Dziennikarze dotarli do scenariusza i ilustracji anulowanego sequela Dante’s Inferno. Gra miała inspirować się Uncharted 2
W lutym minęło równe 15 lat, odkąd Dante przemierzał dziewięć kręgów piekła, by ocalić swoją ukochaną Beatrycze przed Lucyferem w Dante’s Inferno – hack’n’slashu autorstwa Visceral Games, wydanym przez Electronic Arts. Gra ostatecznie nie spełniła oczekiwań EA, przez co nigdy nie powstała jej planowana kontynuacja. Redakcja IGN dokopała się jednak do materiałów z anulowanego sequela, dzięki czemu dziś możemy nie tylko podziwiać szkice koncepcyjne i storyboardy, ale także zapoznać się ze scenariuszem.
Jak wiadomo, Dante’s Inferno jest luźno oparte na „Boskiej komedii” Dantego Alighieri. Nic więc dziwnego, że porzucona kontynuacja gry – Dante’s Inferno 2: Purgatorio – miała przenieść akcję do Czyśćca, a potem do Raju. Za scenariusz „dwójki” odpowiadał Joshua Rubin (współtwórca Assassin’s Creeda 2), który chciał połączyć motywy znane z „Boskiej komedii” z „Rajem utraconym” Johna Miltona, nie przedstawiającym Lucyfera jako jednoznacznie złego bohatera.
Visceral Games planowało także całkowicie przebudować strukturę gry. Jak wspomina jeden z byłych pracowników studia, w pierwszym Dante’s Inferno czerpano silne inspiracje z God of War, natomiast w kontynuacji zespół chciał pójść w kierunku gier pokroju Uncharted 2 – stawiając na bardziej dynamiczne, w pełni interaktywne sekwencje akcji. Według IGN-u, Jonathan Knight, dyrektor kreatywny „jedynki”, podkreślał, że nie chciał, aby kontynuacja była jedynie ciągiem „aren z potworami połączonych korytarzami”. Zamiast tego zależało mu na stworzeniu bardziej wiarygodnych, żyjących światów. Jego ambicją było, by Dante’s Inferno 2 stało się dla pierwszej części tym, czym Assassin’s Creed 2 był dla swojego poprzednika – śmiałym i dojrzalszym rozwinięciem pierwotnej wizji.
Zgodnie ze scenariuszem, Dante’s Inferno 2 miało rozpoczynać się w Ogrodzie Edenu, gdzie Dante budzi się obok ukochanej i ich córki, lecz obie znikają, a on wyrusza na ich poszukiwania. Gdy w końcu odnajduje Beatrycze, okazuje się, że ponownie została opętana przez Lucyfera. Następnie akcja miała przenieść się do Czyśćca – Dante, wciąż niosąc brzemię swoich grzechów, szuka Beatrycze, nieświadomy, że Lucyfer powrócił, przybierając formę czerwonego węża. Redakcja IGN opublikowała streszczenie całego scenariusza, na podstawie którego można stwierdzić, że Dante’s Inferno 2 mogło być naprawdę udanym sequelem. Tym bardziej szkoda, że Electronic Arts zrezygnowało z jego produkcji.
