Często komentowane 658 Komentarze

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – recenzja. Wasza!

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – recenzja. Wasza!
No, chyba już wszyscy zagrali wreszcie w Wiedźmina 2: Zabójców Królów, co? Kolekcjonerki się odpaliły, obtłuczone głowy zostały zakryte koszulkami od CD Projekt RED, na Steamie znaleziono DRM-a, którego jednak nie ma. To wszystko jednak nie ma znaczenia, ważne jest to, jaka jest ta gra. A jaka jest?

O to jednak pytamy was. Ten news powstał po to, żebyście w komentarzach mogli wyrazić SWOJĄ opinię na temat gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.

Chodzi nam po głowie (marzy się?) taka recenzja, która w całości powstanie z waszych wypowiedzi. W związku z tym nie ograniczajcie się do „fajne, super, zaje…” (zresztą za przekleństwa i tak dostaniecie bana od moderatorów). Spróbujcie napisać trochę więcej, i trochę bardziej szczegółowo. O jakimś queście, który się wam wyjątkowo spodobał. O czymś, co was urzekło w grafice. O jakimś momencie, który was wkurzył. Będziemy się temu przyglądać, a jeśli da się z tego coś złożyć, spróbujemy.

Deal?

658 odpowiedzi do “Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – recenzja. Wasza!”

  1. No musze przyznać, że to jedna najlepszych gier w jakie grałem a w każdym razie najlepszy RPG. Walka jest świetna, chociaż wybrałem magie. Lokacje świetne. Czasami troche bugów ale będą patche i git 😛 .Jednak obiecywali 15h prolog i akt I, nie wiem w ile ale duzo szybciej przeszedlem robiąc chyba wszystkie dodatkowe questy. Akt II jest świetny właśnie zacząłem.

  2. Do przejścia pierwszej części trzymała mnie jedynie fabuła … chciałem poznać co się stanie. Walka była słaba(nudna) a i elementów RPG niewiele. 2 część natomiast paradoksalnie fabuła mnie mniej zachęca (mimo iż narazie wydaje się ciekawsza – II akt).

  3. *W 2giej części

  4. Pierwsza część była świetna, a dwójka jest jeszcze lepsza! Jak już do niej przysiądę, nie mogę się oderwać. Fabuła jest genialna, cały czas chcemy wiedzieć, jakie będą dalsze losy Geralta i jego towarzyszy. Muzyka również bije na głowę tą z pierwszej części, a tamta już była niesamowita.|Niestety gra ma dwie denerwujące wady. Po pierwsze obsługuje tylko tryb 16:9, a więc na moim 16:10 mam czarne pasy u góry i u dołu. Po drugie optymalizacja nie jest aż tak rewelacyjna, jaka miała być według twórców.

  5. Ok to pierwsze wrażenia po ukończeniu gry ścieżką Iorwetha są takie że:|- krótko|- jak w każdej grze RPG akt ostatni jest najnudniejszy|- w akcie drugim sporo akcji ale jakoś tak za szybko |- fabuła kończy się tak jak pierwszy władca pierścieni no i 2 ( bez 3 części nie ma końca)|- trochę to wszystko pogmatwane ominąłem z połowę questów i jakoś specjalnie postaci nie rozwinąłem a i tak na normal w ostatnich walkach było łatwo znak Quen na 2 lvl staje za wszystko trochę zły balans

  6. Trochę pozmieniało się w znakach jak w W1 znak Ard był podstawowym znakiem przeszedłem całą grę używając tylko jego znaki Ing Yrden i Quen były dla mnie bezużyteczne. W W2 natomiast ogromne znaczenie ma Quen a nie jak twórcy chcieliby wierzyć Yrden którego użycie rekomendują prawie zawsze. Znak Quen+uniki daje praktycznie God mode co bardzo pomaga na na 2 lvl rani przeciwnika jak błyskawice łańcuchowe ze star wars KoTOR no i grupowe ciosy kończące to już masakra zły balans panowie

