Często komentowane 343 Komentarze

Recenzja cdaction.pl: StarCraft II: Wings of Liberty (PC)

Recenzja cdaction.pl: StarCraft II: Wings of Liberty (PC)
Najważniejsza tego lata (a może nawet tego roku) premiera na PC już jest. Czy Blizzard, firma znana z tego, że dopieszcza każdy swój tytuł w najdrobniejszych detalach, aż do granic przyzwoitości, po raz kolejny stworzyła klasyka? Recenzja cdaction.pl!

StarCraft II: Wings of Liberty
wersja testowana: PC, j. polski
Wydawca: Blizzard/LEM
oficjalna cena: 199,90 zł

Jeśli ktoś zastanawia się, jaka jest różnica między magazynem CD-Action, a stroną cdaction.pl (a szerzej – między magazynami o grach a internetem), przypadek recenzji gry StarCraft II: Wings of Liberty pokazuje ją bardzo dobitnie. W związku z decyzją firmy Blizzard, zgodnie z którą nikt nie mógł zagrać w ten tytuł przed premierą, my, tak samo jak miliony innych graczy, usiedliśmy nad Wings of Liberty dopiero we wtorek. Dosłownie dzień po wysłaniu najnowszego numeru magazynu do druku. Oznacza to, że recenzja StarCraft II: Wings of LibertyCD-Action pojawi się dopiero w kolejnym numerze, praktycznie miesiąc po wydaniu gry. Dzięki temu będzie jednak bardzo obszerna, gra zostanie przetestowana na wylot, a swoje trzy grosze do recenzji dorzuci kilku naszych redaktorów. Na stronie cdaction.pl taka recenzja może pojawić się dziś, dwa dni (i noce…) po premierze. Szybko da odpowiedź, jaka mniej więcej jest gra, ale zapewne to czy owo pominie. Taki już jest „urok” internetu.

Poszliśmy za „tym” dalej – w magazynie swoje wrażenia i ocenę przedstawią ludzie, którzy na StarCrafta II czekali baaaaardzo. Tacy, którzy mają w domu kubki z Zergami, w komputerze potwierdzenie wykonania pre-orderu na Wings of Liberty w wersji kolekcjonerskiej, a na GG opisy typu „StarCraft II :)”. Na stronie recenzję piszę natomiast osobnik (głupio tak pisać o sobie w trzeciej osobie), który co prawda czekał na „nocną” premierę Wings of Liberty, ale ani nie uważa pierwszego StarCrafta za najlepszego RTS-a, w jakiego grał w młodości (ech, Dune II…), ani też zbyt dobrze już nie pamiętał kim do diabła jest ten cały Jim Raynor. StarCraft II ciekawił mnie bardziej zawodowo – czy można stworzyć jeszcze coś świeżego w gatunku RTS; jak będzie się grało w taką PC-tową grę w czasach, w których coraz więcej tytułów po prostu „wygodniej” działa na konsolach. Innymi słowy: czy StarCraft II: Wings of Liberty to gra równie ważna dziś, jak jej poprzednik przed laty? I czy jest w stanie zainteresować nowych graczy?

Witaj w Battle.net

No i co mam napisać? Rządzi ten StarCraft II. Rządzi i koniec kropka. Nawet gdybym chciał uderzyć w najsłabszy punkt całego pakietu, czyli zacząć solidaryzować z tymi, którzy twierdzą, że 199 złotych to zbyt wysoka cena, zrobić tego nie mogę – bo za te 199 złotych dostajemy zestaw naprawdę bogaty (choć oczywiście trzeba być do tego graczem, który nie stawia wyłącznie na kampanię trybu single player), a na dodatek przystosowany do naszego rynku na tyle dobrze, że wcale nie czuć, iż to pierwsza tak odważna wycieczka Blizzarda do Polski.

