AvLee można się zetknąć z bujną roślinnością i ciepłym, wilgotnym klimatem, jaki przyciągnął zresztą wiwerny, żywiołaki wodyrusałki. Stolica państwa znajduje się w Pierpont, wewnątrz Lasu Tulareńskiego. Niegdyś imperium długouchych rozciągało się daleko na południe, mocarstwowe zapędy królestwa zahamował jednak najazd nekromantów, którzy przejęli prowincję Deyja oraz narodowowyzwoleńcze ciągoty mieszkańców tzw. Spornych Ziem, jacy – po zwycięskiej wojnie z Avlee Erathią, proklamowali niepodległość.

Deyja

Jałowa kraina zarządzana przez Gildię, której przywódca rzadko ingeruje w życie innych adeptów magii śmierci, zachował natomiast przywilej prowadzenia wojsk w wojnach. Nekromanci przybyli na żyzną niegdyś DeyjęBracady, skąd zostali wygnani przez innych czarodziejów.

Bracada

Pustynia, której strażnikami są w równej mierze upały, jak też golemy, nagi i gargulce. Na powierzchni znajdują się Kopalnie Czerwonych Krasnoludów, wysoko ponad nią wznosi się natomiast miasto Celeste, słynące z doskonałej akademii czarów. Ciekawostka – władca krainy, nieśmiertelny Wielki Wezyr Gavin Magnus oraz jego doradca, dżin Solmyr, to jedne z nielicznych postaci, które przetrwały upadek krainy, stąd obu możemy spotkać także w czwartej części Herosów.

Erathia

Geograficzne centrum kontynentu i jedyny kraj nieposiadający dostępu do morza. Po zwycięstwie Riona Gryphonhearta nad barbarzyńcą Tarnumem (bohaterem Chronicles), świeżo upieczony król zapoczątkował dynastię, jaka panowała na tych ziemiach aż do śmierci Nicolasa, jaką rozpoczyna się „trójka”. Nieco wcześniej Erathia prowadziła wojnę z AvLeeSporne Ziemie, a nieznany z imienia Szalony Król podporządkował sobie na krótko bagienną Tatalię.

Eeofol

Niegdyś ojczyzna niziołków, w grach z serii Mocy i Magii – państwo rządzone przez klany Kreegan. Po przybyciu na Enroth podczas Nocy Spadających Gwiazd, demony zupełnie wyjałowili żyzne niegdyś ziemie. Od wschodu ich ojczyzna przecinana jest łańcuchami górskimi, które dobrze poznaliśmy podczas siódmego Might & Magic.

Tatalia

Położone u zachodnich wybrzeży kontynentu bagniste państwo jaszczuroludzi i gnolli. Po zniewoleniu i wyniszczającej wojnie z Erathią, zawarli z Gryphonheartami pakt o nieagresji, który jednak zerwali po śmierci króla Nicolasa.

Krewlod

Najbliższy sąsiad i sojusznik Tatalii. Niegdyś – część Imperium Barbarzyńców, obecnie – stosunkowo niewielkie, pustynne państewko. Przez długi czas władza zmieniała się w nim co 30 lat, podczas tzw. Festiwalu Życia, krwawych walk klanów, w wyniku których najsilniejszy z barbarzyńców zasiadał na tronie.

Nighon

Wyspa położona na południowy wschód od linii brzegowej kontynentu. Powierzchnia Nighonu jest wyjątkowo górzysta, stąd też większość miast wzniesiono w rozbudowanym kompleksie podziemnych korytarzy. Ojczyzna czarnych smoków nie jest królestwem, rządy sprawują w nim kolegialnie najpotężniejsi czarownicy.

4 odpowiedzi do “[10 dni z M&M Heroes III HD] W 4 tys. znaków dookoła świata”

  1. Ciekawy artykuł. Antagarich znam jedynie z Heroes 3 i 4, z Might&Magic nie miałem żadnego kontaktu, to też przyjemnie jest się czegoś o tej krainie dowiedzieć.

  2. A ciekawostka taka, że ta wielka lodowa wyspa po lewej Antagrichu to Vori, kraina z której pochodzi Gelu z H3:AB

  3. Odnośnie Vori i Miecza Mrozu, to warto dodać, że konflikt o artefakt zakończył się zagładą całego Świata Enroth.

  4. Aż mi się przypomniały długie godziny przesiedziane przy M&M VII :’)|Dzięki

Skomentuj KarVastor Anuluj pisanie odpowiedzi