  7. Z taką kombinacją nie potrzeba już niczego można przejść Wiedźmina używając raz Yrden (kejran) parę razy Ard i Ing i Axil ( rozbijanie ścian zapalanie świeczek i hipnoza) i non stop Quen (walka) nie musimy rozwijać nawet kontry i bloku po prostu jak najszybciej zdobyć musimu walkę grupową i ciosy grupowe kończące…. a i byłbym zapomniał przynajmniej wigor na 3 bo na 2 to może nie starczyć wigoru 🙂

  8. W moim przekonaniu znak Quen powinien twać długo redukować obrażenia o 90% zadawać obrażenia maksymalnie 30% otrzymywanych mieć szanse na ogłuszenie atakującego i chronić na s przed efektami krytycznymi bo teraz chroni nas całkowicie i jedynie przy potężnych atakach jak od kejrana tracimy go natychmiast co i tak nic nie zmienia bo zaraz go można rzucić unikając łatwo ciosów dlatego powinien trwać długo i ładować się długo

  9. może nie 90 % ale przynajmniej 70%

  10. Wiedźmin 2 to dobra gra. Niech będzie… nawet bardzo dobra. Hit? Bez wątpienia. I to najwyższych lotów. O drobnych błędach nie ma co pisać, bo nie myli się tylko ten co nic nie robi. Natomiast nie wiem w jakich kategoriach potraktować sekwencje z Quick Time Events (QTE). Czy one w ogóle powinny się w takiej produkcji znaleźć… I nie piszę tego z pozycji zawodnika, który dawniej zachwycał się statycznym Baldur’s Gate i chciałby, aby gry zatrzymały się w miejscu. Wręcz przeciwnie, jestem za rozwojem i wprowadzaniem zmian w wielu aspektach (tu fanfary dla obu części Mass Effect). Według mnie nie powinny. I nie piszę tego z powodu braku wyświetlania sekwencji klawiszy (Prolog: ucieczka przed smokiem, którą przechodziłem z 50 razy i to co trzeba wciskałem na czuja po obejrzeniu filmów z YouTube) czy braku reakcji na to co wciskam (Walka z Kejranem: po 4 godzinach walki Geralt wreszcie nie spadł z macki rozwalającej filar mostu i w zasadzie kończącej bitwę). Czy mam satysfakcję po zabiciu takiej bestii: żadnej. Jestem natomiast bardzo sfrustrowany, że zamiast cieszyć się przygodą, zajmuję się elementami zręcznościowymi, które potrafią skutecznie zniechęcić. Gdybym grał na jakimś wyśrubowanym poziomie trudności to rozumiem, ale na najłatwiejszym? Przeglądając różnego rodzaju fora bez trudu znajduję osoby, które mają podobne problemy i błagają o zapisy gry po danej sekwencji. Nie potrafimy grać? Być może. Nie zazdroszczę tym, którym gra się wcale nie odpaliła. Ale i opłakuję takich, którym nie starczyło sił i chęci, by dany fragment po raz setny powtarzać. Pozdrawiam

  11. Niech chłopaki w jakims patchu dodają skrzynke na przedmioty coś w rodzaju karczmarza w pierwszej części lub skrzynki z diablo 2. Jeden wypad do lasu w akcie 1 i mam pełny plecak a mnóstwo jest składników do mikstur oraz do schematów pułapek. sprzedawać to wszystko szkoda. Trzymać nie ma gdzie a ja z natury jestem chomik 🙂 pewnie znajdzie się parę jeszcze takich osób.

  12. racja QTE jest źle użyte przesłuchanie w Mass Effect 2 gdzi można było katować gościa za pomocą QTE albo dać w gębę młodemu dzieciakowi i zabrać mu broń aby go garrus nie zmasakrował razem z błękitnymi słońcami to było fajne ale zabawa w stylu Darkasiders czy DMC w grze RPG to trochę przesada

  13. Akt 3 można przejść w jakieś 5 minut trochę słabo. Ktoś w ogóle używał bloku? (E) Ja żałuję rozwijania drzewka miszcza miecza bo nic mi nie dało, w alchemię nie wrzuciem ani jednego punktu. Gdy zacząłem rozwijać znaki ok. 7 lvl to najważniejsze stało się dodawanie wigoru i życia oraz rozwijanie znaków. Jak jeszcze w mieczach dołożyłem same runy dające +milion do znaków i podobnie w zbroi to niektóre walki poprostu przestałem dając się trafiać. Utopce przed kejranem były wyzwaniem potem przykrą koniecznością