StarCraft II: Wings of Liberty to oczywiście tzw. strategia czasu rzeczywistego, najbardziej klasyczny z klasycznych RTS-ów. Gracz, przy użyciu myszki, zaznacza budynki i jednostki, wydaje im rozkazy, wysyła maszyny do wydobywania minerałów i gazu wespanu, ustala kolejność budowania kolejnych oddziałów, wskazuje miejsce stawiania nowych konstrukcji, wyznacza cele do ataku. Tu rewolucji nie ma. Więcej niespodzianek mamy dookoła podstawowej rozgrywki. Już samo menu główne może zaskakiwać najpierw należy zalogować się (z poziomu gry) do swojego konta na Battle.net, później zaś przechodzimy do ekranu, który trochę przypomina to, co widzą użytkownicy Xboksa 360 zalogowani w Xbox Live; trochę zaś profil w jakimś serwisie społecznościowym. W każdym bądź razie na pewno nie wygląda tak, jak w jedynce.

To jak gdyby centrum zarządzania swoją kopią StarCraft II – z tego miejsca, w intuicyjny sposób, przejść można np. do ekranu statystyk; do informacji o zdobytych w trakcie gry osiągnięciach; do opcji komunikowania się ze znajomymi, itd. No i do tego co najważniejsze – samej rozgrywki. Dwie ikonki przełączające między trybem dla jednego i wielu graczy. W tym pierwszym mamy do wyboru kampanię, zestaw potyczek (na 50 mapach już przygotowanych przez twórców) oraz tzw. wyzwania, czyli zestaw 9 misji (z trzema poziomami trudności każda – łącznie gra pokazuje więc, że jest 27), które mają za zadanie wykształcić w boju umiejętność gry (np. masz tyle i tyle, takich a nie innych oddziałów – musisz nimi obronić wskazane obiekty, przed kolejnymi falami wrogów). W multi z kolei możemy rozegrać rankingowy (lub nie) mecz z żywym przeciwnikiem (lub przeciwnikami), a także zagrać w co-opie przeciwko sztucznej inteligencji.

Jim Raynor powrócił!

Trudno wskazać tu główny tryb gry, ale myśląc trochę „po staremu” powiedzmy, że jest to kampania dla jednego gracza. Przedstawia ona uniwersum gry wkrótce (dokładnie – 4 lata) po wydarzeniach z dodatku Brood War do pierwszego StarCrafta, ale oczywiście gdybym tego nie przeczytał, to pewnie bym nie wiedział. To chyba największa słabość scenariusza, który zakłada, że gracze będą wiedzieli kim jest Jim Raynor, kto to Tychus Findlay, dlaczego obaj nienawidzą Imperatora Mengska i co łączy zdjęcie pięknej dziewczyny, w które ten pierwszy patrzy, jak w obrazek, z przerażającą maszkarą, która wysyła na kolonie ludzie roje obcych zwanych Zergami. To, co się w StarCrafcie działo opisuje na szczęście dość dokładnie instrukcja (dokładniej dziewięć jej stron, czyli więcej niż połowa!). Fabuła dwójki zaś wciąga od pierwszej chwili.



Tym bardziej, że jest nieźle opowiedziana i bardzo ciekawie „sprzedana”. Całość składa się z 29 misji podzielonych na 7 rozdziałów; każdy z nich kończy się jakimś zwrotem/przełomem w akcji, który sprawia, że oczywiście za nic nie chce się wyłączać komputera. Ciekawy pomysł to wprowadzenie ekranu pomiędzy misjami – np. baru na Mar Sarze, czy mostku Hyperiona (fregaty głównego bohatera), gdzie można porozmawiać z kilkoma znajdującymi się w pobliżu postaciami, obejrzeć materiały dodatkowe (np. „poroże” Zergów połączone z krótką historią o polowaniu na nie), a także zmodyfikować posiadane jednostki lub opłacić najemników do kolejnej misji. Niezłe są również animacje (na silniku gry) poprzedzające i zamykające każdą z misji – co prawda graficznie to moim zdaniem najsłabszy element gry, ale pod względem klimatu robią spore wrażenie (to też zasługa muzyki o lekko westernowym klimacie). To dzięki temu wchodzi się w tę historię i nawet jeśli jeszcze w poniedziałek Królowa Ostrzy niezbyt mnie obchodziła (hardkory StarCrafta – wybaczcie!), tak dziś wiąże z nią i pozostałymi bohaterami Wings of Liberty całkiem żywe emocje.

