Epic Games: „Nowe konsole powinny się pojawić, dopiero wtedy, gdy będą mogły zagwarantować skok technologiczny”

Tim Sweeney, prezes Epic Games, w wywiadzie dla VentureBeat wyjaśnił, że według niego i jego ekipy nowe konsole powinny pojawić się dopiero wtedy, gdy będą mogły zagwarantować znaczny skok technologiczny. Jak mówi:
Nowy sprzęt powinno się wprowadzić tylko wtedy, kiedy można dokonać znacznego skoku jakościowego. Powinien być one potężny i oferować całkiem nową jakość. […] Długowieczność tej generacji konsol jest w pewnym sensie błogosławieństwem. Jeśli chodzi o gry, to naprawdę dobre dla naszej branży. Z każdym nowym tytułem liczba posiadaczy Xboksa 360 jest coraz większa, gry mogą się sprzedawać w większej liczbie egzemplarzy. Z drugiej strony, coraz trudniej wytworzyć tą samą ekscytację co wcześniej korzystając z tego samego sprzętu. To właśnie sytuacja, kiedy wprowadzenie nowych konsol jest uzasadnione.
Epic Games to twórcy silnika Unreal Engine – jednego z najpopularniejszych w branży. Nic więc dziwnego, że studio bierze czynny udział w pracach nad nowymi platformami, konsultując się z producentami sprzętu. Jak mówi Sweeney:
Naprawdę ważną rzeczą jest to, że współpracujemy z producentami sprzętu, takimi jak AMD, Nvidia i Intel, rozmawiając z nimi o ich długoterminowych strategiach. Mówimy nie tylko o tym, co pojawi się w przyszłym roku, ale także za dwa lub pięć lat. Kiedy branża osiągnie swój limit? Udzielamy sobie nawzajem wiele opinii, które mogą mieć wpływ na ich kierunek rozwoju.
Słowa Sweeneya nie są bezpodstawne. Studio wpłynęło na Microsoft, który początkowo miał umieścić w Xboksie 360 tylko 256 MB pamięci RAM, ale ostatecznie, pod namową Epic Games, koncern zaimplementował 512 MB RAM-u. Jak tłumaczy Sweeney:
I poszli na to. Dodali dodatkową ilość pamięci i to dzięki temu Gears of War wyglądało tak realistycznie. Bez dodatkowego RAM-u, mielibyśmy mniej mocy obliczeniowej na szczegóły graficzne. Decyzja ta kosztowała Microsoft około miliarda dolarów, ale można powiedzieć, że im się to opłaciło. Nie udałoby im się przedłużyć życia konsoli, gdyby nie dodali wtedy dodatkowej pamięci.
Czytaj dalej
40 odpowiedzi do “Epic Games: „Nowe konsole powinny się pojawić, dopiero wtedy, gdy będą mogły zagwarantować skok technologiczny””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Doniesienia o konsolach nowej generacji pojawiają się regularnie. Szef Epic Games w jednym z wywiadów stwierdził, że jeśli na rynku miałyby się pojawić nowe platformy, musiałyby one być potężnym skokiem technologicznym.
Różnica między bebechami z współczesnych konsol, a bebachami najmocniejszych PCtów to wielki kanion wzdłuż. Jednak należy zadać pytanie, czy twórcy potrafiliby to wykorzystać tak, żeby było widać ten ogromny skok technologiczny.
Moc obliczeniowa z RAMu? Ciekawe, ciekawe…
@Rayearth|Samozwańczy ekspert detected.|Na prawdę chcesz się nabijać z wypowiedzi kolesia który w branży zjadł zęby? I powiedz mi, czy wzrost szybkości przetwarzania danych przez większą ilość pamięci RAM to nie jest wzrost mocy obliczeniowej?
teraz przeskok między mocnym PC a ps3 czy xboxem jest miażdżący. i fakt gdyby nie Epic Games teraz mogło by to być jeszcze większe lub mogło by spowodować wcześniejszą generację konsoli
Bla bla bla… Gry się sprzedają? Pewnie, ponieważ mają wielką bazę konsol. Wiec jaki jest sens budowania tej bazy od początku poprzez nowe konsole? Teraz gdy padają kolejne rekordy sprzedaży CODa, nie ma szans na nowe konsole. Choć wiadomo, ze gracze by chcieli, ale tylko oni…
Wychodzi średnio $15 za kość 256 MB pamięci.