  14. Okazuje się, że na pierwszy rzut oka kiepski podtytuł, wobec jakości gry nabiera zupełnie nowego znaczenia. Tak! Cd-Projekt RED pokazał, że w obecnych czasach można jeszcze zrobić grę, która zostanie dobrze odebrana, nie będąc jednocześnie niewymagającym myślenia samograjem dla mas.Tak Bioware! Uczcie się, że jazda na własnej marce i znanym tytule nie jest jedynym sposobem na osiągnięcie sukcesu. Tak! Wiedźmin to póki co najlepsze RPG tego roku i konkurencja będzie musiała wyjść z siebie, by przebić to, co zmajstrowali Polacy.

    CD-P RED. Dzięki Wam za to, że nie dryfujecie z prądem i chce Wam się wydawać coś, co błyszczy na tle konkurencji, w sposób, o którym „ratująca drzewa” konkurencja nawet by nie pomyślała.

  15. dla mnie bomba tylko czekam na patcha z optymalizacja bo kompa nie mam nowego mam nadzieje ze to cos poprawi ale jestem w 200% zadowolony z wydanyh pieniedzy tylko ze nie wiem czemu dlc mi nie dziala niby jest odznaczone ze zainstalowane ale w grze w dodatkah sa tylko autorzy pomozcie

  16. i najwiekszy plus tej gry ze wiekszosc polakow ktorzy piraca na codzien sie zdeklarowali ze kupia wieskaa nie sciagna czeba wspierac polski nrynek wydawcow gier hoc to po cxzesci EA

  17. ja rozpoczynam instalacje oczywiście orginał 😀

  18. Właśnie skończyłem i teraz pokrótce napiszę w wadach i zaletach gry. Zacznijmy może od zalet.|Przede wszystkim rewelacyjna fabuła, moim zdaniem jedna z najlepszych z jaką mieliśmy do czynienia w grach. Dalej, nieliniowość. To co panowie z CDP tu zrobili jest po prostu niesamowite, takiej mnogości istotnych wyborów jeszcze chyba w żadnej grze nie widziałem. Naprawdę czuć, że podejmowane przez nas decyzje wpływają na świat. Mimo, że grę właśnie skończyłem, wiem, że jeszcze wrócę do niej wielokrotnie…

  19. …Kolejna rzecz, o której trzeba wspomnieć to świetnie nakreślone postacie. Wszyscy główni bohaterowie to naprawdę ludzie/elfy/krasnoludy z krwi i kości. Jednych można polubić innych nie, ale na uwagę zasługuje fakt, że nikt nie jest czarno-biały, każdy ma swoje wady i zalety. Postacie są naprawdę bardzo wiarygodne i myślę, że na długo zapadną w pamięć. A więc najmocniejszą stroną Wiedźmina jest fenomenalna, nieliniowa fabuła z barwnymi postaciami…

  20. …A teraz wady|Po pierwsze niezbyt wyważony poziom trudności. Niektóre walki są naprawdę bardzo ciężkie. Kilka razy gra zmusiła mnie do przestawienia się na chwilę na poziom łatwy. Postać na początku jest takim trochę, słabiakiem, dla którego wyzwanie stanowią nawet najsłabsze potwory, a pod koniec jest herosem, który potrafi stawić czoło każdemu i walka staje się zauważalnie łatwiejsza. Nie ma specjalnie coraz to silniejszych potworów, żeby dopasować poziom. Rozwiązanie wydaje się być bardzo logiczne…

  21. …O ile jednak występuje w np. takim Gothicu, gdzie sterujemy zwykłym przeciętniakiem, który nie ma pojęcia o walce. Ale tu, gdzie gramy Geraltem z Rivii, który na swoim koncie ma już setki potworów i nagle w ciągu tej dość któtkiej fabuły staje się pół-bogiem, mi to nie pasuje.|Iną większą wadą jest „przyklejenie” postaci do podłoża. Nie możemy podskoczyć, ani zeskoczyć. Daje to takie idiotyzmy, że np. drogę blokuje nam niewielki korzeń drzewa, a efekt jest taki jakbyśmy biegli prosto na ścianę…