Klik, klik, klik

Rozgrywka? Jak już pisałem – bez zaskoczeń. Przedstawiciele Blizzarda od początku mówili, że nie będą przesadnie grzebać w podstawowych mechanizmach gry i słowa dotrzymali. Były momenty, kiedy zżymałem się na to, że Wings of Liberty nie ma rzeczy, które pojawiały się tu i tam w różnych RTS-ach – możliwości nadawania grupom oddziałów określonych formacji; dłuższych kolejek produkcji dla jednostek konstrukcyjno-wydobywczych (jak w Supreme Commander); lepszego, bardziej filmowego wykorzystania terenu (jak w Company of Heroes), czy innych podobnych patentów. Ostatecznie doszedłem jednak do wniosku, że gdyby te rzeczy się w grze pojawiły, to nie byłby już StarCraft – a siła tego tytułu od początku polegała na prostych zasadach, ale nakładających się na siebie tak, że jednak dają one głębię taktyczno-strategiczną. No i na szybkim, niemal zręcznościowym klikaniu i reagowaniu na wydarzenia zachodzące w świecie gry.

W trybie single można sobie jeszcze pozwolić na ociągactwo i sterowanie wyłącznie myszką – w multi jednak bez skrótów klawiszowych (kolejnego znaku rozpoznawczego serii) niczego się nie ugra, podobnie, jak i nie ma szans na tryumf, gdy nie opanuje się dwóch rzeczy – odpowiednich sekwencji produkcyjnych, tak zoptymalizowanych, by jak najszybciej wytworzyć określone jednostki, a także umiejętności specjalnych/dodatkowych dostępnych w grze jednostek. Tu świetnie sprawdzają się wspomniane już wyzwania (a częściowo także potyczki pojedyncze), bo rozkładają one problemy, na jakie natrafia się w sieci, na czynniki pierwsze. Sama kampania dla jednego gracza jest jednak podporządkowana opowiadanej historii, przez co zawiera misje bardzo zróżnicowane (rozgrywane z niewielkimi/wielkimi oddziałami, z przewagą nad wrogiem i w obliczu jego potęgi, z limitem czasowym i bez, itd.), ale niezbyt nadające się do treningu. W kampanii sama rozgrywka i towarzysząca jej opowieść są w równowadze – w sieci zostaje sama rozgrywka.

Uważaj na Koreańczyków

Multiplayer to komponent gry równie ważny, jak kampania, misje i wyzwania dla jednego gracza – a w dłuższej perspektywie pewnie nawet ważniejszy. Muszę przyznać, że rozgrywek sieciowych raczej się obawiałem, mając przed oczyma wizję dziesięcioletnich Koreańczyków łupiących mnie bezlitośnie przy swoim wieczornym kimchi, ale okazało się, że nie jest tak źle. Każdy gracz bawiący się w sieci w StarCrafta II trafia do systemu lig, w których pnie się w górę lub w dół – i to gwarantuje, że mniej więcej będzie rywalizował z graczami na podobnym poziomie. Aby jednak uprościć życie początkującym lamerom (czyli mi), wprowadzono jeszcze coś takiego, jak Liga Treningowa, co pozwala nabrać sił i umiejętności (a także odwagi) do rywalizacji na poważnie. Rozgrywka toczy się w niej na najprostszych mapach i ogólnie jest dość łatwo, jednak gdy wreszcie zacznie się zabawa rankingowa poziom trudności wyraźnie rośnie. Koreańczycy najwyraźniej nigdy nie śpią.

