Capcom wyjaśnia powodu poślizgu PC-towych wersji swoich gier

W większości przypadków gry Capcomu ukazują się na PC później niż na konsolach – tak było w przypadku piątego Resident Evil, tak będzie z najnowszą odsłoną cyklu, a także ze Street Fighter X Tekken. Dlaczego? Przedstawiciele firmy wyjaśnili to na jej oficjalnym forum.
Christian Svensson, wiceprezes amerykańskiego oddziału Capcomu, na oficjalnym forum firmy został zapytany o powody poślizgu PC-towych wydań jej gier. Jak pisze:
Zazwyczaj prace nad wersją PC zaczynają się, kiedy produkcja edycji konsolowych jest zakończona lub bliska ukończenia. Dopóki nie zaprzestaniemy wypuszczania konsolowych wersji przed skończeniem prac nad wydaniem PC (czego nie możemy zrobić z powodów biznesowych), dotąd wciąż będą drobne poślizgi. Staramy się, by były one jak najkrótsze, a czasami obie edycje wydajemy w tym samym czasie (Dark Void, Bionic Commando, BCR, MotoGP, Dead Rising 2, Dead Rising 2: OTR).
Czytaj dalej
29 odpowiedzi do “Capcom wyjaśnia powodu poślizgu PC-towych wersji swoich gier”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W większości przypadków gry Capcomu ukazują się na PC później niż na konsolach – tak było w przypadku piątego Resident Evila, tak będzie z najnowszą odsłoną cyklu, a także ze Street Fighter X Tekken. Dlaczego? Przedstawiciele firmy wyjaśnili to na jej oficjalnym forum.
E tam, by Asura’s Wrath, Dragon’s Dogma zapowiedzieli na PC 🙂 a nie się tłumaczą
Dragon’s Dogma na któryś targach był prezentowany na PC-etach, jak się to ostatnio coraz częściej zdarza + padzik + AA + 1080p + lepsze tekstury i masz dobrą prezentację i nie kłują w oczy piksele 🙂 a to że gra w sprzedaży nie będzie miała szans by tak wyglądać to co innego, połowa zwiedzających i tak nie rozróżni na czym gra i będzie się zachwycać grafiką. Gra na PC wyjdzie pewnie 3-6 miechów po konsolach żeby nie zaburzać targetu i też pewnie trochę zarobi 🙂
Tłumaczenie się z opóźnień, braków itp. ostatnio stało się modne. Ale to dobra moda.
@Saguarre|Lepiej sie ciesz że w ten sposób sie tłumaczą niż prosto między oczy że w cywilizowanych krajach na pc grają tylko złodzieje i małe dzieci
Banialuki 🙂
@panmroku – dobre dobre i w sumie prawdziwe. Jak inaczej wytłumaczyć popularność pctów w biednych krajach a dominację konsol w krajach zamożnych. Ale to nie jest tłumaczenie tylko PR.
Ta jakby większość zawsze miała rację, ogół zawsze wybiera gorzej.
E tam. WAżne, że na pc wychodzą…
„Staramy się, by były one jak najkrótsze…” o dlatego gry capcomu na PC to jedno wielkie, brązowe… Nie, nie napisze co. W każdym razie jak dla mnie mogą w ogóle gier na PC nie wydawać – grać w to i tak się nie da, już lepiej kupić X-a jak ktoś bardzo chce w ten ich sh*t pograć.
@mad0mat: mianowicie mówisz o? Bo nie licząc 3 gier Capcomu wydawanych przez Ubi każda ma świetną grafikę, sterowanie pod PC i jest zoptymalizowana lepiej niż inne gry. A i w te wspomniane 3 gry dało radę grać, chociaż bez pada DMC3 i O3 raczej niegrywalne były (za to RE4 już był w miarę sensowny)
@ skoczny – to zerknij sobie na LP2 to zobaczysz jakie porty robia… tragedia i zenada. A wogole to bzdury ten koles z CRAPCOMu gada bo najpierw robia te gry na PC potwem dopiero je przenosza na XBOXa. Pierwsze prezentacje dla dziennikarzy paru ich ostatnich tytulow byly wlasnie na PC. Niezla polewka z tego byla… Moim zdaniem chodzi tylko o kase. Rynek konsolowy jest bardziej dochodowy. Jak ktos chce grac szybciej to musi sobie kupic wersje konsolowa , apotem dopiero na PC. Tym sposobem sprzedaja 2 gry..
…zamiast jednej. CAPCOM ostatnio przegina pale przy kazdej okazji. W koncu bekna za to….