  22. …Albo gdy stoimy na niewielkim podwyższeniu (ok 30 cm powiedzmy) a z przody okłada nas spora grupa potworów, nie możemy zeskoczyć sobie to tyłu tylko właściwie jesteśmy skazani na śmierć. Bardzo przeszkadza też to, że sztucznie drogę blokują nam jakieś krzaczki, strumyczki i inne idiotyzmy. Szkoda, bo świat traci na swojej naturalności. Chętnie zobaczyłbym Wiedźmina 2 z tą samą fabułą ale mechaniką gry z serii Gothic, gdzie nie ogranicza nas nic i właścieiw możemy dostać się w każde miejsce…

  23. …W efekcie takich zabiegów nie czuje się pełnego 3D jak w Gothicu tylko jakieś 2,5D. Miałem nadzieję, że w drugiej części zostanie to poprawione, ale się zawiodłem. Tak więc przede wszystkim brak skakania i pływania. To koniecznie trzebba poprawić w części trzeciej. Mimo wszystkich tych wad gra strasznie wciąga. Fabuła jak już wspomniałem jest genialna. Wiedźmin 2 na te 9,5 w pełni zasługuje, ale n 10 jednak jeszcze nie.

  24. Cóż, kupiłem w dniu premiery i gram do teraz… co mogę powiedzieć? hmm cudowna grafika chociaż troszkę tak jakby surowość jedynki bardziej mi pasowała. Co nie zmienia faktu że tak jak ktoś niedawno napisał, ludzie tworzący owe lokacje to artysci na równi z tymi którzy malują na płótnie itp.. Gra ma masę bugów… optymalizacja jest jak dla mnie dobra, na moim kompie smiga na ultra detalach a nie mam jakiegoś monstrum w swoim posiadaniu. Przytłacza czasem ta nieliniowość, cóż trza bedzi e przejść ją jeszcze

  25. parę razy żeby poznać co i jak by było gdyby było inaczej ^^ |ogólnie jestem bardzo zadowolony. |zobaczymy jak ukoncze całą gre. A teraz tak od siebie.|KIJ W OKO TYM KTÓRZY PIRACACĄ WIEŚKA, o!

  26. Zastanawiam się tylko – czy tak wygląda przyszłość RPG-ów? Zręcznościowa walka, ograniczony świat, brak drużyny? W dobie dzisiejszej „każualizacji” gier Wiedźmin 2 stanowi grę marzenie, bo dodatkiem do schematów jest nieliniowa, fantastyczna fabuła, barwne dialogi i postaci (czyli esencja gier fabularnych). Ale co by było gdyby wyzbyć się tych nieszczęsnych ograniczeń? Otwarty świat jest możliwy (Gothic), walka w starym stylu ale nie archaiczna również (Dragon Age „jedynka”). Dokąd więc zmierzają gry RPG?

  27. Keymaker1988 20 maja 2011 o 12:37

    Nie chciałbym marudzić ale okazało się, że Wiesiek wyszedł troszkę niedopracowany. CDP wypuściło niestety mocno zabugowaną grę. Nie czepiałbym się tak, gdyby nie to, że zapewniali o jakości swojej produkcji, że dostaniemy produkt przetestowany i tak dalej i tak dalej. A tu jako posiadacz wersji kolekcjonerskiej uświadczam braki połączenia z serwerem, niedziałąjące DLC, problemy z dźwiękiem, brak możliwości podjęcia dialogu z postaciami, konieczność wyłączenia firewalla aby odpalił Launcher. Szkoda ;-/

  28. Keymaker1988 20 maja 2011 o 12:42

    Gra sama w sobie jest świetna. Barwne dialogi, świetna grafika, ciekawe postacie. Jednak babole psują niestety cały urok grania..Człowiek się tyle naczekał aby pograć w drugą część przygód Geralta a tu cały czas coś przeszkadza w swobodnym graniu..

  29. 135 zł poszło w błoto….

