BlizzCon 2011: Diablo III – nowe informacje. Podziemia, lokacje, fabuła, poziom trudności, umiejętności, wersje konsolowe i gameplay [WIDEO]
![BlizzCon 2011: Diablo III – nowe informacje. Podziemia, lokacje, fabuła, poziom trudności, umiejętności, wersje konsolowe i gameplay [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/5dcc985a-b11b-4e31-abb4-b57b33222aba.jpeg)
Pierwszym aspektem, który poruszono w trakcie panelu były podziemia. Jak już wspomniano na ubiegłorocznym BlizzConie, w Diablo III większość lochów będzie losowa. Kevin Martens, główny projektant zawartości, wyjawił, że w przeciwieństwie do poprzedniej części, w podziemiach natkniemy się na więcej zadań fabularnych. W jednej z misji będziemy musieli odeskortować do wyjścia poszukiwacza skarbów Boltara, który zgubił się w starych ruinach. Początkowa i końcowa lokacja zawsze będzie taka sama, jednak droga pomiędzy nimi będzie już losowa. Nawet w innych, mniej losowych miejscach – takich jak poziomy związane z Templariuszami, które znalazły się w becie – ścieżka z punktu A do B będzie generowana automatycznie.
Z kolei Chris Metzen, wiceprezes ds. rozwoju w Blizzardzie, ujawnił, że udostępniono osiem stron pierwszych fragmentów Book of Cain – książki zawierającej informacje o fabule i świecie Diablo, a także grafiki koncepcyjne. Dostępne są one pod TYM adresem.
Według Metzena, wraz z postępami w pracach nad Diablo III, Blizzard musiał uporządkować wszystkie historie i wątki z tego uniwersum stworzone przez licznych pisarzy i scenarzystów. Stąd wziął się na Book of Cain. Ci, którzy przeczytają książkę, dowiedzą się o poważnych zmianach, jakie zaszły w świecie gry. Metzen ma nadzieję, że po ich odkryciu w „trójce” weterani cyklu nie będą „zasmuceni”.
Zarówno w Diablo III, jak i w Book of Cain dowiemy się także nieco więcej o Aniołach – na nich Blizzard położył bowiem większy nacisk niż wcześniej. Jak pamiętamy, fabuła serii toczy się wokół odwiecznego konfliktu pomiędzy Niebem, a Piekłem, w którym stawką jest świat śmiertelników. W „dwójce” Anioły kontrolowały Pandemonium, obszar, w którym istnieje świat ludzi, znany też jako Eye of Anu.
W trakcie panelu zaprezentowano nowe lokacje na obszarze Sanctuary. Jedną z nich jest Caldeum, zwane też jako Jewel of the East. Miasto to rządzone jest przez młodocianego imperatora, który ciągle walczy o utrzymanie tronu i życia. Przez jakiś czas władca chroniony był przez znanych z Diablo II najemników z organizacji Iron Wolves i kapłanów Zakarum. Dotychczasowi ochroniarze zostali jednak wyrzuceni z pałacu i zastąpieni przez nowych strażników.
Samo Caldeum jest centrem handlowym świata i jest domem dla trzech grup – każda z nich walczy o władzę nad częścią miasta w różny sposób. Lokacja ta ma także zarówno bogate, jak i biedne dzielnice. Jednym z pokazanych obszarów Caldeum jest Dahlgur Oasis – hodowlany region pełen wody i palm, który kontrastuje z surową pustynią zwiedzaną przez graczy w akcie drugim.
Przedstawiciele Blizzarda zapewnili także, że w Diablo III nie powrócimy do lokacji zwiedzonych w poprzedniej części. Co prawda możemy trafić do tych samych regionów, ale nie poziomów.
Następnym punktem panelu były umiejętności, które w grze mają być znacznie lepiej przedstawiane. Np. Demon Hunter będzie miał latającego wokół i walczącego z przeciwnikami nietoperza. Z kolei Barbarzyńca będzie mógł przyzwać Ancients, którzy będą pomagali nam w walce w formie spektralnej. Lepszej wizualizacji mocy mają doczekać się przeciwnicy – Goat Shamani dysponować będą świecącą tarczą odbijającą w naszym kierunku wyprowadzane przez nas ataki. Będzie też mógł wezwać spod ziemi ogromnego robaka. Blizzard zamierza także poprawić możliwość zmiany posiadanej umiejętności w czasie walki.
