rek

Rise of the Ronin ze sporymi problemami technicznymi na pecetach. Twórcy zalecają… zmniejszenie ustawień graficznych

Rise of the Ronin ze sporymi problemami technicznymi na pecetach. Twórcy zalecają… zmniejszenie ustawień graficznych
Michał "thegoose" Gąsior
Kolejny odcinek serialu „Daliśmy do naszej gry ultra wysokie ustawienia graficzne, na których nie da się stabilnie grać”. Tym razem główną rolę odgrywa Rise of the Ronin na PC.

Rise of the Ronin zadebiutował na PlayStation 5 z przyzwoitymi ocenami i sprzedał się w całkiem niezłym nakładzie, przebijając poprzednie dokonania Team Ninja. Studio chciało zwiększyć sprzedaż jeszcze bardziej za sprawą pecetowego portu gry zapowiedzianego pod koniec stycznia tego roku. Ten wyszedł dwa dni temu i zbiera o wiele gorsze opinie niż oryginalna, konsolowa wersja – pozytywne recenzje stanowią na Steamie zaledwie 45%. Głównym czynnikiem takiego stanu rzeczy jest (niestety już właściwie klasycznie) stan techniczny produkcji.

Jeszcze przed premierą Rise of the Ronin na PC mogła niepokoić rekomendacja studia zamieszczona w wymaganiach gry – do płynnej rozgrywki zalecano (i nadal się zaleca) korzystanie z technologii upscalingu oraz generowania klatek. Koniec końców na niewiele się to zdało, ponieważ gracze są ewidentnie niezadowoleni ze stanu technicznego tytułu. Problemem jest przede wszystkim rwanie obrazu, skaczące w górę i w dół klatki (zwłaszcza po przejściu prologu) czy kiepski wygląd wynikający ze wspomnianych technologii, choć upierdliwe są także crashe, a nawet bugi z odczytem ruchów pada.

https://twitter.com/koeitecmoeurope/status/1899384815243133360

Team Ninja wie o wszystkich bolączkach pecetowego portu Rise of the Ronin i według tego, co przekazano we wpisie na Steamie, „bada zgłoszone problemy” (zupełnie jakby nie wiedzieli o technicznych mankamentach gry). Studio potwierdza, że niezależnie od konfiguracji sprzętowej granie na ustawieniach graficznych na poziomie ultra wiąże się ze spadkami klatek i błędami w renderowaniu obiektów, dlatego zaleca… zmniejszenie ich na wysokie lub standardowe. Ponadto produkcja ma działać w „slow motion” przy limicie fps-ów ustawionym na 120, czego rozwiązaniem ma być obniżenie go na 60 (jeśli kupiliście nowy monitor ze 120 lub 144 Hz specjalnie dla Rise of the Ronin, to współczuję).

5 odpowiedzi do “Rise of the Ronin ze sporymi problemami technicznymi na pecetach. Twórcy zalecają… zmniejszenie ustawień graficznych”

  1. Kolejny port z PS i kolejne problemy 😀
    A w kwietniu następny.

  2. Bezczelnie wydali niedorobiony port i jeszcze udają, że nie wiedzieli.
    Ta gra wygląda tak, że spokojnie mogła wyjść na poprzedniej generacji a nawet wcześniej więc nawet na ultra nie powinna robić problemów na mocnym sprzęcie. Wszytko dodatkowo okraszone błędami i brakiem stabilności.
    Ja się zastanawiam co oni sobie myśleli? Że nikt nie zauważy albo mało kto zagra i nie warto się wysilać? Po co w takim razie wydawać.

  3. Czy ktoś się spodziewał, że gra, która nawet na oryginalnej platformie nie „śmiga”, doczeka się porządnego portu na PC? I to po tym jak port PC wcześniejszej gry tych samych twórców, NiOh, okazał się gównem nawet w porównaniu z niesławnym portem Dark Souls na PC?

  4. Poszukiwacz 13 marca 2025 o 19:37

    To nie jest żaden port, a po drugie gra na najmniejszych detalach wygląda lepiej niż wersja konsolowa, a to, że ktoś ma słaby sprzęt i mu nie chodzi gra na ultra to już tego problem.

    • Studio potwierdza, że niezależnie od konfiguracji sprzętowej granie na ustawieniach graficznych na poziomie ultra wiąże się ze spadkami klatek i błędami w renderowaniu obiektów, dlatego zaleca… zmniejszenie ich na wysokie lub standardowe.

Dodaj komentarz