Nie podejmuję się ocenić, jak wyważone są poszczególne jednostki w rozgrywkach sieciowych – jak dla mnie wzajemny stosunek ich mobilności, siły ognia, pancerza, dodatkowych opcji taktycznych zdawał się logiczny i sprawiedliwy, ale nie mam wątpliwości, że szybko pojawią się najróżniejsze exploity i taktyki nieco oszukane, które Blizzard będzie prędzej lub wolniej, ale jednak łatał. Jeśli pierwszy StarCraft dał całemu narodowi (i tysiącom graczy z Europy i USA) rozrywkę na dwanaście lat, oczywiste jest, że grając w Wings of Liberty przez dwa dni mogłem co najwyżej wyrobić sobie ogólne zdanie na temat trybów multi: sprawiają wrażenie rozsądnie wymyślonych, dobrze wyważonych i oferujących wiele różnych opcji rozgrywki (od meczy rankingowych, przez przyjacielskie potyczki ze znajomymi, po co-op przeciwko AI).

199 złoty!!!

Chociaż bawimy się świetnie (ktoś w ogóle doczytał tak daleko?), czas niestety zmykać (by grać). Kilka uwag na koniec. Twierdzenie, że Blizzard oszukał graczy, i podzielił jedną grę na trzy kawałki, to grube nadużycie. Jeśli jakiś błąd popełniono, to tylko w komunikacji – gdyby od początku pojawiła się informacja, że kampania trybu single (tak naprawdę, co najwyżej jedna trzecia całego pakietu) poświęcona będzie Terranom, nie byłoby tego lamentu. 29 misji w kampanii (z wszystkimi nieliniowościami po drodze) to całkiem sporo, a są przecież i takie RTS-y, które dają połowę tego (Company of Heroes – 15 misji, Universe at War – 18 misji, Supreme Commander – 18 misji). Poza tym w kampanii zagrać można chwilę Protossami, a jeśli komuś się to spodoba (lub chce pobawić się Zergami), ma i w singlu (w potyczkach i wyzwaniach) okazję ku temu. Do tego dochodzi multi z co najmniej dwoma oddzielnymi trybami (normalna rywalizacja i co-op). A także edytor poziomów, który już na etapie testów wersji beta udowodnił, że można w nim zrobić i pinball i wyścigi. O takich drobiazgach, jak pełna i całkiem niezła gra typu shoot’em up w kantynie Hyperiona (na dodatek zatytułowana Lost Viking, co starym fanom gier Blizzarda powinno się bardzo spodobać), nie wypada nawet wspominać.



Warto natomiast wspomnieć o antypirackim zabezpieczeniu – działa podobnie, jak np. w Assassin’s Creed II i wymaga ciągłego połączenia z siecią – ale chociaż korzystam z urągającego normom współczesnej cywilizacji łącza radiowego, to tylko raz zdarzyło mi się, że je straciłem. Gra się jednak nie przerwała, jedyną konsekwencją, było nie zapisywanie zdobytych „offline” osiągnięć. Jest jeszcze temat bugów – ja nie spotkałem żadnych błędów (ale kamerkę mam zintegrowaną, a anty-aliasing nigdy nie był mi potrzebny do szczęścia), ale trzeba się pogodzić z tym, że to gra na PC, a gry na PC wymagają łatania od czasu do czasu.

No i jeszcze cena… Możemy o niej nie rozmawiać? Na pewno „kłuje w oczy”, szczególnie w Polsce, ale cóż, taka jest i bogactwo tego pakietu, oraz całkiem znośna lokalizacja (ok, ma potknięcia, ale nie więcej, niż w grach EA, Cenegi czy CDP – plus jest możliwość ściągnięcia z sieci dowolnej wersji językowej) jakoś tam ją tłumaczą. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że gry kosztują u nas ok. 100 złotych, ta jest prawie dwa razy droższa, ale tak naprawdę bardziej, niż na obiektywną ocenę gry, wpływa to na czas potrzebny na zebranie odpowiednich funduszy.