A mnie cieszy taki stan jak jest. Gry i tak się rozwijają. Pierwszy Gears of War sprawił, że Xbox 360 miał więcej RAMu, ale druga i trzecia część były jeszcze lepsze.|Uncharted 2 wyciskał siódme poty z PS3, ale potem powstał Uncharted 3 i zbliża się TLoU.|Nowa generacja podniesie jakość grafiki, ale czy coś się zmieni, po za tym, że będziemy mieli nowe pudełko w domu?|Im bardziej rosną flopy tym lepiej widać że nie o to w grach chodzi.
Miliard, za takie trochę pamiątki, o matko! Co tu dopiero gadać o kosztach wprowadzenia nowej generacji, a przypominam, że tym razem M$ nie zamierza dopłacać do interesu (więc i nowe konsole sprzętowo łba nie urwą, choć różnica, przynajmniej w grafie będzie znaczna, wystarczy spojrzeć co wycisnęli z aktualnej, wiekowej i przecie słabiutkiej, generacji) . Dziwi się ktoś jeszcze, że wielcy zwlekają, zwłaszcza, że kryzys w rozkwicie?
Szczerze, to nie rozumiem tych co chcą nowej generacji konsol. Jak dla mnie obecna generacja ma wiele do zaoferowania a tytuły na nich wyglądają po prostu ślicznie (przynajmniej dla mnie)
@mientek – na poprzedniej generacji konsol też wyglądały ślicznie.
@Grev – więcej ramu to mniej ograniczeń w możliwej ilości danych dla procesora/karty graficznej więc wydajność wzrośnie, ale mocy obliczeniowej to raczej nie zwiększy. |Gdyby w xboxie nie było 512mb to już musiałby być xbox 720, bo z PS3 nie miałby szans.
Dobrze gada – polać mu.
Ja natomiast zgodzę się z stanowiskiem EPIC. Naprawde musiałby to być duży skok technologiczny. Patrząć na samą specyfikacje 360-tki, choćby samego CPU i GPU, gdzie trzyrdzenie są wystarczające w zupelnosci np do obliczen fiizycznych, a gpu o 48 zunifikowanych jednostkach shader pozwala utrzymać rendering na dobrym poziomie jak na swoją moc(pomijajac to, że programisci wiedza dokladnie pod jaka specyfikacje maja przygotować kod, i optymalizuja go pod w 100% znana specyfikacje). Kończąć prostym słowem
…nowe konsole musialy by faktycznie sprzetowo urywać łeb, żeby można to było odczuć wizualnie i jakosciowo wzgledem poprzednikow
@Zizu|Po przełożeniu tekstu z angielskiego na polski spieraj się, czy on myślał o „wydajności”, czy „mocy obliczeniowej”. Zwłaszcza, że w mowie potocznej te sformułowania są synonimiczne. Prostym jest to, co chciał powiedzieć ten człowiek: „więcej ramu=szybciej”. Polemizowałem z opinią, która w głupi i niczego poza „hurr durr, ale ja się znam” nie wnoszący sposób, opisała użycie tego czy innego zwrotu w tłumaczonym tekście – bo po co ironicznie komentować, jak zdanie działa i każdy wie o co chodzi.
Na razie PCty są mocniejsze, wyświetlają lepszą grafikę etc, ale nie jest to różnica jak pomiędzy PS2 a PS3/X360…teraz jest tylko trochę lepiej 😉 Konsola musi się zestarzeć, i to porządnie, żeby sens miało wprowadzanie nowej – bo będzie to nieopłacalne.
@PiotrekDG – tylko należy pamiętać, że xbox pojawił się w 2005 r. a konsol nie projektuje się i nie wypuszcza w rok. Kto np. w 2002r. słyszał o DDR3? Pomijając, już to, że wtedy 256, a 512mb RAMU’u stanowiło ogromną różnicę. Poza tym, umieszczenie dodatkowej pamięci w konsolach nie wygląda tak jak na PC, tam niema slotu w który możesz sobie po prostu wsadzić drugą kostkę, wymagało to pewnie dokonania zmian w całej architekturze, dostosowania napięcia, zasilaczy, zmodyfikowania oprogramowania itp.
