rek
rek
06.12.2012
Często komentowane 13 Komentarze

Biuro gier zaginionych: Agent ? szpiegowskie RPG od BioWare´u w stylu Jamesa Bonda i Jasona Bourne´a

BioWare specjalizuje się głównie w grach osadzonych w fikcyjnych realiach. Okazuje się jednak, że kilka lat temu studio pracowało nad szpiegowskim RPG-iem podobnym w założeniach do Alpha Protocol od studia Obsidian Entertainment.

Trent Oster, założyciel studia Overhaul Games odpowiedzialnego za edycję rozszerzoną Baldur’s Gate, zdradził w wywiadzie dla Eurogamera, że krótko przed opuszczeniem BioWare’u w 2009 roku pracował nad Agent — szpiegowskim RPG-iem. Choć nazwa jest identyczna z tytułem powstającego od wielu lat projektu Rockstara o podobnej tematyce, nie są to raczej te same gry.

Agent od BioWare’u miał być silnie inspirowany filmem „GoldenEye” i przygodami Jasona Bourne’a. Jak mówi Oster:

Koncept polegał na tym, żeby oprzeć grę na drugiej połowie „GoldenEye”. Pomysł zaczął się od tego, że przecież James Bond nie jest tylko bronią, która chodzi i strzela do ludzi. To uprzejmy manipulator, mistrz sztuk walki, tajnym agent. Chcieliśmy połączyć tego 007 z Jasonem Bournem, który […] zdecydowanie jest zabójczy.

Jak dodaje:

Pragnęliśmy ulepszyć cyfrowe aktorstwo. Naprawdę chcieliśmy stworzyć silną dramaturgię, bardzo intensywne sceny. Zawsze myślę o scenie z drugiego Bourne’a, kiedy bohater dusi gościa książką i jest zaraz przed nim. Tego typu momenty były jedną z kluczowych spraw, o jakie chcieliśmy zadbać. Zasadniczo EA nie wierzyło w ten koncept, a jeśli firma cię nie wspiera, nieważne, jak ciężko walczysz, i tak nie możesz zrealizować swojego pomysłu.

Jak wam podoba się pomysł szpiegowskiego RPG-a w wykonaniu BioWare’u? Czy studio powinno powrócić do tego projektu?

rek

13 odpowiedzi do “Biuro gier zaginionych: Agent ? szpiegowskie RPG od BioWare´u w stylu Jamesa Bonda i Jasona Bourne´a”

  1. BioWare specjalizuje się głównie w grach osadzonych w fikcyjnych realiach. Okazuje się jednak, że kilka lat temu studio pracowało nad szpiegowskim RPG-iem, podobnym w swoich założeniach do Alpha Protocol od studia Obsidian Entertainment.

  2. Niekoniecznie, Alpha Protocol i tak jest nie do pobicia, szczególnie a taką formą jak prezentuje Bioware dziś wyszło by im CoD z stopniowanymi umiejętnościami. Do nieliniowej fabuły AP by się nawet nie zbliżyli 🙂

  3. Alpha Protocol był świetną grą, która niestety cierpiała na brak budżetu. Zgadzam się z przedmówcą, że BioWare nie byłby w stanie zrobić czegoś podobnego, gdyż od czasu KotR’a dotknęła ich całkowita impotencja i ciągle powielają to samo, dla niepoznaki ubrane w inne realia. Wolałbym, aby Obsidian dostał budżet i zasoby BioWare na zrobienie AP2; ale, że szans na to praktycznie nie ma (wydawca nie zgodził się nawet na wydanie żadnego patcha do gry), to zadowoliłbym się nawet tym co dał by mi BW.

  4. Popieram, AP był, jest i będzie najlepszą grą szpiegowską, albo może thilerem szpiegowskim w jaki miałem okazję zagrać. Do tej pory nie mogę zrozumieć czemu nie jest uważany za grę kultową, moim zdaniem fabularnie niszczy i miażdży DE:HR w każdym aspekcie. Jest to jedyna gra, wobec której uważam recenzję w CDA za kompletną bzdurę i mam wątpliwości czy autor faktycznie mógł grać w tą grę czy też MUSIAŁ w nią grać, różnica jest, bo jeśli goni cie D-line a nie masz jeszcze tej jednej recenzji to trudno czerpac

  5. radość z grania, a przecież to ona w znacznej mierze rzutuje na ocenę.

  6. Grę odrzucono, Bioware oddało wszystko co zrobili dla Obsidiana i powstało Alpha Protocol…|@SetH Od czasów Kotora, to Bioware siedzi w EA i gdyby Obsidian dostałby i budżet i zasoby, to niestety skończyliby tak samo:(

  7. @rumbur: AP byl technologicznie gniotem. Bledy techniczne zabily AP. Bo naprawde trudno cieszyc sie gra, kiedy myszka wykreca piruety i klawiatura wariuje. Na szczescie, kilka zmian w plikach INI znacznie ograniczyly te bledy.|Szkoda, ze to gra na Unreal Engine, czyli niemal nie modowalna, a wiec bez wiekszych mozliwosci jej naprawienia…

  8. @Sycho14: Jak juz, to od Mass Effecta – ktory byl robiony dla MSu. Potem przejelo ich EA.

  9. Ahh , Alpha Protocol był Legendarny (jeszcze do niego wrócę) powinni dawać więcej takich gierek i DOPIĄĆ SWEGO I JĄ WYDAĆ !!!!

  10. @bohater8 – ja grę kupiłem na STEAM, instalowałem i grałem dwukrotnie, nigdy nie spotkałem się z myszką baleriną, ani wariującą klawiaturą. Słyszałem, że takie przypadki miały miejsce, niemniej ja grałem bezproblemowo.

  11. @rumbur: No to miales szczescie. Ja mialem problemy poki w INI nie pogrzebalem. A tu jeszcze inny przyklad, co sie moglo dziac http:www.youtube.com/watch?v=FunSO2O95rk . |Gdyby nie te technikalia, to bylby RPG, a nawet i gra roku. A tak, to bedzie tylko klasyk dla „kilkunastu” osob 🙁 A szkoda.

  12. BioWare jest psem na łańcuchu EA. Nie mogą realizować tego co chcą, tylko to co zarobi furę kasy.

  13. Czy Bioware powinno wrócić do tego projektu? A po co to pytanie retoryczne na koniec? 😉 Alpha Protocol mógł być najlepszym RPG-iem wszech czasów, ale zabrakło wykończenia. Agent podobnie. Zdecydowanie brakuje na rynku takich gier 🙁

Dodaj komentarz