Jest łatka 1.0.3 do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu

Jest łatka 1.0.3 do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu
Avatar photo
Niusy o patchach to rzecz raczej niespotykana, ale zważywszy na to, że pół Polski gra teraz w Wiedźmina 3, trudno byłoby nie zrobić wyjątku. Właśnie wypuszczono łatkę poprawiającą stabilność i wydajność oraz odblokowującą nowe ustawienia grafiki. Warto sprawdzić.

Oto zmiany w patchu 1.0.3 w wersji PC:

  • Poprawia stabilność gry w trakcie rozgrywki oraz w panelach UI
  • Poprawia performance, głównie podczas rozgrywki oraz w cutscenach
  • Naprawia błędy z popowaniem roślinności, które mogą występować po zmiany parametru gęstości roślinności
  • Poprawia performance funkcji Nvidia Hairworks
  • Wzmacnia anizotropowy sampling tekstur do poziomu 16x na ustawieniach Ultra
  • Ustawienia funkcji wyostrzania (sharpen) posiadają teraz trzy poziomy (Wyłączone/Niski/Wysoki)
  • Ślady krwi wyświetlają się prawidłowo po zabiciu przeciwników w wodzie
  • Poprawiony błąd umożliwiający strzelanie z kuszy do przyjaznych NPC-ów
  • Poprawiona obsługa menu
  • Poprawiony błąd z regeneracją wytrzymałości podczas sprintu
  • Poprawiony błąd z blokowaniem się kursora podczas przesuwania mapy
  • Usprawniono obsługę mapy świata
  • Poprawiona responsywność inputu podczas sterowania klawiaturą
  • Poprawione brakujące tłumaczenia w panelach UI
  • Poprawiony błąd podczas wyboru opcji dialogowych
  • Przywrócenie Rostana Muggsa
  • Pomniejsze poprawki do SFX

  • CD Projekt RED zapowiada też, że niedługo wypuszczona zostanie łatka konsolowa.

    76 odpowiedzi do “Jest łatka 1.0.3 do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu”

    1. Dawid „spikain” Bojarski 21 maja 2015 o 13:01

      Niusy o patchach to rzecz raczej niespotykana, ale zważywszy na to, że pół Polski gra teraz w Wiedźmina 3, trudno byłoby nie zrobić wyjątku. Właśnie wypuszczono łatkę poprawiającą stabilność i wydajność oraz odblokowującą nowe ustawienia grafiki. Warto sprawdzić.

    2. SkywalkerPL 21 maja 2015 o 13:05

      „Poprawia performance” – polska język difficult

    3. „Poprawia performance (…) w cutscenach” Cudo xD|Przez to określenia „anizotropowy sampling” i „responsywność inputu” również wydają się dość kuriozalne.

    4. Hm, zaliczam się do drugiej połowy bo ani nie gram ani nie zamierzam 🙂

    5. ja tam wszystko understand.

    6. To niech jeszcze wyrównają głośność dźwięku w grze a cutscenkach, bo muszę ciągle głośnikiem operować :>

    7. kij z grafiką, ja chce pacza do „ludzie w opałach” bo mi sie klucze do klatek nie pojawiają

    8. @Smuggler Ja też wszystko understand ale nie zmienia to faktu że jesteśmy w Polsce a spikain reprezentuje polskie czasopismo tak więc mógłby nie anglicyzować swojego tekstu, kiedy są polskie określenia równie dobrze oddające to co chciał napisać.

    9. Jakby tak jeszcze interfejs działał poprawnie w innych proporcjach ekranu niż 16:9 to byłbym wniebowzięty… Bo na moim dziwnym monitorze 5:4 mam czarne paski we wszelakich menu.

    10. @darkjedi86|Od kiedy to newsmani odpowiadają za patchnotesy? xD

    11. Ludzie narzekali na wymagania, a ja na moim starym Q9650 4Ghz z gtx 570 cisne na średnich z teksturami na wysokie w 1920×1080 w 30-40 klatkach.