  30. @DJmaras :O ja nie wiem jak można dać 135 zł za Wiedźmina ja kupiłem w Carrefourze za 80 zeta i jestem zadowolony z gierki 🙂

  31. JA ZA 90 W MEDIA MARKT Z MAPA LISTEM PIENIAZKIEM PORADNIKIEM INSTRUKCJA I DODATKOWA PLYTA Z MATERIALAMI DODATKOWYMI TYPU AUDIO WIDEO A I JEST JAKAS FIGURKA GERALTA DO ZLOZENIA

  32. Miało wyjść demo Wiedźmina 2 i jakoś cisza o tym. Ktoś coś wie na ten temat?

  33. Ja niestety nie mam kasy na wieśka tak się napaliłem ale wyszło do [beeep] na pocieszenie zostaje mi resident evil 5 z cda 🙁

  34. Grafika świetna ale jak patrzę w przerywnikach filmowych na animacje postaci na czele z samym wiedźminem to mam wrażenie jak bym miał do czynienia z grą 10 letnią tak to tandetnie wygląda że aż strach.

  35. Heh po skończeniu gry 😀 wyrażę swoje odczucia ale bardzo zwięzłe|+ świetna oprawa graficzna |+ dobra obrawa graficzna|+muzyka|+ciekawa przygoda ale…..|-krótka przejście gry bez 2 zadań pobocznych zlecenia na gargulce i jeszcze jednego droga rocha zajęło mi 21h… na poziomie średnim|-czasami błędy w animacjach np. filmik kończący przeciwnika z tarcza a on wyświetlany jest jako przeciwnik bez tarczy|-gorsze dialogi niż w wiedźminie 1 no i zakończenie takie sobie tzn wyniesienie z yen niezgodne z saga z

  36. * dobra fizyka gry zamaist 2 razy oprawy 😛

  37. a i jeszcze na minus gorsze dialogi co do poprzedniej czesciogólnie to 9-/10

  38. Całej gry jeszcze nie skończyłem i cieszę się z tego powodu ponieważ będzie więcej zabawy:) +Grafika jest cudowna czasami drobne błedy|+dialogi są dobre|+Muzyka|+Cena(70zł z bonem z preordera)|+Wygląd Geralta|+Fizyka|+Ogólnie wygląd postaci|-Dość trudna walka z Kejranem i Letho|-Trzeba przyznać ale czasem są błędy w animacjach 🙁

  39. Po pewnym czasie gry stwierdzam, że przede wszystkim trzyma klimat książki. Dzięki temu wszelkie błędy uchodzą spod oka. Ogółem walka i postać Geralta jest po prostu przewspaniała, bo ciekawa i realnie oddana. Czasem kuleją ruchy rąk i zmiany miny podczas rozmowy, takie bezpłciowe gadanie, ale poza tym dialogi są wciągające i dobrze odegrane w dubbingu. |Niestety denerwuje słaba optymalizacja, ale poza tym jakoś ujdzie.

  40. z tym „[beeep]iście” to już tak nie przesadzajcie: http:poradnia.pwn.pl/lista.php?id=8498 😉

  41. ok, walka z Letho jest rozczarowująca… koleś jest właściwie niemożliwy do pokonania, chyba że użyje sie znaków Aard – wtedy nagle staje się łatwy. Bezsens.|Anyways, poza rozmaitymi błędami etc. gra jest bliska perfekcji. Wciąga nieziemsko. Przed każdym ważniejszym dialogiem robię sejwa, by sprawdzić wszystkie możliwe scenariusze xD

  42. Na początku fakt trudno się przyzwyczaić do nowego systemu walki, co nie znaczy że jest ciężko. Potem jest już prościutko . Na początku nie moglem pokonać 2 nekkerów, a wczoraj pokonałem Letho ( w I akcie) za 4 razem (na trudnym), więc jeśli ja to zrobiłem to inni bez problemu przejdą całe. Oczywiście potem próbuję na szalonym 😀

  43. Zalety wszyscy tutaj wymieniają jak leci, to może ja dam wady, przez które grze bliżej do 8+/9- niż 10. Przede wszystkim mapy. O ile w prologu nie ma z nimi problemów, w I akcie powoli robi się mniej czytelnie, to drugi akt jest irytujący jak mało co, jeśli chodzi o dokładność map. Sprawa otwartego świata też taka nie do końca prawdziwa, bo niby ciągle pokazany jest ogólny cel, ale środowisko się zmienia co chwilę, przez co cel jest pokazany na zasadzie „jak wyjdziesz do głównej lokacji, to będzie ok…

