Activision Blizzard opublikował raport finansowy za trzeci kwartał 2011 roku zakończony 30 września. Wynika z niego, iż koncern osiągnął w omawianym okresie wyniki lepsze niż oczekiwano, w szczególności w cyfrowej dystrybucji. Niestety zanotowano także kolejny spadek liczby graczy World of Warcraft.
Najważniejsze informacje z raportu finansowego Activision Blizzard za trzeci kwartał 2011 roku – standardowo w punktach:
firma uzyskała przychody na poziomie 754 milionów dolarów (rok temu: 745 milionów dolarów), co jest wynikiem lepszym niż oczekiwano. Spółka przewiduje, że w czwartym kwartale zyski wyniosą 980 milionów dolarów, a w całym roku 4,33 miliarda dolarów;
firma zanotowała rekordowe przychody w segmencie cyfrowej dystrybucji, które wyniosły 427 milionów dolarów, co stanowi 57% wszystkich wyników uzyskanych w trzecim kwartale. W ciągu roku wartość tej gałęzi spółki wzrosła o 25% do poziomu 1,28 miliarda dolarów. Rezultaty te mogą się jeszcze zwiększyć wraz z premierami Call of Duty Online w Chinach, nowego projektu Bungie i Diablo III;
odbiór Skylanders: Spyro’s Adventure przekroczył oczekiwania koncernu – zestawy startowe zabawki sprzedają się szybciej niż przewidywano. Wkrótce też ruszy nowa kampania promocyjna gry;
Call of Duty: Black Ops jest najlepiej sprzedającą się grą konsolową w Europie i USA. Na rozgrywce w sieci gracze spędzili dotąd w sumie 2,8 miliarda godzin, zaś liczba unikalnych użytkowników w ciągu ostatnich 11 miesięcy jest o 29% większa niż w przypadku Call of Duty: Modern Warfare 2. Pomimo premiery „konkurenta”, produkcja Treyarchu wciąż jest najczęściej graną grą w sieci w Xbox Live;
w sumie sprzedano 20 milionów zestawów map do gier z serii Call of Duty, dzięki czemu są one trzecim najlepiej sprzedającym się produktem w tym roku;
spółka oczekuje, iż w mniej niż rok w usłudze Elite pojawi się milion posiadaczy płatnych kont;
wyniki Blizzarda za trzeci kwartał 2011 roku spadły w porównaniu do ubiegłego roku, ale warto mieć na uwadze, że w tym okresie nie ukazała się żadna nowa produkcja studia;
w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy StarCraft II był najlepiej sprzedającą się grą w USA i Europie na PC, a World of Warcraft znalazł się w pierwszej dziesiątce;
liczba abonentów WoW-a nadal spada – tym razem o 800 tysięcy do poziomu 10,3 miliona graczy. Największy odpływ osób zanotowano na Wschodzie. By zatrzymać ten proces, w dodatku Mists of Pandaria Blizzard doda więcej tzw. end-game’u nastawionego w większym stopniu na „każuali” niż „hardkorów” (m.in. walki petów).
blizz czemu pandy… jak diablo 3 będzie takie jak przewiduje to żegnam się z wowem.
Ja myślę że to początek końca WoW-a… Bardziej nastawione na każuali? Co z tego jak większość graczy WoWa to hardcory 😀 Jeszcze te Pandy ludziom za bardzo (tak mi się zdaje) nie spodobają.
Piąty dodatek – Rise of the Ponies, pliiiiz!
WoWa trzeba sztucznie zabić, by móc potem wprowadzić coś zupełnie nowego 😉 Zresztą. Myślę, że do końca Q1 2012 World of Warcraf przejdzie na model F2P
No tak – mają 10mln graczy płacących abonament- katastrofa, trzeba przechodzić na F2P! WoW powoli będzie tracił, bo to już wiekowa gra. Aż dziwne, że tylko tyle graczy odeszło i to kolejny sukces Blizzarda.
Ilość graczy w WoW będzie systematycznie spadać… Aż do premiery dodatku. Potem sę wyrówna jak zwykle. 🙂
@Layne nie koniecznie. Jest wielki flame na nowy dodatek, chyba nigdy fani nie byli tak przeciwko blizzarda. Sam dodatek dla mnie może być bardzo ciekawy, tylko te pandy nieco psują.
Wiadomo do F2P długo nie przejdą. nawet jakby WOW stracił jeszcze 7 mln graczy, to nadal 3-4 mln aktywnych kont to wynik, gdzie inni mogą tylko zazdrościć.
