14.06.2011
Często komentowane 32 Komentarze

Doom 4: Prace ruszą pełną parą po wydaniu RAGE

Doom 4: Prace ruszą pełną parą po wydaniu RAGE
Prace nad RAGE, pierwszym od dawna projektem studia id Software, dobiegają końca. John Carmack, „guru” firmy, w jednym z wywiadów zdradził, że wraz z ukończeniem produkcji gry jego ekipa zajmie się Doomem 4.

John Carmackid Software w wywiadzie udzielonym serwisowi GameSpot wyjaśnił, że wraz z ukończeniem RAGE on i jego ekipa rozpoczną w pełni prace nad Doomem 4. Jak mówi:

Tak szybko, jak RAGE zostanie wydany, nasz główny technologiczny zespół zostanie skierowany do prac nad Doomem 4.

Carmack zdradził również, że gra w kampanii dla pojedynczego gracza chodzić będzie w trzydziestu klatkach na sekundę, a nie – jak w przypadku RAGE’a i innych współczesnych gier – w 60. Jak wyjaśnia:

Nie możesz mieć trzydziestu atakujących cię gości w 60 klatkach na sekundę na takim poziomie technologicznym i graficznym, ponieważ byłoby to krzywdzące. Kampania dla pojedynczego gracza wyświetlana będzie w 30 klatkach na sekundę na konsolach. Dzięki temu możemy mieć trzydzieści atakujących demonów jednocześnie. W multiplayerze gra działać będzie w 60 klatkach na sekundę, dzięki czemu będzie płynna, tak jak RAGE.

W wywiadzie Carmack zdradził również, że kolejny, po Doomie 4 projekt zostanie zaprojektowany z myślą o „konsolach dwóch generacji”. Oznacza to, że gra – RAGE 2, który nie będzie korzystał z całkowicie nowego silnika – zostanie wydana zostanie zarówno na nowych, jak i starych konsolach.

Jak mówi:

Chcemy mieć medialną strategię, dzięki której będziemy mogli wydać coś, co na obecnych platformach będzie miało jakość porównywalną z RAGE, jednocześnie korzystając z zalet next-genowych konsol.

32 odpowiedzi do “Doom 4: Prace ruszą pełną parą po wydaniu RAGE”

  1. z tego, co pamiętam id ma dwa zespoły – jeden pracuje nad rage-m, drugi nad doomem, a teraz się dowiaduję (przynajmniej tak rozumiem treść tego newsa), że doom się ślimaczy kosztem rage-a…

  2. bardzo dobra wiadomsc ale i tak bede grac na PC w D4 wiec tymi 30 latkami nie musze sie przejmowac 😉

  3. Tak tak tak ;D

  4. widze ze id wraca do gry

  5. Siemiatyczanin2405 14 czerwca 2011 o 20:07

    @down Oby…

  6. Cormack jak zawsze jedzie po bandzie i id wraca do akcji. Będzie się działo :]

  7. Tjaa… chciałbym dożyć premiery Dooma 4, bo z 5 razy ją pewnie przełożą.

  8. @Sergi chyba Carmack, a nie Cormack. CormaC to redaktor CDA jest 🙂

  9. Chyba nie rozumiem co ma liczba atakujących gości do klatek na sekundę i o co mu w ogóle chodzi. Nie mówię, że nic nie ma bo się nie znam, ale nie rozumiem.

  10. Aha, już rozumiem, bo konsola się bardziej obciąża, a w multiplayerze jest mniej przeciwników więc się tak nie obciąża, łapię.

  11. @Thug Po prostu więcej tekstur, skryptów co znacznie obciąża grę, czyli im mniej tym szybciej

  12. Aha poczekamy z jakieś 4-5 lat

  13. Dla mnie brzmi to tak – „nie możemy zrobić gry która przy takim obciążeniu będzie chodzić 60fps, bo to NIEMOŻLIWE, a jeżeli jednak jest możliwe to… no cóż, Carmack ma już swoje lata i zaczyna brakować mu pomysłu jak pokonywać kolejne granice.” 🙂

  14. DanteCZYsnake 14 czerwca 2011 o 23:04

    doom 4 niech ktoś pożyczy mi time mashin obiecuje ,że polecę tylko po doom-A i ewentualnie po co jeszcze

  15. No i się wyjaśniło, czemu w poprzednim poście człowiek z id mówi, że sequele są „dobre”.

  16. @DanteCZYsnake|Przyślij mi jutrzejszego totolotka 😛 A DOOM 4? Czekam na niego bardziej niż na Rage’a

  17. Oni chcą zrobić silnik bardziej sprzętożerny od bfa3? Trójka nie była taka zła, ale denerwowała mnie jej wszech obecny mrok, który zamiast budować klimat utrudniał mi poruszanie się po lokacjach przez co ponad 1/3 gry spędziłem z latarką zamiast wyżynać impy i inne ścierwa.

  18. @fregiX – Faktycznie, mój błąd 😉 |@UncleKaNe – MYślę że pomysły ma, tylko na obecnym sprzęcie nie da się tego zrealizować (tak było z Doomem 3).

  19. 30 demonów jednocześnie? No to się podjarałem 🙂 |@Vimess: pomijam fakt, że Dooma 4 zapowiedzieli w… 2008?|@dzl: nie było ani jednego momentu w grze w którym narzekałbym na zbyt słabe oświetlenie. Do dziś nie wiem skąd się te narzekania biorą. Światło jest wystarczające a jak się gra na wyższym poziomie trudności i na raz walczy z większą liczbą impów jest całkiem jasno

  20. wypierniczyli by tego całego Rage w kąt i zajeli się DooMem bo to całe Rage i tak nie pod bije rynku .

  21. onlyhazespecial 15 czerwca 2011 o 11:10

    Dobrze robią

  22. @Pointer669: czy ja wiem… Podobnie jak Doom 3 i inne gry id swoja niszę (dość sporą zapewne) znajdzie. Mnie akurat odpowiada ta gra i nie mogę się doczekać

  23. Piotrek124342 15 czerwca 2011 o 11:55

    To dlatego wmawiali nam że sequele nie są złe…

  24. No to już wiem pod jaką grę będę upgradował sprzęt. A co do Rage, to czekam z niecierpliwością.

  25. o.O A ja sądziłem, że skoro już możemy zagrać w odświeżonego DN:F to nic nas już tak miłego nie spotka… a tu taka niespodzianka! Czekam z wielką niecierpliwością!

  26. @Casioner: niespodzianka? Gdzie?

  27. @Pointer669, RAGE jest [beeep]isty.

  28. @skoczny Może niespodzianka to nieodpowiednie słowo ale chodziło mi mniej – więcej o to, iż bardzo cieszy mnie fakt, twórców odnawiających takie stare dzieła oraz.

  29. pogral by w jakiegos dobrego FPs a

  30. woalłbym quaka ale cóż…

  31. :O Przecież 30 klatek to pratycznie strata płynności, tak się nie da grać! Oczywiście ironizuję:) |Zastanawia mnie jednak fakt ze jego słowa można rozumieć, tak jakby dooma nie było na pc.

  32. To by było raczej dziwne gdyby go nie robili, Doom to wkońcu znana marka.

Dodaj komentarz