Wiedźmin 3 zmienił definicję gry dla dorosłych. Paweł Sasko opowiada o wielkim wpływie produkcji na całą branżę

Nie trzeba raczej nikomu wyjaśniać, jak ogromny wpływ na polski gamedev i całą branżę gier miała premiera Wiedźmina 3. Bez wątpienia produkcja CD Projektu Red jest jednym z najważniejszych tytułów w historii tego medium. Inspiracje trzecim Wiedźminem widać w całej masie podobnych gier, a wiele rozwiązań i mechanik zastosowanych przez polskie studio na stałe zadomowiło się w tym gatunku.
Z kolei reżyser Cyberpunka 2077, Paweł Sasko, stwierdził teraz, że Wiedźmin 3 odegrał sporą rolę w zmianie optyki na tego typu gry. W rozmowie z GamesRadar+ podkreślił, że dzieło CD Projektu Red przyczyniło się do zmiany definicji gry dla dorosłych.
Gry dla dorosłych były kojarzone głównie z dwiema rzeczami. Jedną z nich była przemoc, po prostu zabijanie. A drugą był seks i nagość.
Według Sasko ważny dla całej tej zmiany był fakt, że sami gracze zaczęli dorastać i zakładać rodziny.
My jako gracze również się starzeliśmy. I naturalnie ludzie, którzy dorastali z grami wideo, zaczęli zakładać własne rodziny, zaczęli mieć dzieci i chcieli poszukać czegoś więcej.
Tu warto dodać, że Wiedźmin 3 powstawał w czasie, gdy spora część jego twórców zbliżała się do trzydziestki lub czterdziestki. Przy czym Sasko oczywiście podkreśla, że nie przypisuje całej zasługi tylko i wyłącznie samemu Wiedźminowi.
Myślę, że Wiedźmin 3 był częścią tego procesu. Nie sądzę, żeby to Wiedźmin 3 wywołał tę falę, ale uważam, że był częścią szerszej, większej przemiany kulturowej, która nastąpiła w okresie dojrzewania naszego całego medium.
Niewątpliwie wiele osób zastanawia się teraz, jak na tym tle zaprezentuje się nadchodzący Wiedźmin 4. Wiemy już zresztą, że twórcy inspirują się wspomnianym Cyberpunkiem 2077, jeżeli chodzi o pisanie interesujących postaci. Natomiast jeśli potwierdzą się niedawne plotki, jakimi podzielił się z nami podcast Rock i Borys, to do Wiedźmina 3 może niedługo zawitać niespodziewany dodatek.
Czytaj dalej
6 odpowiedzi do “Wiedźmin 3 zmienił definicję gry dla dorosłych. Paweł Sasko opowiada o wielkim wpływie produkcji na całą branżę”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ano zmienił. Teraz zamiast seksu w ciuchach, masz topless i pośladki.
A później przyszedł Cyberpunk z możliwością wyboru genitaliów i łoniaków V tylko po to, żeby w trakcie gry dostać na dupę nieściągalną bieliznę xD
Nie zapomnij, że CyberPunk wprowadził także jeszcze jedną przełomową zmianę: wydawanie gier w tragicznym stanie technicznym gwiżdżąc na konsekwencje. Kiedyś, gdy wyszedł jakiś Arkham Knight lub inna spartolona optymalizacyjnie gra, twórcy oddawali kasę i wycofywali ją na pół roku ze sklepów cyfrowych, w celu naprawy. Od czasu Cyberpunka wygląda to mniej więcej tak: „a cóż szkodzi obiecać że działa? Najwyżej kiedyś naprawimy”.
Wybór genitaliów był tylko w jednym celu – żeby prawie cały internet dał o tym newsa.
O co chodzi? Od ponad dwóch tygodni, na wszystkich polskich portalach, jesteśmy zawalani artykułami jak to red i/lub ich gry są cudowne i przełomowe. Z czego wynika ta ofensywa PR-owa?
Wg mnie jest to część kampanii rozpoczętej już po publikacji trailera Wiedźmina 4. CDPR wie, że media przedrukują każdą wiadomość na ten temat, bo ludzie to po prostu czytają, więc wystarczy, że rzucą w eter cokolwiek o swoich grach. A chodzi o pompowanie kursu akcji na giełdzie.