Nie przepadam za klimatami azjatyckimi, jednak nie mam nic przeciwko pandom. Są częścią uniwersum, były od samego początku, więc czemu miało by ich nie być w grze, która ukazuje świat warcrafta? I że WoW bardziej każualowy? WoW jest bardziej przystępny, łatwiejszy do nauczenia, ale żeby być w tą grę dobrym i tak trzeba babrać się cyferkach i ogarniać. Zmiany są potrzebne, bo nie sądzę, żeby chciało mi się grać na starych zasadach przez 7 lat.
Witam, jestem plebem co nie widział ragnarosa na oczy lecz moje wieloletnie doswiadczenie w farmieniu heroikow podpowiada mi iz zbliza sie koniec wowa. Wszyscy roznoście tą nowine gdyż jam debil z internetu.
Jeszcze bardziej casual? Przecież tam od czasów wejścia drugiego dodatku nie ma niczego dla ludzi poświęcających więcej niż 2h dziennie na grę. To najbardziej casualowa produkcja na rynku, pseudo pro top gildie płaczą jak w tydzień po wejściu patcha raidu na hc nie są w stanie przejść. WoW dla hardorowych graczy umarł z wejściem WotLK, a skoro i casuale zaczynają odchodzić to znaczy tyle, że nie jest dobrze. Co do 10 mln abonamentów to nie do końca tak
70% rynku wowa, to azja, głównie chiny gdzie płaci się bezpośrednio za godziny, a nie za miesięczny dostęp do gry, więc jedni mogą wydawać 2 dolary miesięcznie za 10h dostępu, a inni 50 dolarów za 1000 godzin. Po za tym, tam grę wydaje inna firma i zyski z tamtych wpływów dla Blizza to ok.20%, co za tym idzie z prawie 7 mln graczy mają takie zyski jak z 1,5 mln na zachodzie.
„Blizzard doda więcej tzw. end-game’u nastawionego w większym stopniu na „każuali” niż „hardkorów” (m.in. walki petów).” – i tu jest właśnie pies pogrzebany. Za czasów moich czasów, gdy wow był trudną grą (1 stacja gryfów/wywern na lokację, pierwszy wierzch od 40lvla itd.) bił on rekordy popularności. Przez te ułatwienia ludzie odchodzą. Tej grze potrzeba czegoś hardcoreowego. Miesiące farmienia reputacji i golda. Gildiowe wypady na instancje i zdobywanie aczków to właśnie było to.
Wow upada. 800000 kont to wcale nie jest tak mało. To praktycznie kilka serwerów. Jedyne co może uratować wowa to premiera mists of pandaria wraz z warcraft 4. Gracze wowa będą mieli się czym zająć, a w tym samym czasie warcraft 4 rozwinie nową fabułę uniwersum.
@Evenix Większość graczy w wowa to hardcorzy? Skąd ty to niby wytrzasnąłeś? Wystarczy sprawdzić statystyki ile osób zrobił hc a nawet normala danego raidu i będziesz mówić zupełnie co innego. Sam dałem sobie spokój z WoWem, koncentrowałem się na PvPm na raidy nie miałem czasu, a Blizzard olał balans PvP, nic sobie nie robił z tego, że dziwnym trafem na turniej gdzie mierzyło się 10 najlepszych drużyny PvP 3v3, w 9 szaman był healerem, a w 7 warlock DPSem to i dużo graczy odeszło.
akurat na blizzconie arena turnament był najlepszy w historii(nawet na arenajunkies to przyznali). Szkoda tylko że blizz totalnie olał pvp, MoP ma być niby skoncentrowany na walce alliance vs horde a mimo to nic na ten temat nie powiedzieli. Dzięki za te wszystkie lata blizz ale kolejny content patch typu: pare daily, 1-2-3 hc i raid już mnie nie chwytają. Widzimy się w diablo.
dracollo przyjacielu WoW bił rekordy popularności w Wrath of the Lich King teraz liczba sub spadła do tej z poziomu BC Gra dla casuali? Tutaj kilka statystyk:|http:www.mmo-champion.com/content/2497-Statistics-Firelands-Changes-Impact-Pumpkin-Carving-Contest-Fan-Art?page=18commentshttp:www.mmo-champion.com/content/2546-WoW-Down-to-10.3M-Subscribers-PTR-Build-14966-Class-Balance-Q-A-TCG-Art?page=6commentsPierwszy link FL progres drugi liczba sub.
Dam linki osobno bo formatowanie zawiodło
http:www.mmo-champion.com/content/2546-WoW-Down-to-10.3M-Subscribers-PTR-Build-14966-Class-Balance-Q-A-TCG-Art?page=6comments
http:www.mmo-champion.com/content/2497-Statistics-Firelands-Changes-Impact-Pumpkin-Carving-Contest-Fan-Art?page=18comments