Oto zapowiedź demake’u dema remake’u Gothica. Zaprezentowano fragment prologu Nyrasa na silniku oryginalnego Gothica

Naprawdę uwielbiam społeczność Gothica. Kilka tygodni po udostępnieniu dema remake’u Gothica na youtube’owym kanale Nyras Enjoyers pojawił się fragment z tworzonego właśnie demake’u prologu Nyrasa, czyli moda przenoszącego zaprezentowaną przez Alkimię historię na oryginalny silnik produkcji Piranha Bytes.
Jak widać nawet menu zostało w pełni odwzorowane i szczerze mówiąc, na podobny ekran startowy w oryginalnym Gothicu bym się nie obraził. Jak czytamy w opisie, modyfikacja ma zawierać wyłącznie historię przedstawioną w prologu oraz wycięty z remake’u dubbing.
Odwzorowana zostanie cała lokacja – Plac Wymian i Opuszczona Kopalnia są obecnie w trakcie edycji. Zaś niemal wszystkie obiekty pochodzić będą z oryginalnego Gothica. Wszystko to ma na celu zachowanie estetyki oryginału. Jak mogliście usłyszeć, muzyka będzie pochodzić z wersji z 2001 roku.
Co więcej, udostępniona modyfikacja ma zawierać wszystkie wersje językowe, jakie zostały przygotowane przez Alkimię. Nyras Prolog Demake ma być dostępny w Warsztacie Steama oraz na ModDB.
Społeczność Gothica to naprawdę wspaniali ludzie, a jeżeli mało wam wieści ze świata modyfikacji do przygód Bezimiennego, to możecie zapoznać się z naszą relacją z CD-Action MeetUpu, na którym poszczególne ekipy prezentowały aktualizacje swoich prac. Co więcej, co pewien czas przygotowujemy minireportaże o osobach, związanych z moderską sceną Gothica. Pierwszy odcinek o twórcy karcianki Ryżowy Książe również możecie przeczytać TUTAJ.
Co do samego remake’u to trudno powiedzieć. Demo spotkało się ze średnim przyjęciem i mocno podzieliło fanów serii Piranha Bytes. Zresztą Karol Laska napisał, że musimy pogodzić się z tym, iż tytuł Alkimii będzie eurojankiem. Znacznie lepsze zdanie o demie ma Bastian, który porównał prolog Nyrasa do tego, z którym gracze mieli okazję zapoznać się przy okazji PGA.
Do tej pory nie znamy daty premiery remake’u, chociaż często mówi się o wypuszczeniu gry w 2025 roku.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
8 odpowiedzi do “Oto zapowiedź demake’u dema remake’u Gothica. Zaprezentowano fragment prologu Nyrasa na silniku oryginalnego Gothica”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Hah, fajny motyw z tym demakiem.
Nyras i Orry są bardziej ekspresywnie tutaj, niż w remaku. Alkimia zapomniala dać im kultowe gesty, i tylko kłapią gębami jak w oryginalnym HZD.
15 marca urodziny Gothica. Może nowy trailer dadzą.
Co to jest eurojanek?
Tak amerykańce mówią na ambitne, open-worldowe, ale kanciaste i zabugowane gry z Europy.
Czyli TES i Fallout?
Oh wait….
Ja bym z tej „definicji” odjął tylko open-world. Eurojunkiem może być praktycznie wszystko, co jest rozklekotane, wciągające oraz, co chyba najważniejsze, sugestywne/dziwne/nietypowe.
Jest jeszcze podtyp, Slavjunk i to jest określenie na takie właśnie gry, tyle że z Europy Wschodniej. Vide „Vivisector: Dusza Bestii”, albo Cryostasis.
@Darko
Ta całe rozklekotanie w ejunku wynika z prostych przyczyn – brak hajsu/czasu/umiejętności, a twórcy tych dzieł dają nam to, na co ich maksymalnie stać w danym momencie. Bethesda natomiast zwyczajnie leci w chu…
Niby tak, ale jak już takie określenie się pojawia, to najczęściej właśnie wobec open-worldówek. Swoją drogą, nie miałem pojęcia o jego istnieniu do premiery Cyberpunka 2077, bo właśnie wtedy po raz pierwszy je zobaczyłem w zachodniej recenzji. Welp, naprawdę dziwnie się to czytało w 2020 roku, mając w pamięci właśnie giery Bethy czy wiele innych. Ja tu czuję mocno kolonialne myślenie.
Darkomir – „cudze chwalicie, swego nie znacie” 😀
@b-side
Dobry trop z tym kolonializmem, ja bym dodał jeszcze pewną odmienność kulturową. Być może amerykance wyczuwają nacechowanie „narodowe” tych gier i przez to są dla nich takie nietypowe? Tak jak my wyczuwamy amerykańską papkę i japońskie absurdy?
Gdybym mógł, dałbym plusa za tytuł!