I jeszcze dwie sprawy. StarCraft II przypomniał mi, na czym polega to nieuchwytne coś, co mógłbym nazwać „graniem na PC”. Większość ostatnich hitów wychodziła równolegle na blaszaki i konsole, i z wygody, godząc się na gorszą grafikę, wolałem testować je na Xboksie (większy telewizor, relaksująca kanapa). Wings of Liberty przypomniało mi jak to jest ściągać aktualizacje/patche, aktualizować bibliotekę DirectX i szukać nowych sterowników (bo referencyjne nie chcą działać), ale też przywróciło wiele wspomnień sprzed lat, kiedy małolatem będąc psułem sobie wzrok zgarbiony przed monitorem. To nie znaczy, że w Assassin’s Creed: Brotherhood czy Fallout: New Vegas zagram na „piecu” (chyba, że taki będzie wymóg recenzji do pisma czy na stronę), ale nie mam wątpliwości, że taka gra jak StarCraft II sprawdzić się może tylko na komputerze osobistym. Alan Wake czy Gears of War II, choć tylko konsolowe, na PC nie straciłyby aż tak wiele – Wings of Liberty na X360? To niemożliwe…Dlatego uważam, że premiera StarCraft II: Wings of Liberty i jego sukces komercyjny to tak naprawdę święto PC-towych graczy i dowód na to, że wielkie koncerny nie powinny ich „skreślać„.

No i rzecz ostatnia: ocena.

Poniżej…

Ocena: 5/5

——

Plusy:

  • zróżnicowana, świetna fabularnie kampania dla jednego gracza
  • złożona z prostych klocków, ale bardzo głęboka rozgrywka
  • to bardzo bogaty pakiet, oferujący wiele różnych wariantów gry
  • można się złościć na integrację z Battle.netem, ale to naprawdę pomoc i wygoda
  • nawet jeśli nie technologicznie, to estetycznie na pewno – bardzo dobra grafika
  • wysokiej jakości udźwiękowienie: muzyka (enki, chyba jednak zabiorę ci ten soundtrack), efekty, oryginalne dialogi
  • lokalizacja lepsza, niż można się było spodziewać

  • Minusy:

  • jeśli nie znasz fabuły oryginału, musisz przeczytać dziewięć stron wprowadzenia pisanego maczkiem
  • animacje na silniku gry odstają graficznie od reszty
  • niech będzie: cena
  • 343 odpowiedzi do “Recenzja cdaction.pl: StarCraft II: Wings of Liberty (PC)”

    1. No to teraz czekamy na Warcrafta 4 : D TO będzie coś jak CS II jest taki : D

    2. Gra jest super tylko jej nie kupie przez cene 🙁

    3. Raczej 10/10 SCII nie dostanie…chociaz może powinno bo to najlepsza gra dla PC od lat. Zobaczymy – mają miesiąc na decyzję, przejrzenie nowych łatek od Blizza. Może dojdą już jakieś cuda stworzone przez fanów 😉

    4. No Panowie. Konkretnie pogralem w SC2 i musze sie z kilkoma rzeczami nie zgodzic. Jest juz kawalek po premierze wiec emocje mi opadly i mysle bardziej obiektywnie niz przedtem. Pierwsza i najwazniejsza rzecz o ktora wszyscy sie klucimy na forum to cena. W Saturnie mozna nabyc tytul juz za 180PLN. Mniej niz 200 ale wciaz daleko za standardem 120-150 do ktorego przyzwyczail nas Blizzard. Z jednej strony macie racje ze gra jest za droga, z drugiej jednak, mieliscie 1136 dni na to zeby na gre uzbierac….

