Epic Games: „Do prac nad Unreal Engine 4 zaangażujemy Microsoft i Sony”

Mike Capps, prezes Epic Games, w wywiadzie dla serwisu Develop, wyjawił, że jego firma w prace nad Unreal Engine 4 będzie chciała zaangażować Microsoft i Sony, by nadchodzącą technologię jak najlepiej przystosować do konsol nowej generacji. Dodał jednak, że pamiętna prezentacja nowej wersji Unreal Engine3 z tegorocznego Game Developers Conference to dopiero początek.
Według Cappsa, następcy X360 i PS3 będą mogli osiągnąć jakość grafiki na poziomie tej ze wspomnianego dema technologicznego. Właśnie dlatego jedną z rzeczy, której Epic Games wymaga od nowych konsol jest znacznie większa moc obliczeniowa – bo inaczej, jak twierdzi prezes studia, nie osiągną one sukcesu.
Capps uważa też, że Microsoft oraz Sony powinni na swoich nowych platformach bardziej otworzyć się na rynek mikrotransakcji. Dzisiaj wszelkie dodatki DLC przechodzą żmudny proces certyfikacji, a ich ceny ustalane są na stałym, sztywnym poziomie. Jak twierdzi szef Epic Games, to musi się zmienić.
Jego ekipa chce w pierwszej kolejności skoncentrować się na jak najszybszym dostarczeniu silnika Unreal Engine 4 – istotne jest bowiem, żeby technologia była dostępna tuż po premierze nowych konsol. Wydanie gry na niej opartej może poczekać – może ona pojawić się nawet w rok od wejścia następców X360 i PS3 do sprzedaży.
Czytaj dalej
-
Postacie z „K-popowych łowczyń demonów” trafią do Fortnite’a. W nowy tryb zagracie...
-
Ghost of Yotei otrzymało premierową aktualizację. Mniej podpowiedzi, poprawki...
-
Dune: Awakening to największa premiera w historii Funcomu. Kolejny krok? Oczywiście,...
-
Były designer Capcomu kontrowersyjnie o Palworldzie. „Została przekroczona granica”
22 odpowiedzi do “Epic Games: „Do prac nad Unreal Engine 4 zaangażujemy Microsoft i Sony””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Spodziewam się że UE 4 będzie zoptymalizowany pod konsole, a na PC będzie strasznie sprzętożerny :
To ciekawe, bo silnik UT3 już od wielu lat jest tłuczony w wysokobudżetowych produkcjach i w grafice nic się nie zmienia. UT4 może wreszcie spowoduje, że gry będą jeszcze bardziej realistyczne, chociaż już teraz jest nieźle.
Sony+M$ = sorry pecety ale macie frostbite 2.0 wiec figa z makiem, robimy pod konsole a wam damy lipnie zooptymalizowany port ;0 To jest pewne jak to ze w 2012 nie bedzie konca swiata.
Zacznijmy od tego, ze konsole nowej generacji beda w najlepszym wypadku tak silne, jak komputery ze 'srodkowej’ polki. Ani M$, ani Sony nie stac na to, zeby stworzyc konsole na bazie sprzetu high-endowego. To daje PC pewna przewage, bo nawet, jesli UT4 bedzie bardzo sprzetozerny, to juz w chwili premiery konsol PC beda mialy wieksza moc obliczeniowa. A moc PC bedzie stale rosnac, wiec nawet sprzetozerny UT4 nie bedzie taim problemem. Chociaz dobrze bedzie, jesli EG nie wypnie sie na PC.
Z tego co pamietam byli/sa czlonkami PC Gaming Alliance, wiec choc odrobina przyzwoitosci nakazywalaby im nie tworzyc silnika, ktory na PC jakos sobie radzi.
nawet jakby udało im się osiągnąć to co na demku było pokazane to i tak cry engine z crysisa 1 będzie lepszy także o co kaman :/
@Bolow|I nic się nie zmieni nawet w grach robionych na UT4, aż do premiery nowych konsol. Silnik UE3 (szczególnie po ostatnim dużym update’cie) daje o wiele więcej możliwości niż zostało gdziekolwiek wykorzystane.
@Aargh|Biorąc pod uwagę:|I) Premierę W8, który będzie żarł 2x (!) mniej zasobów, argument zasobożernego systemu odpada (a i tak przy ogólnej mocy obliczeniowej PC jest to śmiesznie mała ilość…)|II)To, że system ten będzie TAKI SAM na wszystkich urządzeniach (wliczając w to nową kosolę M$), znacznie ułatwi port, może nawet nie będzie trzeba go robić.|III)Nowa konsola Sony najprawdopodobniej zrezygnuje z dotychczasowej architektury=łatwiejsze porty=lepsza optymalizacjaPC będą na niezłej pozycji.
@Professor jedno słowo optymalizacja pod jeden sprzęt. Po co mi najnowsze Ferrari gdy nie mam porządnej drogi aby zobaczyć jego możliwości?
@Aargh – wcale o tym nie zapominam. Tyle, ze wedlug kilku analiz (z tego co pamietam nawet byly przytaczane przez CDA) wynika, ze M$ i Sony nie bardzo moga wzmocnic hardware swoich maszynek. To, ze PC zrzera takze zasoby na system nie bedzie mialo wielkiego znaczenia, gdy M$ i Sony beda mialy trudnosci, zeby dodac choc troche mocniejszy hardware. A jesli chodzi o optymalizacje, to beda z nia problemy takze na konsolach przez pierwszy rok. A jak juz na konsolach sie uporaja, to PC beda jeszcze silniejsze.
