Gry na PS5 Pro będą jeszcze piękniejsze. Konsola wkrótce otrzyma obsługę FSR 4
Od premiery PlayStation 5 Pro minęło już ponad cztery miesiące. Według wielu graczy wysoka cena i brak napędu nie zachęcają do zakupu, a to ma odzwierciedlenie w słabszej sprzedaży (w porównaniu do debiutu PS4 Pro). Okazuje się jednak, że Sony ma w planach wprowadzenie ulepszeń swojego najnowszego sprzętu.
Główny projektant konsol PlayStation, Mark Cerny zdradził, że Japończycy chcą wkrótce zaimplementować sieć neuronową z FSR 4 do nowej wersji PSSR, która obsługiwana będzie w grach wydanych w 2026 roku. Technologia powstaje we współpracy z AMD.
Naszym celem jest udoskonalenie architektury sprzętowej do uczenia maszynowego – czegoś, co jest w stanie przetwarzać sieci neuronowe potrzebne do generowania grafiki z dużą prędkością. Żeby było jasne: technologia ta będzie miała zastosowanie także poza PlayStation i dotyczy pracy na różnych urządzeniach. Programiści będą zatem mogli przenosić kod z urządzenia na urządzenie.
FSR 4 zauważalnie usprawnia działanie gier na pecetach, powodując, że obraz sprawia wrażenie dużo ostrzejszego. Implementacja tej technologii na PS5 Pro zapewne korzystnie wpłynie zatem na wygląd poszczególnych gier. Cerny wspomina ponadto, iż współpraca z AMD ma być długoterminowa. Można więc założyć, że istnieje spore prawdopodobieństwo, iż opracowane rozwiązania zostaną wykorzystane także w PlayStation 6.
Czytaj dalej
-
Pacific Drive niespodziewanie zadebiutowało na Xboksie. Premierę zaliczył też dodatek...
-
EA zapewnia, że wartości firmy po sprzedaży się nie zmieniają, ale znani twórcy...
-
Cthulhu: The Cosmic Abyss z datą premiery. Lovecraftowski horror psychologiczny...
-
Gra weteranów Telltale ze świetnym przyjęciem na Steamie. Dispatch zbiera fantastyczne...
