Minecraft nie trafi na Steama. Dlaczego?
Notch na swoim blogu poruszył kwestię dostępności Minecrafta na Steamie. Według niego, usługa ogranicza wiele rzeczy, które twórcy gry mogą z nią zrobić. Jak pisze:
Steam ogranicza wiele rzeczy, które możemy zrobić z grą i to, w jaki sposób komunikujemy się z użytkownikami. Najprawdopodobniej nie moglibyśmy sprzedać, powiedzmy, peleryny, czy prowadzić własnego serwisu z modyfikacjami na minecraft.net, który współpracowałby z wersjami nabytymi przez klientów Steama w sposób, który zadowoliłby Valve. Skutecznie podzieliłoby to społeczność Minecrafta na dwie części i tylko kilku graczy miałoby dostęp do całej różnej zawartości, którą chcemy dodać do gry.
Jak dodaje:
Rozmawialiśmy o tym z Valve, ale w pełni rozumiem ich powody, dla których chcą kontrolować swoją platformę. Istnieje pewna przyrodzona niekompatybilność pomiędzy tym, czego my chcemy, a czego oni. Nie ma więc jakiejś dużej sprawy, nie chcemy po prostu ograniczać tego, co możemy zrobić zMinecraftem.

mnie osobiście te elementy rpg w minecrafcie nie przekonują.
No mnie też, Minecraft był kiedyś super sandboxem, teraz jest RPG’em. Moim zdaniem Minecraft zmierza w złym kierunku.