rek

Powstaje remake Postala 2! Zbiórka na odświeżenie jest bliska osiągnięcia swojego celu

Powstaje remake Postala 2! Zbiórka na odświeżenie jest bliska osiągnięcia swojego celu
Adam "Adamus" Kołodziejczyk
Czy nie podpisalibyście tej petycji?

Ahh, Postal 2. Trudno znaleźć w świecie gier produkcję bardziej szaloną od dzieła studia Running With Scissors. Choć „szalona” to w tym przypadku właściwie ekstremalny eufemizm. Tytuł pozwala nam dosłownie odgrywać rolę kompletnego psychola, a do tego osadzona jest w całkowicie absurdalnym świecie.

Jednak ten absurdalny świat może teraz zyskać nowego kolorytu. Wszystko dzięki powoli powstającemu remake’owi gry z 2003 roku. Postal 2 Redux, jak zatytułowano odświeżenie, to projekt tworzony przez studia Running with Scissors, Impact Inked i Team Beef. Developerzy uruchomili specjalną zbiórkę na Kickstarterze, której cel – 250 tysięcy dolarów – może zostać wkrótce osiągnięty. Na chwilę pisania tego tekstu, twórcom udało się zebrać prawie 200 tysięcy dolarów.

https://www.youtube.com/watch?v=LJRn7yzvfYk

Jeżeli chodzi o to, co zaoferuje reedycja, to przede wszystkim będziemy mieć do czynienia z przeniesieniem oryginału na silnik Unity. Grę czekają zatem solidne ulepszenia graficzne, a dodatkowo produkcję opuszczą ekrany ładowania (Bethesdo, patrzymy na ciebie). Oczywiście można się też spodziewać, że tytuł wzbogaci się o masę nowych drobnych detali, co zresztą widać już na fragmentach zaprezentowanych na Kickstarterze. Oprócz tego AI w Postalu 2 ma zostać znacząco polepszone, a grę czeka także kilka usprawnień z gatunku quality of life. Dostaniemy więc wsparcie dla szerokich monitorów, jak również lepszy interfejs.

Co ciekawe, developerzy poinformowali również, że w Postal 2 Redux pojawi się multiplayer, a więc tak, będziecie mogli wspólnie się obsikiwać ze swoimi znajomymi. Należy też dodać, że warto będzie wspierać twórców nawet po osiągnięciu wspomnianego progu zbiórki na Kickstarterze. Bowiem developerzy ustawili ich kilka, a każdy oferuje coś naprawdę wartego uwagi. Przy osiągnięciu 275 tysięcy dolarów na przykład twórcy obiecują wprowadzić do remake’u Postala 2 efekty pory dnia i ulepszone oświetlenie. Z kolei przy 300 tysiącach do gry miałby zostać dorzucony tryb sandboksowy.

https://www.youtube.com/watch?v=OoVKUQgyZZI

Jeżeli jesteście zainteresowani wsparciem zbiórki, ale nie do końca rozumiecie fenomen Postala, to zerknijcie koniecznie na film Bastiana, który dokładnie objaśni wam, dlaczego Postal 2 to naprawdę dobra giera.

https://www.youtube.com/watch?v=eLX8sXpio7k

6 odpowiedzi do “Powstaje remake Postala 2! Zbiórka na odświeżenie jest bliska osiągnięcia swojego celu”

  1. Wstrzymuję się od wsparcia tego projektu. Poczekam na efekt końcowy. Jeśli stan techniczny będzie lepszy niż w No Regerts, wtedy z czystym sumieniem sięgnę po portfel.

  2. Brak ekranów ładowania to moje największe marzenie z tą grą, więc nie mogę się doczekać aż to wyjdzie

  3. A może w ramach dziennikarskiej rzetelności wypadałoby napisać coś więcej na temat tego, czemu w ogóle powstaje ten remaster i kto go tworzy? Ponieważ Postal 2 Redux powstaje jako „efekt uboczny” ogłoszonego w marcu oficjalnego portu VR Postala 2 na Meta Quest, SteamVR i PSVR2. Za projekt odpowiadają (we współpracy z RWS) Flat2VR, czyli studio założone przez modderów specjalizujących się w przenoszeniu gier płaskich do VR oraz Team Beef, które stworzyło świetne mody VR klasycznych gier jak Doom 1-3, Quake 1-4, Jedi Outcast/Jedi Academy, RtcW, Prey, Duke Nukem 3D.

    By port dobrze działał i wyglądał w VR, to wymagał najpierw gruntownego odświeżenia, więc twórcy postanowili przy okazji zremasterować wersję płaską, by jej sprzedaż wykorzystać do zdobycia dodatkowych funduszy na pokrycie kosztów pracy nad portem.

    A rozpoczęcie tej zrzutki (podobnie jak marcowa zapowiedź tego portu) ogłosili wczoraj na VR Games Showcase, największym w tym roku pokazie gier VR, o czym też zapomnieliście dodać.

    Nie wiem, czy wy po prostu tak nienawidzicie segmentu gier VR, że udajecie, że go nie ma?

    A, i przy okazji nie podniecajcie się tak, bo jako CD-Action wystawiliście oryginalnej wersji ocenę 0/10…

    • VR to nadal nisza, zarówno w Polsce i na świecie, więc jeśli ludzie mają to gdzieś…

      Wystawili 0/10? A nie 5/10?
      https://web.archive.org/web/20210120160611/https://lowcygier.pl/2003-recenzje/

    • I co z tego, że VR to nisza? Jest duża grupa entuzjastów, których ta technologia interesuje, to przecież też gałąź gamingu jak każda inna. Czy z powodu tej niszowości trzeba je specjalnie ignorować i np. pomijać fakt, że to właśnie dzięki takim pasjonatom VR powstaje ta gra? (BTW: zbiórka osiągnęła cel w zaledwie jeden dzień, na ten moment mają już uzbierane 280K dolarów przy zakładanych 250K)

      I fakt, pomyliłem się co do oceny – sprawdziłem dokładnie, CD-Action dało jednak ocenę 5/10, zero dał kto inny. Aczkolwiek w Tipsomaniaku 2006 (znalazłem na dnie szafy :P) CD-Action określiło Postala 2 jako, cytuję, „skrajnie prymitywną, nudną, brzydką siekaninę o lotności tony betonu i wdzięku zdechłego hipopotama”, zarzucając przy okazji epatowanie przemocą na zasadzie „sztuka dla sztuki”, a właściwie „sztuka dla kasy”. Autor artykułu wspomniał jeszcze, że „gra śmierdzi”, mózg jej scenarzysty się rozkłada i że przy rozpiętości ocen w prasie od 0 do 100 on jest zwolennikiem tej „zerowej opcji”… Pamięć już nie ta, ale niewiele się pomyliłem 😛

  4. Nowa broń i power-up tylko dla tych, którzy wybiorą droższy pakiet Exclusive? Dzięki, postoję.

Dodaj komentarz