Doom 4: Prace zawieszono?

RAGE nie spełniło oczekiwań wielu graczy – gra posiadała wiele błędów i była rozczarowaniem dla fanów id Software. Według plotek, które pojawiły się w sieci, kiepski debiut tej postapokaliptycznej produkcji przyczynił się ponoć do wstrzymania prac nad Doomem 4.
Serwis Kotaku, powołując się na anonimowego informatora blisko związanego z Bethesdą twierdzi, że firma na jednym z ostatnich spotkań „zawiesiła na czas nieokreślony” prace nad Doomem 4.
Ponoć powodem decyzji miały być „problemy i kiepskie oceny” RAGE’a. Ostatnia produkcja id Software wywołała w siedzibie Bethesdy „poważny brak zaufania, co do umiejętności szefów studia w zakresie zarządzania projektem”.
Jeszcze niedawno id Software zapewniało, że po ukończeniu RAGE’a prace nad Doomem 4 ruszą pełną parą.
Czytaj dalej
33 odpowiedzi do “Doom 4: Prace zawieszono?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
ale RAGE się świetnie sprzedaje ……
Nie działają na mnie takie zagrywki marketingowców, nie pobiegnę do sklepu kupić rage’a żeby ratować moje ulubione id Software. Dopóki nie dostosują gry do możliwości PC.
Trochę szkoda, ale jeśli Doom 4 miałby być jak Rage, to może i dobrze, że wstrzymano prace.
Ja rowniez po Rage stracilem zaufanie do idSoftware :/ … jedna z najbardziej zabugowanych gier roku od tak wielkiego studia …. A zakonczenie tragedia 😛
Bez [beeep] ;/|Ja chce popykac w 4-ke
Nie grałem w Rage obejrzałem zakonćzenie na YouTube i stwierdzam tylko tyle, że końcówka Bulletstorma jest DUŻO bardzie emocjonująca i ciekawsza. Nie dziwie sie graczom którzy czekali na ten tytuł (sam czekałem) a dostali niedopracowana grę, ich frustracji.
God dammit. Lubiłem wszystkie Doomy (no dobra, dwójkę trochę mniej), a tu takie coś…
Gra się kończy w połowie gry – to fakt :-/ Ale mi chodziła świetnie – i grało mi się równie przyjemnie jak w Bulletstorma czy Borderlands. Daję jakieś 8 – 8+. Trochę zmarnowany potencjał – mogłoby być więcej kontentu i grałoby się i dłuzej i ciekawiej.
Nie bardzo rozumiem narzekań, że id właśnie się skończyło i po tylu świetnych grach wydali gniot. Ostatnio zacząłem grać w RAGE i wrażenia mam podobne co przy pierwszym odpaleniu Doom 3. Gra pełna niedoróbek zarówno technicznych, jak i gameplayowych. Ma przebłyski i daje momentami sporo frajdy, ale jest są lepsze produkcje. Id zapomniało jak się robi gry już dekadę temu i RAGE tylko to potwierdza.
id, życzę powrotu do zdrowia
Gra ma potencjał, zamysł silnika gry jest też genialny ale nie do końca dopracowany niestety. Mi sięgrało przyjemnie niestety jak gra się zaczynała, podkreślam, zaczynałą robić ciekawa to się kończy. To tak jakby dać zakończenie do Fallouta 3 po zrobieniu kilku questów w Megaton’ie 😛
Jeśli Doom 4 został zawieszony to raczej nie przez sprzedaż, bo ta (przynajmniej na Xboxie) jest dość dobra. Nie wybitna i można by spodziewać się lepszej, ale powodów do takich narzekań też nie ma. Tym bardziej, że to nowa marka na rynku a zapewne spora część współczesnych graczy nie kojarzy id Software. Jak na razie – plotka. „Remember that, before you get too invested in this, at the moment the news is entirely unconfirmed.”
To i tak trochę mgliste, bo kiedy tak naprawdę ruszyły jakieś poważne prace nad tą grą? Trochę podpiłowali sobie gałąź na której sami siedzą. Z drugiej jednak strony coś musi się ruszyć, bo firma musi zarabiać pieniądze. To już nie czasy Q3, gdzie licencja sprzedała się w sporej ilości. Carmack z resztą narzekał, że teraz są inne czasy – kiedyś mały team mógł zrobić fajną grę (Commander Keen, Doom 1, 2), a teraz potrzeba dużo ludzi i czasu…
Mogli iść za ciosem w 2000 r. i robić następną grę na poprawionym enginie Quake 3 (tak, tak pamiętam, że był RTCW), ale popatrzmy wstecz – Doom 2 to ten sam engine co Doom 1, a gra jest fantastyczna, Quake 2, to jak przyznało później id – szybka przeróbka Quake 1. Ja bardzo chętnie zagrałbym w 2001 r. w Doom 3 na enginie Quake 3, tym bardziej póki jeszcze starzy fani się ich mocno trzymali, bo kolejne przerwy był zbyt długie, a nowi gracze nie pamiętają starych gier id i ich marka nic dla nich nie znaczy.