@HiPOL: a co z nim było nie tak? Większość problemów to były pojedyncze przypadki a z poważniejszych to wiem, że gra miała problem z Crossfire/SLi, który zdaje się naprawiły późniejsze sterowniki
Niestety prawda gry na targach na PC prezentują się najzwyczajniej okazalej, nie chodzi też o to ze najpierw grę zrobiono na PC, zrobiono na Klocka ale na potrzeby targów pokazuję się port/demo/wersję developerską na PC bo ma wyższe rozdzielczości, AA, co najmniej 1080p i lepsze tekstury. Potem wyjdzie port albo nie wyjdzie zależy od gatunku i opłacalności. Wszystko obliczone. Myślisz że AW sprzedał by się tak dobrze na PC gdyby nie 2 lata oczekiwań, próśb i lamentów.
Spiracili by i już, z drugiej strony mam wrażenie ze mentalność graczy PC nieco się zmienia i swoją zasługę ma w tym Steam (jakby go nie lubić), jego ujednolicenie platformy, osiągnięcia, przeceny.
@kamil999666: jeśli fragment o Alanie Wake’u był do mnie to myślę, ze sprzedał się głównie ze względu na cenę. Bo próśb i lamentów nie było już prawie od roku kiedy ostatecznie uśmiercili wersję PC w słowach. Większość dała sobie spokój z nią. A tak wypuścili grę za niewiele ponad 1/3 ceny normalnej gry. Tytuł AAA po cenie zaledwie dwukrotnie większej niż przeciętna i prosta gra niezależna
Ta chyba od ciebie nie było…
@kamil999666: nie wiem bo AW nie został wspomniany przez nikogo, niewiele ma wspólnego z Capcomem i jego sprzedażą, a wiem, że ze mną o nim rozmawiałeś.
Chodzi o poślizg gier, rosnące nawarstwiające się oczekiwania, gdyby premiery były równe (gier Capcomu) an PC i konsole, piractwo w większym stopniu by je dotykało. „Poco kupować na Klocka jak na lapka zaraz sobie z torrenta pobiorę” – myśli nastolatek, a tak nie ma wyboru jeżeli chce być „na czasie”. AW to skrajny przykład, inna bajka że Remedy ma wiernych fanów.
i już wiesz 🙂
@kamil999666: Resident Evil 4 też ukazał się na PC z 2 letnim opóźnieniem a jakoś to nie zadziałało. Poza tym na xklocku też jest piractwo i posiadacz przerabia konsoli też „może” (*) sobie ściągnąć pirata i nie potrzebuje do tego wersji PC.|* oczywiście nielegalnie
Ha… i tu jest problem… przerabianie konsoli to często proces fizyczny (słabo się znam), tracisz gwarancję czy możliwość odpalania oryginałów (jakoś tak, słabo się znam). Jako że jest proces fizyczny ludzie często nie mają do niego zaufania, kto chce żeby mu grzebać przy konsoli skoro działa, zresztą bany, czy brak multi chyba też występuje a na taki Xlive Gold kosztuje 🙂 Na PC jest proste i nie wiąże się z żadną zewnętrzną ingerencją w sprzęt.
Szary człowiek postawiony przed takim wyborem pobierze pirata z torrenta a nie kupi drogiej gry na klocka, albo nie postanowi nagle przerobić konsoli. A skąd wiesz że RE4 nie pomogło jakoś 5 wyszła a i 6 i RC są zapowiedziane. A taktykę poślizgów stosuje też wielu innych znaczących wydawców – coś w tym musi być … Jak najbardziej w temacie komenty
Nie spodziewaj się też ogromnych cyfr, docelowe platformy to konsole, porty na PC mają na siebie zarobić, zachęcić nowe grono odbiorców do kupna. Coś w rodzaju kampania promocyjnej po premierze i jeszcze z zyskami, czyli zupełnie nie jak kampania …:)
@kamil999666: proces fizyczny, nielegalny, a możliwość odpalania oryginałów jest dalej… Czy to coś zmienia? Nie. Jak wnioskuję po wypowiedziach ludzi na forum i tak spora część ma wśród znajomych głównie osoby z przerobionymi konsolami.|Sprzedaż RE4 i RE5 na PC jest liczona w zaledwie setkach tysięcy podczas gdy na konsolach w milionach. Jako, że ich konwersja tania i tak jest to opłacalne.
Zaledwie, na PC to właśnie dużo, zresztą post niżej. Ludzie z forum to niestety (albo stety dla rynku) nie te miliony amerykanów co gra w CoDa. Pytasz czy to coś zmienia, TAK zmienia, gdyby nie zmieniało co by stało na przeszkodzie żeby piractwo na konsolach było większe niż na PC przecież tam gra więcej osób ?
Na pewno nie sympatia do M$ 😛
Dużo? Kwestia sporna – użytkowników komputerów jest znacznie więcej niż użytkowników konsol, więc i sama sprzedaż powinna być większa. Co do samych konsol – więcej osób kupuje, ale sama liczba potencjalnych nabywców jest większa niż na konsolach.