    12. @ darkjedi86 – masz racje ale to tylko CYTAT z opisu patcha, a za jakosc cytatu cytujacy nie odpowiada. Poza tym ja mowilem to sarkastycznie…

    13. Co to Rostan Muggs?

    14. @Ariero a mnie normalnie dziwi z Twoją konfiguracją zwłaszcza kartą graficzną mi płynnie idzie dopiero jak wszystko na najniższych ustawieniach a kartę mam Geforce 740 GT, a z tego co wyczytałem w specyfikacjach jest lepsza od Twojej :/

    15. słuchajcie mam pytanie to się aktualizuje automatycznie czy jest jakaś opcja w GOGGalaxy ze muszę pobierać/instalować ręcznie z góry dzięki 😉

    16. @ PanEF GOG Galaxy automatycznie Ci ściąga, jeśli masz włączoną odpowiednią opcję (domyślnie włączona), a jak nie to możesz ściągnąć ze strony goga, albo z programu. 😉

    17. @Thraiduil – a mnie dziwi to co ty napisałeś… Może masz hardware cursor wyłączony – patrz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=nunp3XkhZI4

    18. Niektórym ludziom wiesiek chodzi na nieco słabszym sprzęcie niż oficjalnie „minimalnym”, ponoć… ciekawe czy ten patch jeszcze w tym pomaga. („wydajność”) Kiedyś wyszedł mod do Obliviona, downgrade’ujący grafikę, marzy mi się coś takiego do Wiedźmina 3. 🙂 Cokolwiek, byleby pociągnęło tak samo jak Dwójkę…

    19. @McGrave – Mi już przed patchem na C2D E8200, R7 250 2 GB i 4 GB RAMu gra na wysokich w rozdzielczości 1440×900 chodziła w mocno ponad 30 klatkach, a po patchu jest jeszcze lepiej (tylko mam wyłączone hairworks, vsync i cienie na medium) 🙂

    20. *To było do _Rincewinda

    21. Ciekawe, czy ruszy na GTX 470. xD

    22. Mnie tylko ciekawi kiedy wersja na konsole bo na mojej gra jest niegrywalna. Co kilka sec się delikatnie przycina aż odechciewa się grać.

    23. Mariusz Saint 21 maja 2015 o 16:15

      przed tą łatką gra zawieszała mi się średnio raz na 5 minut, teraz można spokojnie grać

    24. ja grę odpaliłem na i3 2100 6gb ram i starym gts 450.Gierka trzyma stałe 30 fps oczywiście ze wszystkimi detalami na low i ostrym zjechaniem z rozdzielczością

    25. „Poprawia performance” – oł maj gad. Na naszym miting zrobimy rewiu…

    26. FX-6300 na 4,6GHz, 8GB ramu i GTX 660 i 1080p i średnio-wysokie ustawienia w największych zadymach nie schodzi poniżej 30fps :3 Postarali się z optymalizacją.

    27. @ _Rincewind|http:www.speedyshare.com/3Gt2z/user.settings podmień ten plik to będziesz miał odpowiedni downgrade. Kuzyn bawił się konfiguracją w pliku i grę podbiła o te 5-10 klatek ale wygląda paskudnie 😀

    28. Antimasterplan 21 maja 2015 o 17:13

      @kraven2000|osom post 😀 Mne też bawi takie wplatanie „hamerykanizmów” – jakiś czas temu na spotkaniu biznesowym pewna „korpo-babka” mówiła właśnie w taki sposób: performenc, target, miting, sejlsmen, lanczbrejk, (tak, wiem jak to się prawidłowo pisze) itp. ale jak powiedziała zamiast „popchniemy projekt w przeciągu tygodnia” , „sforłardujemy projekt…”, to tak parsknąłem śmiechem, że nawet mi potem trochę wstyd było…:D i dla pewności zapytam – „popowanie” – pojawianie się ? od to pop out ?