Twórcy COD wypuszczają grę za grą (nie ważne czy przyjętą lepiej lub gorzej), ale wszyscy wiedzą o co chodzi i siłą marki jest podtrzymywana. Mistrzem długich terminów wydawania jest BLIZZARD – dlaczego mistrzem? – robią grę długo, ale jak wyjdzie jest absolutnym hitem. Id to się nie udało, niestety. Chlip 😉 – dajcie mi sprawny edytor do RAGE pod 32 bity i sam zrobię sobie mapy ze starego Doom.
nie smutam sie i traktuje ostatnia produkcje idsoft jako demo techniczne.pojawi sie cala masa gier na silniku rage,dopieszczonym i wychuchanym.karmak obiecal tez uwolnic starsza wersje idtech. tremulous z mozliwosciami wizualnymi doom3? Ooshocked
Niestety, wkońcu przyszedł ten czas kiedy oldboye tacy jak id muszą oddać pola młodym wilkom takim jak rockstady. Moim zdaniem powoli nadchodzi koniec id software, zbyt długo żyli w blasku chwały gier, które co prawda były wielkie, przełomowe itp, ale dekadę temu. Teraz już nie ma miejsca na takie zachowanie.
@DoomMarine95: RTCW to nie było dzieło id Software. Tzn id wspierało Nerve Software i Gray Matter Interactive, ale nie oni go robili.
Może dzięki temu jedna kaszana w stylu rejdźa, mniej…
@ skoczny Wiem, wiem 🙂 dlatego jest w nawiasie, id sprawowało tylko merytoryczną pieczę nad projektem, podobnie jak to było z Quake 4. A dla przypomnienia RTCW zrobiło GREY MATTER.
Mówiłem kurde mówiłem że RAGE to shit i się nie sprzeda ani nie spodoba grafa tragiczna fabułą beznadzieja wgl gra z przed X lat ale nie to będzie HIT! teraz nie zagram sobie w Dooma
No to niech dłużej się czają z tym Doomem. Wiadomo nie od dzisiaj, że id nie umie robić singlowych gier. Jak jeszcze trochę opóźnią premierę to wydadzą kolejne rozczarowanie albo załapią się na premiery nowych konsol ich super engine szału zbytnio nie zrobi.
Lol napisałem „bez pierdół” w poprzednim komencie (bez polskich fontow) i jakis zdolny moderator mi to wybeepowal.
a mi się Rage podoba :/
Zamiast wydać RAGE z pewnym opóźnieniem, wolą sprzedawać kaszane i dostawać słabe oceny jak na możliwości id Software.|Przykro mi jest że tak poważna firma lekceważy swoich fanów ;(
…A co do zawieszenia czwartej zagłady… Prawdopodobnie Carmackowi poszło w pięty, po tym jak zobaczył jak gra została przyjęta przez graczy, i tym razem może zbierać starą ekipę, by zajęła się produkcją, i dopieściła ją do samego końca…
Prawdę mówiąc, to iD samo sobie zabiło ćwieka. Po pierwsze wypieli się na PCtowców (via ostatnia wypowiedź Carmacka), którzy zawsze wielbili to studio a teraz poważnie się na nie obrażą. Po drugie, iD chyba za bardzo chciało upodobnić się do Blizza (tylko oni potrafią wydawać hity latami, ale zawsze są to hity), marnowanie czasu na napinanie się na kolejnych qConach zamiast pracować nad zapowiedzianymi produktami to strzał z łuku w plecy…
I dobrze, Doom 3 był słabym i nudnym shooterem, więc 4 też by pewnie taka była. ;]
Ta doom 3 był słaby to BYŁ HIT
Bethesda nie dała zbytnio rady przy Brinku i przy RAGE to id postanowiło nie ryzykować by spaprali kolejny tytuł.
No nie, kurrrr…ka! no co to ma być, co się do cholery stało z tym studiem?|Doom 4 wstrzymany? Ptaki zaczynają spadać z nieba, wulkany wybuchają, lodowce topnieją w ekstremalnym tempie, życie zaczyna tracić sens; no chyba ich….|Zdrada stanu i tyle, chyba trzeba będzie osobiście stworzyć Dooma 4 :O
To już się robi nudne. Nie dało się utrzymać w tajemnicy prac nad D4? Teraz wszyscy będą na niego czekać i zapewne się rozczarują bo gra albo nie wyjdzie wcale, albo nie spełni ogromnych oczekiwań graczy. Well done Johnny.
Patrzcie na nowego newsa. Dla mnie zaskoczeniem on nie był, ponieważ powody, które były argumentacją tego były… niepoważne.