    5. @gangheroni|Nie za bardzo mnie obchodzą Twoje gusta, wybacz. Po za tym takie samo usprawiedliwienie mogę mieć i ja, skoro Ty przeginasz to też się nie hamuje o0 Co to w ogóle za filozofia? |@Hyperion1989|Podałem Ci stronę, podam jeszcze, raz tym razem cofnij się o 9 i przeczytaj co tam pisałem, mówiłem już, że specjalnie nie będę się co chwila powtarzał. I to właśnie jest ignorancja, pytanie o coś na co odpowiedź była już dana wielokrotnie. Głupkiem nikogo nie nazwałem, idiotą tylko raz na 30 komentarzy.

    6. @Sariaen|141,50 na keye pl…

    7. Blizzard nigdy nie wydawal produktow tanich. Dodajac do tego fuzje z Activision mozna bylo sie spodziewac ze lamentowanie nie zmieni nieco zawyzonej ceny. Dlaczego zawyzonej? Dlatego ze wszyscy jestesmy przyzwyczajeni do instrukcji dolaczonej do takowej edycji. W pudelku zas znajduje sie tylko jakis papierowy swistek. Swistek nikomu nie potrzebny bo kazdy nawet najwiekszy laik wie jak wsadzic plyte DvD do napedu i zainstalowac program. Za TAKIE pieniadze bylaby mile widziana instrukcja na niezlej….

    8. …jakosci papierze. Druga sprawa to teoretycznie niepelny produkt. Nadal sie z tym nie zgadzam i zdania nie zmienie 😛 Wole kampanie dluzsza niz 3 krotsze. Jednakze fabula w.w jest, powiem szczerze, srednia. Wydaje sie byc na sile przedluzana. Wszystko mozna by zamknac w mniejszej ilosci i dorzucic jeszcze kilka mini kampanii dla Protosow i Zergow. Kolejna sprawa to teoretyczny brak zabezpieczen o ktorych mowil Frank Pierce. Osobiscie poczulem sie oszukany. Co 30 dni trzeba sie logowac by przez….

    9. Dobra nie bede tu spamowal. Zapraszam wszystkich do forumowego dzialu o SC2 🙂 Tam bedzie dalsza czesc mojego wywodu 😛 Tutaj sie niewygodnie pisze 😀 Tam tez bedzie mozna sobie porzucac mieskiem 🙂

    10. Professor00179 30 lipca 2010 o 15:36

      @Sariaen – pamietaj tylko, ze jedna kampania sila rzeczy ogranicza Cie do jednej rasy. Mi sie to bardzo nie podoba. Mogliby dac po 10 misji na kazda rase, a w kolejnych dodatkach dodawac po rowno misji dla kazdej rasy. To byloby znacznie sensowniejsze.

    11. Ludzie wbijajcie w dzial poswiecony Scraftowi ! 😛 Dosc spamowania tutaj !|@Profesor chodz pogadac do w.w dzialu 😛

    12. Professor00179 30 lipca 2010 o 16:28

      @Reizen – 141.50 jest za sam klucz do gry. Wybacz, ale ja tak samo moge podawac keye do np. BC2, ktore w dniu premiery schodzily ponizej 100zl.. NORMALNA wersja gry kosztuje powyzej 150zl.

    13. @Professor00179|No możesz i jeśli byś podał to bym powiedział, tak rzeczywiście battlefield chodzi po mniej niż 100 zł 🙂 Wersja cyfrowa to też normalna gra, niedawno był news, że cyfrówki to już 50% sprzedaży wszystkich gier więc wybacz, ale nie widzę co w nich nienormalnego.