Poruszono także kwestię poziomu trudności. Najniższym będzie – co ciekawe – normalny, nie będzie więc standardowego „łatwego”. Pierwszy akt będzie pełnił rolę samouczka, a częstotliwość ataku potworów i ich świadomość będzie niska. Ograniczone będą także umiejętności bohatera kierowanego przez gracza, ale wraz z przechodzeniem do kolejnych rozdziałów zwiedzane lokacje i napotykani przeciwnicy będą stanowić trudniejsze wyzwanie. Wraz z postępami w rozgrywce prócz zmierzymy się nie tylko z typowym mięsem armatnim, ale także z trzema rodzajami wrogów – piekielnymi, rzadkimi i czempionami – każdy z nich posiadać będzie do czterech umiejętności.
Blizzard ujawnił również, że na poziomie normalnym aż 70% przedmiotów nie będzie dostępnych dla graczy. Dlatego też osoby nie bojące się wyzwań, powinny od razu przeskoczyć na wyższy level. W Diablo III znajdzie się wiele opcji indywidualizacji naszego bohatera – twórcy gry twierdzą, że będzie ponad 2,8 miliardów możliwości rozwoju postaci.
W trakcie panelu Blizzard potwierdził, że studio zatrudniło konsolową ekipę, która przygląda się możliwościom przeniesienia Diablo III na X360 i PS3. Po raz kolejny Jay Wilson, główny projektant produkcji, oznajmił, że firma testuje implementację konsolowego sterowania do gry, dodając, że sterowanie ruchem na padzie działa lepiej niż na klawiaturze i myszy. Zaznaczył jednak, że celowanie wciąż jest pewnym problemem – najprawdopodobniej do tego wymagany będzie celownik, a Blizzard nie jest zwolennikiem takich rozwiązań. Według niego, wydania na Xboksa 360 i PlayStation 3 zostanie oficjalnie zapowiedziane tylko wtedy, gdy developerzy będą pewni ich jakości, ponieważ nie powinny one ustępować w żaden sposób wersji PC, a gra powinna wyglądać tak, jakby od początku tworzona było z myślą o konsolach.
W trakcie dyskusji zaprezentowano także nowy gameplay z Diablo III:
Czytaj dalej
55 odpowiedzi do “BlizzCon 2011: Diablo III – nowe informacje. Podziemia, lokacje, fabuła, poziom trudności, umiejętności, wersje konsolowe i gameplay [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@Avake możesz śmiało tyknąć Sin War bo to najlepsza seria ze świata Diablo Ever…a Diablo 3 wedle zapewnień twórców wiele z niej czerpie-i bardzo dobrze bo dobra to seria
@JeffreJ89 – istotnie Path of Exile zapowiada sie bardzo ciekawie. W takich mrocznych klimatach powinno byc utrzymane Diablo3, ale niestety zabrali sie za nie milosnicy kreskowek i historyjek dla dzieci, ktorzy wlasnie wprowadzili do WoW nowa postac Pande oraz swiat w ktorym inne pandy uprawiaja kung-fu o nazwie Pandaria błehehehehe 😉 .
A co do grafiki tego cuda, jakim ma byc Diablo3, to niewiele gorsza, rowniez utrzymana w kreskowkowym klimacie, ma Torchlight robiony przez grupke zapalencow. O takich infantylnych smaczkach Diablo3, jak atak wierzą z zombie, czy spadajacy na wrogow gigantyczny dzwon lepiej juz nawet nie wspominac. Zapowiada sie kolejna masowka adresowana do jak najszerszej ilosci graczy, a niestety jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego.
Diablo to nie jest MMORPG. wiec nie wiem o jakich masowkach tutaj mowisz.
Po pierwsze nieoceniajcie grafiki po tym trailerze … bo to 360p… no chyba ze ktos przelaczyl na 720p… to nieco rysy sa ostrzejsze ale widac i tak wszustko rozmazame filmik wydaje sie kiepsko skompresowany … i pewnie zajmuje 50 mb … a powinien z 500mb jezeli chcemy dobra jakos po kompresji… tu nawet full hd niema juz nawet pierwszy trailer z barbarianem wyglada lepiej takze niepanikujcie .. a co do stly graficznego to juz inna bajke najwazniejsze zeby po 30 godzinnym maratonie oczy niepiekly ^^