Często komentowane 104 Komentarze

Reżyser Prince of Persia: Piaski Czasu – „Gry nie są w stanie opowiedzieć dobrej historii”

Reżyser Prince of Persia: Piaski Czasu – „Gry nie są w stanie opowiedzieć dobrej historii”
Avatar photo
David Cage (i jego Heavy Rain) udowodnił, że możliwe jest stworzenie gry, skupiającej się na emocjach bohaterów. Innego zdania jest reżyser ekranizacji Prince of Persia: Piaski Czasu, Mike Newell. Według niego, emocje i udaną historię można przekazać tylko w filmach.

W rozmowie z serwisem CVG Newell przyznał, że nie zna się na grach i dlatego był zaskoczony, gdy zaproponowano mu reżyserię ekranizacji przygód Księcia Persji. Jak wyznaje, starał się jednak nie robić filmu na podstawie gry, a film, który w pewnych aspektach zachował duszę pierwowzoru.
§
Gracze mówią, że nigdy nie było porządnego filmu na podstawie gry. Cóż, jednym z powodów może jest to, że ludzie próbują stworzyć film właśnie na podstawie gry – dla nich [graczy]! Dlaczego nie spróbujemy tego trochę obejść? Dlaczego nie zrobimy tego, co ja, czyli weźmiemy najlepsze momenty z gry? Ekranizacja Prince of Persia jest taka. Natomiast kiedy dyskusja schodzi na szczegóły o grach, [szczerze,] zaczynam się nudzić” – tłumaczy Newell.

Cholerni gracze! Zabierzcie ich z mojej głowy! Film Prince of Persia to po prostu kawał dobrej rozrywki, ma romas między chłopakiem i dziewczyną, ma komedię, akcję i bardzo melodramatyczną opowieść. To jest właśnie to, czym film Bruckheimera jest i czym być powinien” – dodaje.

Odpowiedź brzmi: tak, oczywiście, że [gry] mogą stać się zagrożeniem dla Hollywood” – odpowiedział reżyser na pytanie, czy gry mogą stać się zagrożeniem dla hollywoodzkich filmów. „Ale nie mogą rywalizować z nim w kwestii emocji. Kiedy ludzie oglądają serial <24 godziny>, robią to dla niespodzianki – chcą, żeby <wielke złe zaskoczenie> wychyliło się nagle zza drzewa. Kiedy oglądają <Prawo ulicy>, przyglądają się osobistym dramatom bohaterów” – wyjaśnia. „Nie można tego [dobrych opowieści] zrobić bez ludzkich dramatów. A gry tego nie potrafią. Mogą stroić różnego rodzaju miny typu: <Jestem złym gościem, mam szczerbaty miecz>, ale nie mogą nic ponadto. Nie zrozumcie mnie źle – widziałem wiele gier i wziąłem z nich wiele rzeczy. Ale nigdy nie doświadczyłem w nich żadnych uczuć” – podsumowuje.

Errrr…?

104 odpowiedzi do “Reżyser Prince of Persia: Piaski Czasu – „Gry nie są w stanie opowiedzieć dobrej historii””

  1. MyLittleGrzybek 12 sierpnia 2010 o 11:32

    Ale sie ośmieszył niech zagra w Mass Efect,icewin Dale,we wszystkie części Brothers in arms,dragon age,heavy rain,alan wake no i we wspaniałego najlepszego(tamtaramtam):|Planescape Torment.A później niech mi powie że gry nie są w stanie przekazać dobrej histori.

  2. Newell! Płakałem grając w Final Fantasy VII kiedy Aeris zginęła przebita ostrzem masamune przez co nie dało się jej ożywić:'( Pamiętam jak grałem w Final Fantasy X i nie ważne czy brat czy matka ale obserwując zawsze mówili, że ta gra wygląda jak film. Tak w ogóle to gość pewnie widział gry typu FIFA, TEKKEN czy SIMS(tu bym mógł zrozumieć kiepskie historieXP). Zastanawiam się czy kiedyś zrobią film o MGS czy może porządny film o Final Fantasy z aktorami…

  3. Wgl nie wiem jak można krytykować coś, czego się nie zna. Gość sam się przyznał, że nie gra a ocenia. Nie da się ocenić czegoś, co się zna tylko z widzenia. No chyba, że gość jest jasnowidzem. . .

  4. Tak sobie myślę ,i myślę, i doszedłem do wniosku ,że film o wiedźminie zarobiłby sporo kasy i uradował fanów. Tak wiem był już film i serial nawet- były kiepskie.|Ale gdyby się teraz postarać i zrobić porządny film to sukces murowany!

Skomentuj MyLittleGrzybek Anuluj pisanie odpowiedzi