No Rest for the Wicked nie dla Xboksa? Priorytetem dla Moon Studios mają być PS5 oraz Nintendo Switch 2

Długo zajęło No Rest for the Wicked osiągnięcie pułapu „bardzo pozytywnych” recenzji na Steamie, jednak ciężka praca Moon Studios od startu early accessu zaowocowała odzyskaniem zaufania graczy (choć czasami dalej o to trudno) i kredytem zaufania na kolejne miesiące, w których coraz głośniej będzie o oficjalnej premierze obejmującej także konsole. A jest o co walczyć – reżyser produkcji mówi o „absurdalnie dobrej grze”. Nie wszystkim może być jednak dane poznanie No Rest for the Wicked.
Istnieją przesłanki mówiące o tym, że przywilej ten ominie posiadaczy Xboksów Series X/S. Szef Moon Studios, Thomas Mahler, poinformował, że konsolowa premiera No Rest for the Wicked nastąpi jedynie na PS5 oraz Nintendo Switchu 2. W przypadku Xboksa Mahler mówi o dyskusji z Microsoftem i wypracowaniu sensu publikacji gry na tym sprzęcie.
Informacja zszokowała część społeczności, gdyż Moon Studios znane jest z bliskiej współpracy z Microsoftem, na którego sprzęcie wydało ekskluzywnie dwie odsłony Ori – The Blind Forest oraz The Will of the Wisps. Warto jednak zwrócić uwagę, że oba tytuły pojawiły się w czasach, gdy Xbox nadal był uważany za główną siłę w rywalizacji z PlayStation. Od 2020 roku wiele się zmieniło i to „Zieloni” w głównej mierze odpowiedzialni są za odebranie sobie tej pozycji na rzecz Nintendo, którego Switch 2 pobił rekordy sprzedażowe PS4 oraz PS5.
W świetle tych informacji Thomas Mahler postanowił wyjaśnić kontekst swoich zapowiedzi, w którym podejście do potencjalnego porzucenia Xboksa na premierę nazywa zdrowym rozsądkiem. Najważniejszymi celami do osiągnięcia dla Moon Studios są wprowadzenie trybu kooperacji oraz debiut na konsolach, który zielona platforma drastycznie utrudni.
Aby szybko osiągnąć zamierzony cel, będziemy najpierw wspierać platformy z największą bazą użytkowników, wyłącznie ze względu na kwestie finansowe. Jesteśmy stosunkowo małym, niezależnym studiem, więc wykonanie portu na konsole na pożądanym przez nas poziomie nie jest łatwym i tanim zadaniem. Przeniesienie (No Rest for the Wicked – przyp. red.) na Xboksy oznacza portowanie zarówno na Xboksy Series X, jak i na Series S, a to zdecydowanie trudniejsze i dłuższe optymalizowanie w porównaniu do PS5 i PS5 Pro. W związku z tym najprawdopodobniej zajmiemy się najpierw wersjami na PlayStation i zadebiutujemy tam, aby uszczęśliwić fanów, a później dostarczymy kolejne porty.
Na razie w No Rest for the Wicked zagracie jedynie na PC w ramach early accessu.