Transformers: Fall of Cybertron – twórcy wyjaśniają, dlaczego nie będzie wersji PC

W rozmowie z Kotaku Matt Tieger, producent Transformers: Fall of Cybertron wyjaśnił, że pierwsza część na komputerach nie była zbyt dobrym portem i zawiodła oczekiwania posiadaczy PC-tów. Dlatego tym razem studio High Moon zdecydowało się nie robić wersji na platformę, z którą ekipa nie ma doświadczenia.
Jak mówi:
Jest kilka powodów, dla których nie ma edycji PC. Jest jeden najważniejszy – wiem, że stworzenie wersji PC nie jest jakimś wielkim przedsięwzięciem, ale tu chodzi o coś innego. Mówiąc szczerze, ta edycja leży poza naszym obszarem doświadczenia i wiedzy. Myślę, że jest kilka ważnych elementów, których posiadacze PC-tów poszukują w grach, a których mówiąc szczerze nie dostarczyliśmy [w jedynce].
Chodzi konkretnie o takie opcje, jak zmiana obłożenia klawiszy, czy funkcje czatu głosowego, których opracowanie nie jest łatwe na PC-tach. Zastanawiam się tylko, czy posiadacze komputerów chcący poznać dalsze losy robotów, nie woleliby dostać nawet ten nienajlepszy port, niż nic.
Czytaj dalej
21 odpowiedzi do “Transformers: Fall of Cybertron – twórcy wyjaśniają, dlaczego nie będzie wersji PC”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Transformers: Fall of Cybertron w przeciwieństwie do pierwszej części gry nie pojawi się na PC-tach, co wzburzyło wielu fanów wielkich robotów czekających na kontynuację historii o ich walce na Cybertronie. W jednym z wywiadów twórcy gry wyjaśnili jednak, że stworzenie edycji komputerowej leży poza ich możliwościami.
Szkoda, Wojna o Cybertron nie była aż tak słabym portem i dało się w nią grać. A poza tym gra jest od Acti więc co za problem zatrudnić kogoś do zrobienia portu? Bardzo wielka szkoda że nowa gra z robotami nie trafia na PC.
Jak dla mnie to kiepskie to tłumaczenie. Rozumiem, że nie może powiedzieć, że WoC sprzedało się po prostu słabo na PC(bo jaka mogłaby być inna przyczyna?), ale była to jedna z bardziej przyzwoitych pozycji, które wyszły na PC’ety w 2010 roku. W dodatku, co nie zawsze się zdarza miała bardzo dobry polski dubbing, o czym raczej jego producenci nie mogli wiedzieć – a szkoda.
No właśnie. Wymigują się, a chodzi przede wszystkim o pieniądze…
Dokładnie, sam przy Wojnie o Cybertron wybawiłem się przednie. Fabuła może i nie najdłuższych lotów, ale co-op i multi nadrabiało -mimo iż potem zostało tak bezczelnie opanowane przez wszelakich „cziterów”. Osobiście żałuję, że nie zostanie wydana wersja PC. Poprzedniczka nie miała tak „palcoskrętnego” sterowania jak chociażby seria Transformers bazująca na filmach -a zwłaszcza pierwsza odsłona. Szkoda.
Krótko, nie zrobią PC wersji bo im się nie chce/nie umieją nieroby je…ne -_-. Konsole mają jedną konfigurację i im łatwiej a na PC trzeba patrzeć po każdym typie grafy, systemie itp itp. Za robienie gier na PC biorą się specjaliści a na konsole, nieroby i beztalencia. Ja tak to odbieram zwłaszcza że najnowsza konsola na rynku już jest technologicznie kilka lat za kompami a przyszły Xbox raczej też długo nie porządzi.
> porównywanie specyfikacji konsol do specyfikacji PC
@Paindemonium|Jeśli na konsole gry robią beztalencia to już wiesz, gdzie szukać pracy.
Nie to nie, bez łaski, skoro nie chcą mojej kasy…
@ Paindemonium Poczytaj o tym jak się programuję aplikacje na konsole, PC, hendheldy, smartfony, a później zabieraj głos.
jak powiedzieć „gra się nie sprzedała bo każdy ją spiracił” żeby ładnie zabrzmiało.
@Wcogram – najtrudniej się programuje na PS3 i to nie jest tajemnica, ale jak tylko ktoś o tym wspomni to się zaraz zlatują fanboye Sony z podobnymi tekstami jak ten Paindemonium. Tylko ich się wtedy cacuje po główce i mówi, że mają rację…
Niektórzy robią tutaj wyrzuty, jakby oni mieli jakiś obowiązek dostarczania im gier, które oni chcą. Cieszcie się, że w ogóle ktoś zadał sobie trud tłumaczenia się z takiej decyzji – nie musiał, mógł to olać i poprostu zrobić jedną wersję. Faktycznie wielka szkoda, że gra nie trafi na blaszaki, ale niektórzy tutaj prezentują podejście godne rozwydrzonego bachora.
Mogli się tak nie rozpisywać tylko napisać od razu. „Nie umiemy zrobić gry na PC”
Mogli by po prostu powiedzieć „Pocałujcie nas w zad” a nie kręcić. Dla mnie Transformers WOC był jedną z najlepszych strzelanek w jakie miałem okazję pograć na PC a braku zmiany klawiszy nawet nie zauważyłem bo akurat ustawienia domyślne były dla mnie perfekcyjne (jedna z nielicznych gier która może się tym pochwalić!).|Prosić nie będę wszak i tak dwójka nawet coopa nie będzie miała jednak mimo wszystko szkoda, że nie poznam dalszych losów Transformerów.
„wyjaśnił, że pierwsza część na komputerach nie była zbyt dobrym portem i zawiodła oczekiwania posiadaczy PC-tów. Dlatego tym razem studio High Moon zdecydowało się….” niech każdy rozsądny człowiek dokończy to zdanie i zauważy pewno rozbieżność z newsem. Czy oni z nas przypadkiem nie robią idiotów ??
„<> nie pojawi się na PC, ponieważ tekstury wysokiej jakości zwiększą budżet produkcji o 100%”
Boją się zrobienia kiczowatej gry, którą i tak będą tylko piracili. Szkoda, ale jest w tym doza przesady, zwłaszcza że to tytuł z „pewną” bazą klientów, czyli fanami transformersów.
Skoro mają ze zrobieniem wersji PC to mogli robotę zlecić jakiemuś zewnętrznemu studiu, ewentualnie poszukać do zespołu ludzi mający doświadczenie z grami na tą platformę.
Spokojnie jeśli gra na konsole osiągnie szukczes to morze też wyjdzie na PC.
seba1122 – Poucz się ortografii…