  44. …ale póki łazisz po jaskini, to się męcz” I pewien brak wolności w drugim akcie, kiedy trzeba

    > odszukać sztandar burej chorągwi [koniec spoilera] nie ma możliwości powrotu do obozu. No i niezbyt dobrze wyważony poziom trudności, który (przepraszam, ze nie jestem hardcore’owcem) ma TAAAAKĄ przepaść pomiędzy poziomem łatwym, gdzie wszystko z wyjątkiem
    >
    > > walki ze smokiem [koniec] jest banalne, a na normalnym każda większa potyczka bardziej irytuje niż satysfakcjonuje. Dlatego jak dla mnie 8+

  45. Gra jest po prostu świetna, bez dwóch zdań. Wciągająca fabuła, przyjemna dla oka grafika, dobry system walki (BioWare powinno się od nas uczyć). Jednak że jeżeli idzie o przejrzystość ekwipunku i dziennika zadań, a także system zapisu to Redzi dali d…. Które zadania są główne? Dlaczego nie mogę uporządkować alfabetycznie sprzętu i składników? I czemu mam tyle śmieciowych saveów? No i dlaczego nie ma składowego kufra? Te kwestie były znacznie lepiej rozwiązane w jedynce po odpowiednim patchu.

  46. A no i sceny miłosne. Takie małe porno, choć zrobione ze smakiem. Klimat „Wiedźmina” Sapkowskiego zachowany w 100% i to on gra tu pierwsze skrzypce. Te wszystkie teksty którymi sypią napotkane postacie, piosenki, rymowanki, czy zwyczajne rozmowy – to coś niesamowitego i wywołującego banana na twarzy. Ba czasem mnie sie wydaje, że bez polskiego słowa na „k” było by jakoś tak za ładnie. No nie da się tego opisać słowami, grę trzeba po prostu kupić i zagrać.

  47. Jeszcze nie grałem , ale na pewno jest to genialna gra jak poprzedniczka . polecam 🙂 ))

  48. Wiedźmin 2 ciągle zaskakuje. Tu ustawiasz machinę wojenną, tam oceniasz pozycję wroga patrząc przez lunetę. Grafika jest niesamowita, zarówno na najniższych jak i najwyższych możliwych ustawieniach graficznych można grać z dziką satysfakcją. Widać, że Wiedźmin wydoroślał, a, i decyzje, które przychodzi mu podejmować bywają bardzo trudne. Jeśli zaś chodzi o oprawę audio, to jest ona, nic dodać nic ująć – miodna. Dialogi to majstersztyk, a grubiańskie krasnoludy zapadają w pamięć.

  49. Ogólnie gra sprawia wrażenie wypuszczonej co najmniej miesiąc za wcześnie, bądź tester nie widział jej na oczy. Począwszy od aktywacji, gdzie trzeba było czekać ponad 12h na rozwiązanie problemu, jeśli się posiadało edycje kolekcjonerska tak jak ja. Kolejnym był patch aktywujący, z którym tez występowały problemy. U mnie pierwszym razem instalował się 4h i wywalił błąd na 90% a nie dało się przerwać jego instalacji, chyba ze resetem. W końcu po udanej instalacji dało się zagrać. (…)

  50. Sama gra wygląda dobrze, ładna grafika, dobra muzyka, dialogi tez się dobrze prezentują, jednak czasami są przekombinowane. Fabuła tez nie jest zła. Zdarzają się ciekawe zadania poboczne. Do systemu walki trzeba się przyzwyczaić. Minusem na pewno jest ekwipunek. Brakuje w nim filtrowania, jakiegoś rozsądnego sortowania przedmiotów jak również sekcji na rupiecie, których trzeba wyszukiwać w całości sprzętu. Interfejs nie zawsze przejrzysty, a niektórych opcji trzeba się wręcz domyślać. (…)

Dodaj komentarz