    14. Nigdy nie grałem w Starcrafta. Wiele dobrego o nim słyszałem. A teraz miarka się przebrała. Dobieram się do jedynki czem prędzej! A później – może – dwójki. 🙂

    15. @Johny131|Niezależnie kto i co myśli o starku, dla mnie to właśnie jest magią tej gry, że po 12 latach dalej potrafi przyciągnąć do monitora 😉

    16. Jestem za wielkim noobem RTSowym żeby nawet spróbować w to zagrać 😉

    17. A ja wciąż nie wiem czy kupić, czy nie :/

    18. Nie kupuj, szkoda kasy. 😛

    19. Hyperion1989 30 lipca 2010 o 20:41

      @PabloZ Nie bądźmy radykalni;) jeśli ktoś bardzo preferuje rozgrywkę multi, to myślę, że warto, ale jeśli ktoś tylko interesuje się SP to myślę, że lepiej jak poczeka aż key będzie za 100-110 zł 🙂

    20. Albo zamiast opinią dwojga nieznajomych marud (:P )sugeruj się średnią ocen w internecie (96%) bądź – najlepiej – załatw sobie wersję trial i sam się przekonaj czy warto.

    21. Przemek1112 30 lipca 2010 o 22:04

      Gra jest warta swych pieniędzy, ale ja przeczekam troche aż stanieje i może wtedy kupie 😛

    22. A mnie to wciąż nie przekonuje, nie wiem dlaczego ale Starcraft jakoś do mnie nie przemawia, żeby nie było, grałem. Ale może to po prostu nie moje klimaty.

    23. Ja kampanie przeszedlem prawie 3 razy. Dzisiaj przesiadam sie na multi( w ktore pykalem calutka bete). Gra jest rozbrajajaca, az sam sie nie spodziewalem, ze mnie tak wciagnie. Nie rozumiem Was ludzie, czemu tak napinacie w tych komentarzach.. Nie podoba Wam sie sc2, to nie grajcie, ale nie wiecie co tracicie Chociaz, z drugiej strony, bedzie mniej agresywnych marud na BNecie 🙂 Dyskusje o cenie tez sa bezcelowe. To tak jakbyscie chcieli kupic Porshe za 40tys, bo tyle samo kosztuje Renault Clio ;x

    24. Yay! Ktoś jeszcze pamięta Dune II i czasy kiedy RTS wciągał nawet bez grup i z możliwością zaznaczenia tylko jednego pojazdu/budynku!.A na SC2 poczekam sobie ze 3-4 lata i kupię wszystkie 3 części w zestawie za bezcen i prawdopodobnie bez tych żałosnych „zabezpieczeń antypirackich” przez które nie pograsz sobie bez dostępu do netu. Pozdrawiam wszystkich fanów Starcrafta!

    25. sebast1anek 31 lipca 2010 o 13:46

      Jeśli chodzi o klasyki blizzarda to u mnie zawsze było diablo>starcraft…

    26. A już miałem nie kupować! Miałem się dokładać do społecznego protestu wobec takich cen, a teraz – przez Waszą szatańską recenzję – przeglądam oferty kluczy ;]BTW polecam sklep inexus.pl, tam jest teraz za 146.90zł, a zawsze jak kupuję karty do WoWa (tam najtaniej), to przychodzą klucze na maila w przeciągu 1-3min po wpłacie ;]@Merdek21 Wartość gry dla gracza jest bezpośrednio zależna od tego, czy lubi dany gatunek (+trochę pomniejszych czynników). Za super mega symulator wędkarski nie dam 1zł ;]

    27. Prośba do webmasterów: nie kasujcie każdego przejścia do nowej linii… Raczej zamieniajcie >2 przejścia obok siebie na 2 (nowy akapit). Aby nie puszczali ludzie gigantycznych postów, zacznijcie wycinać znaki następnego wiersza dopiero po np. 6 użyciach.

    28. Kupiłem kluczyk za 125 złociszy i w tej cenie jestem niesamowicie zadowolony. Po becie byłem nieco sceptycznie nastawiony, ale już się udobruchałem ;pCo do recenzji…hm,ogólnie polemizowałbym z nią, ale nie chce mi się pisać (trzeba grać, a co!), więc niech będzie jaka jest.