Ja również nie widzę różnic pomiędzy Radeonem X1800T, a HD 7970.
Ja czekam na nową generację, tylko po to, żeby kupić wreszcie jakąś konsolę. Jak znam życie, kupiłbym jutro XBOX’a, a za tydzień zapowiedzieliby nowego. Nie dość, że okazałoby się, że przepłaciłem, bo cena od razu spadła (jak po zapowiedzi Wii U), to jeszcze zostałbym z past-genem, na którym wszystko zaczęłoby nagle wyglądać jak obraz ze zniszczonej kasety VHS.
hm skok technologiczny zapewniający potęzny postęp zwykły bełkot prezesików (dojących nas z kasy ile sie da ) usprawiedlających nie możność wprowadzenia kolejnej generacji konsol tłumacząc sie brakiem wystarczającej technogi ? hahaah no kurde leże i kwicze HAH no tak bo przecież od 2005 roku świat wg nich nadal stoi w miejscu ..poprotu żal czytać takie chore wypowiedzi czyli te wszystkie nowe karty graficzne nowe SZESCIO !! rdzeniowe procki to NIC ?? hah niech sie prezes Epic Games póknie w główke 😉
@shakal84 – jakoś się tak utarło, że każda kolejna generacja jest +/- 10 razy wydajniejsza od poprzedniej, ostatnio pojawiły się plotki, mówiące, że nowy xbox miałby być ok 6 razy wydajniejszy od obecnego, to niezbyt wiele, zwłaszcza, że ta generacja żyje nadzwyczaj długo. Normalnie trwa to ok. 5 lat, a obecne konsole mają już po 7.
Obecne konsole się zestarzeją tylko i wyłącznie wtedy gdy wydawcy, producenci tego zechcą. Czyli jeszcze trzeba poczekać. Dopóki jest sprzedaż jest baza sprzętu, dopiero teraz zarabiają na nich. Ja czekam na nową generacją, żeby zobaczyć obraz ostry jak żyleta w każdym miejscu, pełen szczegółów i mocnej fizyki + nowy kontroler dający większe możliwości ruchu i więcej opcji. Każdy mówi po co, to samo mówili jak wchodziła PS3 i X360, że gry na ps2 wyglądają super i na x-boxa też urywają głowę.
A po wprowadzeniu nagle wszyscy w 7 niebie jaka jakość widoczna gołym okiem. Teraz nawet nie a się porównać dobrze gry PC konsola gdyż większość to porty w jedną lub drugą stronę i muszą wyglądać względnie tak samo. A jakość nie odbiegały od najsłabszego ogniwa. Nowe konsole powinny mieć także obsługę gier z poprzedniczek nawet odpłatne.
@shakal84 Widać że nie wiesz czym jest Epic games… i co to jest Unreal Engine…
szczerze to sam czekam na NexGen zeby sobie kupić 😡 tej generacji nie kupie nie ma szans 😛
@DRAKENpl wiem co to jest Unreal Engine widziałem pare najnowszych gierek na tym silniku … i chyba nie za dobrze juz sie trzyma ta obecna generacja tego …wychwalanego pod niebiosa UN 😛
A kto mówi o starym ? Dlatego czekamy na nowy 😀 możesz sobie mapy porobić na UDK 😛 , albo mini gierki.
@shakal na pewno mówimy o tym samym silniku?|O tym – http:www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM ?
Jak by epic czy DICE lub Crytek chcieli wprowadzili by taki silniki z możliwościami gdzie konsola by klękła ale w tej chwili tego nie zrobią. Epic już rok temu wprowadził nowa wersje silnika 3.94(chyba) i zawiera on elementy, których konsole nie obsłużą na UE4 ma wyjść tylko wtedy gdy pojawią się nowe konsole i exclusive na X-720 jak miało to miejsce z GoW. Silnik będzie takim skokiem jak U2/2,5 do U3
Sergi|Przecież to jest ten UN 3.95 (lub podobnie, naprawdę nie jestem pewien bo to było pokazywane już jakiś czas temu), a nie UN3. I jestem przekonany, że kto jak kto, ale Ty doskonale o tym wiesz. 😉
Ale to wciąż ta sama rodzina, a wersja, na której hula GoW 3 też nie wygląda źle.
