Fizyka w grach według twórców Euphorii [WIDEO]
Studio NaturalMotions, twórcy silnika Euphoria (wykorzystywanego m.in. przez Rockstar w GTA IV i LucasArts w serii Star Wars: The Force Unleashed) opublikowali filmik, w którym opowiadają o jednym z ważniejszych elementów gier - fizyce - i o tym, jak ich technologia, pozwala uczynić je jeszcze bardziej realistycznymi. Dla osób zainteresowanych procesem tworzenia gier, to "must watch".
Oto, jak działa fizyka w grach:
THE PHYSICS OF VIDEO GAMES from Dave Thomas on Vimeo.
Czytaj dalej
-
„Czołgi” przejęły Gamescom 2025, czyli relacja z Wargaming Day w Kolonii
-
1Szef Diablo odchodzi. W końcu! I to mimo że Diablo 4… było dobrą grą. W swoim gatunku
-
8Poświęciłem 2 lata i 2000 godzin, aby wygrać Ligę Mistrzów Stalą Brzeg
-
3Czy to mniejsze Kroniki Myrtany? Przybliżamy modyfikację do Gothica – Złote Wrota 2: Serce Bogini

Studio NaturalMotions, twórcy silnika Euphoria (wykorzystywanego m.in. przez Rockstar w GTA IV i LucasArts w serii Star Wars: The Force Unleashed) opublikowali filmik, w którym opowiadają o jednym z ważniejszych elementów gier – fizyce.
Rozwalił mnie królik kosmonauta.
Jak widzę ludzi pracujących w takich dziedzinach to szczerze, szczerze żałuję, że sam nie mam ani zdolności, ani chęci do zrozumienia i zgłębienia fizyki. Jak szaraczek, wiem mniej-więcej dlaczego coś działa tak lub tak, ale obliczenia, teorie, wzory, prawa, jak tylko próbuję to zrozumieć to włącza się moja logika, w której Prawa Newtona nagle zaczynają powodować powstawanie w obwodach elektrycznych prądu indukcyjnego. Mam tylko nadzieję, że jakimś cudem idąc na „Prawo” trafię w końcu do branży gier.
Fajne to z królikiem i strzałkami, ogólnie warte obejrzenia 😉
Siedziałbym i się bawił tymi strzałkami 🙂
Dla ciekawskich polecam darmową gierkę (no w zasadzie symulator fizyki w 2D) Phun. Można tam robić niesamowite rzeczy i co nieco się nauczyć. Na YT możecie znaleźć przykłady nieskrępowanej niczym prócz wymiaru, twórczości. 🙂
Ja próbuje stworzyć swoją pierwszą grę w Game Editor-ze idzie nieźle kombinuje i na razie wychodzi coś w stylu Mario ale nie wiem co z tego wyjdzie 🙂 |Najlepsze jest to że w szkole z fizyki jadę na 2 a z matmy i anglika mam zagrożenie ( ogólnie z ang jestem na poziomie 2 klasy podstawówki ) 😀
1. Scenariusz|2. Grafika|3. Udźwiękowienie|4. Sterowanie|5. Brak bugów|6. Fizyka
zaqwsxcde1|Pojedziesz tak max na klikaczach pokroju GE, a gry się PISZE a nie ROBI więc z takim poziomem angielskiego o programowaniu możesz zapomnieć
na filmiku widać że wszyscy animatorzy i graficy pracują w programie maya
@Tokagero|Jeśli nie masz rodziny ani żadnych bliskich znajomych już zatrudnionych w biznesie zwanym „Prawo” to niestety najprawdopodobniej jedynie gdzie trafisz to pośredniak 😉 Ale z całego serca życzę powodzenia ^^Co do filmiku, 1) królik spadochroniarz był lepszy od kosmonauty 😛 |2) 5:23 – Pip boy z Fallout 3 na xklocku ^.^
Pozostaje tylko jakoś ładnie połączyć dwa Gee-mod’y i Euphorie w jeden full wypas silnik fizyczny!
W prawach fizyki nic odkrywczego (choć nie uważam się za fizyka), ale przełożenie tego na animacje i modele – genialne.|Pawdę mówiąc, żeby pracować nad silnikami fizycznymi wystarczy znać tylko wycinek fizyki, kinetyka i mechanika klasyczna to wszystko, co w grach widać. Sądzę, że zdolności programistyczne (ta umiejętność myślenia obiektowego) jest tu najważniejsza.
5:24- Xbox360 Devkit ahhh… co by było gdyby wpadł w ręce niezłego hakera-elektronika-zapaleńca…
Euphoria w GTA jest naprawdę świetnym elementem gry, ale potrafi czasem się co najmniej dziwnie zachować. Jak mi się udało z samochodu zrobić bolid, który nadal jeździł…
Euphoria to jedna z tych rzeczy która powinna być praktycznie w każdej grze.
Daaawno nie gralem w GTA 4, ale jak dobrze pamietam, fizyka byla tam absurdalna. Najlepiej bylo to widac jadac autem i walac w roznorakie rzeczy.|Wiec wg. mnie ten filmik robia nie ci ludzie, co trzeba. To tak dziwny pomysl jak proba stworzenia wydzialu na uniwersytecie o grach. Z wykladowcami z Nicolas Games xD
Bardzo mnie się podoba torturowanie ludzików fizyką >:D
lets add some funny noises to the video with some silly animations so ppl will like it
hahaha, w 7 sekundzie filmu są moje słuchawki 😀
@boss134 w 4:08 jest lepsze ujęcie na ten devkit
Z bibliotek fizycznych ciekawy jest też PhysX, a konkretnie możliwość wykonywania obliczeń na GeForcu. Co 64 rdzenie (mój 9600 gt) to nie 2 (procesor) 🙂
Fajnie to wszystko wygląda na filmiku, jednak w samych grach już nie jest tak pięknie. Zresztą akurat twórcy silnika wykorzystanego w GTA nie powinni się wypowiadać o fizyce.