    29. Dzięki chłopaki 😉

    30. Poprawia performance|Polska język trudna język.

    31. Korpo język to klasa sama w sobie. Sam jestem zdziwiony, że przez tyle lat nie zacząłem tak mówić.

    32. Tak, jak ktoś niżej napisał – ruszyłem na Phenomie X4 935 + GTS450. Chodzi płynnie w 1024*760. Czy to deszcz, czy to Oxenfurt(w Novigradzie jeszcze nie byłem) chodzi płynnie. Owszem, rozdzielczość nie powala, ale jeśli mogę grę uruchomić na 4-letnim komputerze za 2 tysiące złotych, to tak – CDR się spisał na medal z optymalizacją:-)

    33. bo majo dobre performance

    34. Dlaczego ślady krwi wyświetlają się po zabiciu, a nie killingu?:)

    35. GTX 550 Ti i chodzi na nisko-średnich w 1680-1024. Ciekawe czy mi sie performens wybeteruje.

    36. Ha, niech jeszcze pośpieszą z patchem na konsole, bo mi wywala grę przy pasowaniu w gwinta ;] Ale tak poza tym cudo

    37. Czy po zainstalowaniu łatki działają sejwy z poprzedniej wersji?

    38. „popowanie roślinności” XD

    39. Drugie pół Polski gra w LoLa, Dotę i Smite, czekam na patch notes.

    40. „Poprawiony błąd umożliwiający strzelanie z kuszy do przyjaznych NPC-ów” – w Gothicu taka opcja byłaby by zaletą a nie wadą…

    41. Z tym wtrącaniem angielskich słówek to się zdarza przez dużą, chaotyczną styczność z angielskim. W pewnym momencie zaczynasz myśleć po angielsku albo właśnie w postaci mixu polsko-angielskiego i to się łatwo przenosi na słowa jeśli człowiek się nie skupia na tym co robi. Mi nawet się zdarza że nie wiem jak coś powiedzieć po polsku – wtedy łapię krótką zwiechę i dopiero po chwili się orientuję jak przetłumaczyć angielskie zdania które miałem w głowie

    42. @oryniak: Ty chłopie chyba nic o Wiedźminie nie wiesz. Geralt nienawidzi zabijać ludzi, i robi to wyłącznie w chwilach przymusu. A zaatakowanie kogoś przyjaznego licuje z jego kodeksem moralnym. Coś jeszcze? Poza tym Gothic to Gothic, a Wiedźmin to Wiedźmin. Porównywanie obu to jak porównywanie pomidorowej z żurkiem.

    43. „występować po zmiany parametru” – no tu już gwałt na języku ojczystym się odbył.

    44. @Add3k: we wszystkie naraz?

    45. @Guardsman to jest oficjalny changelog, w sensie taki jest załączony do patcha i CDA nie chce tego poprawić bo „to tylko CYTAT z opisu patcha, a za jakosc cytatu cytujacy nie odpowiada.” A tymczasem inne serwisy normalnie poprawiły błędy i jest dużo bardziej przyjemnie :>

    46. @Guardsman – ale po to jest gra by tworzyc wlasnego Geralta, ktory niekoniecznie musi sie trzymac ksiazkowego kanonu. Wiec mozliwosc atakowania NPC (wcale NIE musisz z niej korzystac) jest lepsza niz jej brak, bo to ogranicza nasza wolnosc wyboru.

    47. @silvver Tak jak piszesz poprawiliby CYTAT jak inni i byłoby mniej szumu. Ale nie zrobią tego bo nie.. Przynajmniej tak odbieram odpowiedź Smugglera. Pocieszające jest jednak to jak wielu z nas w komentarzach napisało że im to przeszkadza.

    48. Ja tam nie rozumiem nic co ten patch poprawia i prawdę mówiąc mam to gdzieś. Gra od początku chodzi mi płynnie, nie zawiesiła się ani razu. Grafika, biorąc pod uwagę ogrom świata powala na kolana, Geralt w końcu wygląda jak zakapior, a nie jak panienka z drugiej części, fabuła i przerywniki fabularne (czyli filmiki) trzymają klasę i mają klimat – polecam spotkanie z „paniami lasu”. Słowem jest świetnie pod każdym względem jeśli patch sprawi że będzie jeszcze lepiej to super.Ty wygląd Yen to jednak zawód.

    49. Patch jest super, z Wysokich ustawień przerzuciłem się na Uber, (oprócz animacji włosów i średnie pole widzenia krzaków). Na nic więcej nie liczyłem 🙂

    50. @Amrathgil to akurat miałeś szczęście, że nie trafiłeś na błędy |dla przykładu up.ryuu.me/2J1nHcp.png

    Skomentuj RIP Anuluj pisanie odpowiedzi