„Nie udałoby im sie przedłużyć zycia konsoli gdyby nie dodali wtedy dodatkowej pamięci” kurde ehhh a tak nie wiele brakowało hahaha szkoda dali wiecej 😡
@shakal84 – Nie rozumiem na co czekasz. Jeśli 512 w 2005 wydawało Ci się mało, to na te X GB w przyszłości też powiesz „eee, mało, poczekam na następną generację”.
Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego: Konsole dopiero teraz się zwracają, dlaczego dodanie zaledwie 256MB RAM to tak ogromne koszta (1mld dolarów) i dlaczego nowa generacja jest taka kosztowna według twórców? Przecież wsadzenie lepszego proca, więcej pamięci, lepszej grafy i dysku to nie powinien być problem? 6rdzeniówka z 700zł, grafa z 500, 2GB Ramu 100zł i dysk 500GB z 350zł. W czym tkwi problem? Architektura? Ale w jaki sposób. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu. Może być w kilku postach, lubię czytać.
Aha, ewentualnie jak ktoś ma link do artykułu gdzie to jest objaśnione to bardzo proszę, bo nigdzie na necie się nie doszukałem czemu to takie kosztowne i czemu się tak boją wprowadzić nowe konsole. Apple, Samsung, HTC, itd. ciągle nowy sprzęt wypuszcza z nowymi bebechami i jakoś oni się nie boją co roku nowych smartfonów wypuszczać. Rozumiem, że tu inna sytuacja jest, bo jeszcze trzeba oprogramowanie napisać o wiele bardziej skomplikowane, ale bez przesady…
Trudno mówić o nowej generacji, kiedy PS2 jeszcze w sklepach. A co do grafiki na konsole, oczywiście jest gorsza niż na pc. A jak bardzo – to już zależy od tego jaką się na grafikę zwraca uwagę. I o ile na konsolowego BF3 można narzekać, że to już nie to samo co na pc, to już produkcje dedykowane jednej konsoli trzymają bardzo wysoki poziom i to nie tylko jak na standardy ps3 czy „iksa”. Myślę, że Uncharted, Gran Turismo, Forza czy Gears of War to doskonałe tego przykłady.
@shakal84 – skończ pieprzyć jak sie nie znasz. Samo zaplecze konsoli bez niej to potężna machina, vide xbox live, jego opcje, usługi, zabezpieczenia, kupa ludzi siedzi za tym. Nowa konsola, nowe szkolenia, nowy marketing, nowe dofinansowania ekip wewn. itd. itd. i tak w kółko można by wymieniać tak tego jest dużo. Co do bebechów, one aż tak sie nie liczą przy konkretnym konfigu. Karta może być nawet ze średniej półki z 2011 a i tak pokaże piękne efekty pod konkretny config. Rynek się strasznie zmienił.
@DavidCopperhead – 1 – Bo trzeba było bardzo dużo zainwestować w linie produkcyjne, inżynierów, programistów i studia.|2 – Bo oni nie kupili w komputroniku 50 mln kości DDR2 tylko przeprojektowali całą płytę główną i zmienili/podpisali umowę z dostawcą kości.|3 – patrz 1.|4,5 i 6 – To nie jest otwarty standard, jak PC. To nie są części do PC. Nie składasz tutaj z klocków tylko robisz coś nowego, co ma być tanie, opłacalne, dobrze pracować, być łatwe do programowania i długo wytrzymać.
@DavidCopperhead – Co do Apple, Samsunga i HTC – komórki to zupełnie inny rynek, i jak sam zauważyłeś, nowe modele wychodzą co pół roku. Jeśli jeden z rodziny będzie kiepski nic się nie stanie, zarobią na innym (a Apple zarobi tak czy inaczej). W konsolach jeśli popełnisz poważny błąd to będziesz tracił przez pięć lat.|Poza tym twórcy telefonów softem się w ogóle nie przejmują. Instalują iOS, WM, Androida albo Symbiana i reszta im dyna. M$ i Sony muszą płacić grubą kasę żeby powstawały gry na ich konsole.