@Metalex – nawiazanie do Ferrari zupelnie bez sensu i niepotrzebne. Poza tym – PC wcale nie jest tak bardzo 'inny’ od konsol. To raz. Dwa, ze na PC tez obowiazuja scisle standardy. Nie jest tak, ze kazdy komputer jest inny. Kazdy komputer przeznaczony do gier opiera sie na DX, a ATi i Nvidia biora aktywny udzial w optymalizacji swoich technologi do gier.
@Aargh – ale PhysX to tylko dodatek. Nie tworzy sie gier w oparciu o dodatek, a wlasnie DX i pewne 'postawy’. Poza tym za wykorzystanie PhysiX najczesciej odpowiada sama Nvidia, stad w materialach prasowych logo Nvidii przy tylu tytulach, szczegolnie na PC. Praca zwiazana z PhysX zazwyczaj odwalaja oni. Poza tym tworcy nie sa zmuszeni, zeby z tego korzystac. To oferuje sie checia zachecenia kientow. Producent moze wybrac teselacje, PhysiX lub nic z tych rzeczy.
„Według Cappsa, następcy X360 i PS3 będą mogli osiągnąć jakość grafiki na poziomie tej ze wspomnianego dema technologicznego.”|To coś cienko, bo to demo na mnie aż tak wielkiego wrażenia nie zrobiło. Myślałem, że skok będzie naprawdę duży.
@Aargh – tak, ale wciaz pozostaja dodatkami. Dodatkami, ktorych na konsolach nie ma w ogole, wiec przy tworzeniu portow i optymalizacji wzgledem konsol nie powinno sie brac w ogole pod uwage. Bo, zeby stworzyc dobra, zoptymalizowana gre, sa one zupelnie nie potrzebne. @Thug – M$ i Sony nie bardzo stac na skok technologiczny. Poza tym, ich konsole beda kupowane bez wzgledu na grafike, jaka zaoferuja (chocbyprzez brak konkurencji), wiec koncentruja sie na dodatkach i ficzerach np. wsparcie spolecznosciowe.
@Vimess – zdajesz sobie sprawę z tego, że wszystko co napisałeś to jak na razie niesprawdzone plotki?|@Professor- poprawka, Sony będzie miało ten sam problem co Nintendo, ich nie stać dokładanie do konsol. Niny się tego trzyma i stąd mamy DSa/Wii, a Sony próbowało raz wydać najwydajniejszą konsolę i widać jak to wyszło, nie dość, że wywalili w to mnóstwo kast, to grafika jest identyczna, albo gorsza niż na x360. Jedyna firma która może coś tutaj zdziałać to Microsoft, nie dość, że trzymają w garści DX,
to są tak naprawdę jedyną firmą która może na dłuższą metę dokładać do konsol i liczyć na zyski w przyszłości.
@Thug – nie jest cienko, musisz popatrzeć na to z daleka. Zobrazuje ci to tak. Weź sobie układ równań za 'Y’ daj czas a za 'X’ daj postępy/jakość/różnice. Patrząc przez pryzmat dzisiejszej technologii, wykres będzie przedstawiał (pi razy drzwi) parabolę (F(x)=x^2). Czyli oznacza to aby względnie poprawić jakość dwa razy trzeba będzie poświęcić cztery razy tyle czasu co przedtem.|Ale wprowadzane są coraz to lepsze i nowsze technologie które zwiększają efektywność tworzenia gier.
@burakgalazka – teraz i tak najszybciej rozwijającą się platformą sa smartfony. Jeszcze jakieś 1,5 rok temy mój SGS był szczytem osiągnięć technicznych (co prawda „daje radę” do dzisiaj, ale to nie zmienia postaci rzeczy), a dzisiaj na horyzoncie majaczy SGS III i czterordzeniowe procki (tak, tan sam co w PSV).
Nie rozumiem, co to ma do tego co ja napisałem, ale ok.
Chyba już czas najwyższy na nowe silniki, bo ja tam od czasu pierwszego Crysisa i Assasina nie widzę większej różnicy w grafice.
Ja tam od pierwszego Crisisa nie widziałem nic co mogło go przebić nawet jego druga wersja była gorsza. No może jedynie Metro 2032 ma coś jeszcze do powiedzenia. Mniejsza z tym dobrze że Epic chce zaciągnąć za uszy Microsoft i SONY do współpracy – to zagwarantuje szybsze dopracowanie nowego silnika i będzie miało wpływ na bebechy konsol nowych generacji tak żeby to cudo można było uruchomić. Może wreszcie konsole znów zrównają się PC a może nawet na jakiś krótki okres je prześcigną…
…To dobrze wpłynie też na PC. Jeśli konsole będą silniejsze to producenci gier będą robić ładniejsze gry i pecetowcy będą mogli wreszcie rozwinąć skrzydła na maszynach za które dali kupe kasy a nie są w pełni wykorzystywane bo producenci gry multiplatformowe dopasowują do starych zacofanych konsol. I mówię to z pełną świadomością grając jednocześnie na PC i konsoli. Naprawdę już najwyższy czas na next gen.