    29. Ja, choć bardzo bym chciał, w grę nie zagram. Brak dostępu do internetu.. PS. Znowu durne ocenianie gier w skali 1-5. Nie rozumiem po co.. Niech sie zastanowią jaką skalę chą używać i niech się tego trzymają. Duzo lepsza i obszerniejsza recenzja na gry-online.pl. Strona CDA próbuje być czymś więcej niż zestawem newsów, ale coś zdecydowanie odstają od konkurencji. Swoją drogę większość newsów szybciej trafia choćby na gamezilla.pl.

    30. Nigdy mnie do SC nie ciągneło to i w 2 nie zagram(wiem patrzycie na mnie jak na człeka z buszu ale co tam 😀 )

    31. SolariusScorch 31 lipca 2010 o 17:25

      „199 złoty”? Skąd ty się chłopie urwałeś, z Wietnamu na handel przyjechałeś? W Polsce mówi się „199 złotych”, zawodowy redaktor powinien to wiedzieć.

    32. @SolariusScorch|Dziwne, że trzy razy poprawnie użytej formy już nie zauważyłeś.

    33. Hmmm, może bym się wciągnął, lecz najpierw demo. Czy znajdzie się dobra dusza, która „poczęstuje” kluczem?

    34. Heh, miałem dzisiaj spać 0.o

    35. StarCraft 2 mistrzowska giera do multi niemam nawet co probowac bo wspomniani w recenzji wyjadacze i tak rzadza ale Kampania to juz cos zupelnie innego wspaniala przygoda na 2 noce naprawde scenki niektore zapadaja w pamiec … epicka naprawde pozdro

    36. 5/5 tego się można było spodziewać po tym całym szumie wokół gry. Może i bym wypróbował SC II, ale z ceny musiałaby zniknąć pierwsza cyferka 🙂 W multi i tak pewnie nie miałbym czego szukać, bo w SC nie grałem a większość pewnie to zaprawieni w boju wymiatacze. Tak, więc nie kupię i czekam na Mafię 2.

    37. Jak dla mnie: 10/10! 😉 Kupiłem za 34 funty (ok. 170 zł) w UK i już grę przeszedłem. Dla mnie, fana SC i doświadczonego lamera na BN ( 😉 ), ta gra jest warta każdej złotówki (szterlinga?) nań wydanej. Polecam każdemu, kogo wciągnęła fabuła evergreena, jakim jest „jedynka”.

    38. Jak na moje super gra która posiada tylko jeden minus jak narazie cene ja wiem ze marka i wogóle ale przegieli troche:)

    39. ekipo CD-A, a plakat dacie? 😀

    40. Cóż, ja poczekam do świąt i poproszę o tą grę pod choinkę 🙂 . A na razie czekam na Mafię 2.

    41. Jakoś wydaję mi się, że do momentu zakupu SC2 będzie ona tańsza a mi znudzi się branie udziału w ligach LoL 🙂

    42. Ja się wogóle dziwie że takie wielkie wydawnictwa w Polsce nie wpadły na coś tak oczywistego jak ankieta czy dana gra ma być przetłumaczona na PL w calosci, w napisach, czy wogóle. Wg mnie to totalna masakra i żałość psuć oryginalną wersję gry polskimi głosami, jeśli nie ma możliwości wyboru języka mówionego w grze. A jeszcze może sciagac dodatkowo inna wersje jezykowa…no coz, fajnie przynajmniej, ze jest taka mozliwosc.

    43. I dlaczego animacje na silniku gry odstają graficznie od reszty? Kompletnie tego nie kapuję. Dla mnie przerywniki cut-scenkowe to właśnie najpiękniejsze momenty, wg mnie graficznie odstaje właśnie sama rozgrywka.

    Dodaj komentarz