PlayStation 4 bez procesora Cell?

Serce PlayStation 3 - procesor Cell - w pierwszym okresie obecności konsoli na rynku sprawiał duże problemy developerom, którzy mieli poważne problemy z opanowaniem jego architektury (i mocy). Dlatego też - według niepotwierdzonych informacji – Sony ma zamiar zrezygnować z tego układu przy okazji swojej następnej konsoli stacjonarnej.
Redakcja serwisu Kotaku donosi, powołując się na anonimowych informatorów, że Sony zamierza zrezygnować z procesora Cell w PlayStation 4. Powodem miałyby być właśnie trudności, jakie napotkali programiści przy tworzeniu gier na PS3.
W ubiegłym tygodniu pojawiły się plotki, jakoby AMD miałoby dostarczyć układ graficzny do PS4. Kotaku twierdzi, że branżowy gigant mógłby zapewnić nie tylko podzespół graficzny, ale także procesor. Niewykluczone nawet, że planowane jest wykorzystanie układu typu AMD Fusion, łączącego ze sobą procesor i czip graficzny.
Na ile prawdziwe są te doniesienia – nie wiadomo. Sony odmówiło komentarza w tej sprawie.
Czytaj dalej
15 odpowiedzi do “PlayStation 4 bez procesora Cell?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Będący sercem PlayStation 3 procesor Cell na początku sprawiał duże problemy developerom, którzy nie potrafili go dobrze opanować. Dlatego też – według niepotwierdzonych informacji – Sony ma zamiar zrezygnować z tego układu przy okazji następnej swojej stacjonarnej konsoli.
Jest to mimo poprzednich plotek dla mnie osobiście wielkie zaskoczenie chodź nie do nieprzewidzenia.
A ten procesor Cell nie chroni również przed piractwem ? Jeśli tak to PS4 pewnie będzie piracona jak X360.
kiedyś jakieś 2 miesiące temu w plotkach mówili niby iż CELL w PS 4 ma być 16 rdzeniowy. Ja tam nie wierze w żadne newsy tego typu tylko czekam na odpowiedź wydawcy lub producenta
Dotychczas każda następna konsola miała inne CPU, więc nie wiem czemu tym razem miałoby być to samo dwa razy pod rząd.|Poza tym argument, że Cell sprawiał trudności jest bez sensu – Jak wprowadzą nową architekturę to developerzy będą musieli się uczyć od początku a ten procesor już przecież znają.
Jeżeli Sony nie chce komentować to coś w tym może być
@cugaro|Nie przed piractwem,przed piractwem to chroni głównie nośnik i cena nagrywarek BluRay.|Wprowadzą coś Intela,albo AMD,im bardziej rozbudowany procek tym ciężej pisać na niego programy,nawet w C,C++,trzeba wiedzieć jakich typów zmiennych i jak skonstruowanych algorytmów użyć,aby wykorzystać mechanizmy układu,to co było zawalone w konsolach,to zbyt mała ilość ramu,sprzęt z dużymi możliwościami dostał tylko 512 MB ram 256 MB kod+256 MB grafika
PIRACTWO JEST NA KAŻDEJ KONSOLI, KOMPIE czy TELEFONIE!!! Oczywiscie w mniejszym lub wiekrzym stopniu ale jest i zawsze bedzie:) @Sergi właśnie chodzi o to że się mylisz. Jeżeli robisz grę pod jedna platforme jest ok i nie ma problemu co innego jezeli chodzi o multiplatformowe tworzenie tytulów tu sie zaczynaja problemy i o to jest „płacz” jeżeli na tego xa, psa i pc architektura będzie podobna można robić gry w sumie na jedno kopyto. Był gdzieś ten temat wałkowany.
@RaZzzZoR| Biedni wydawcy, mają przecież na gry tylko kilkadziesiąt milionów. To nic trudnego, chyba, że studio nie może znaleźć dobrego programisty, który by się zajął konwersją kodu (wiem, to nic prostego, ale miałby wzór). | |BTW, w PS4 brakowało tylko mocnej grafiki i ram’u. Oczywiście, dzięki temu, zamiast 2000, kosztuje teraz 1000zł, ale to wada.
@RaZzzZoR – Jasne, a Microsoft i Nintendo dopasują się, żeby czasem na Sony gry nie przycinały? Już lepiej kontynuować architekturę którą się zna niż próbować dopasować się do innych firm.
Kolejna bzdura wyssana z palca. Oczywiste ze nie wykorzystaja tego procesora, ma on juz z dobre 7 lat, nie trzeba byc wrozka zeby sie tego domyslic. Kazdy news powinine byc filtrowany na slowo „kotaku” i automatycznie odrzucany, ten brukowiec jest zalosny.
@slocik|Sprawdź co piszesz nim coś napiszesz, a nie pal głupot. Cell jest architekturą, a nie modelem procesora, architekturą w dodatku bardzo dobrą i świetnie by się sprawdziła w grach gdyby aktualnie nie dominowały całkowicie inny standardy, zasadniczo różniące się od Cell’a.
A mnie poprostu rozwala ten screen 😀 . I tak, wiem, że jest stary…
@Sergi – uwierz że jestem po twojej stronie w tej kwestii ale nie zmienia to ich powodu do płakania. Jestem zdania że z procesora jaki oferuje ps3 jeszcze jest mnóstwo mocy do wykorzystania i nie rozumiem tak naprawdę po co go zmieniać chociaż nie… rozumiem ale nie zgadzam się z tą decyzją:P
@Vimess|Co mam sprawdzac, sam procesor tez nazywa sie Cell, az tak bardzo nie jestem zainteresowany w ps3 zeby wnikac w jego architekture i mylace nazewnistwo dookoła niej. Wiec daruj sobie te komentarze z rzyganiem.|Nie zmienia to faktu ze to kelejny news od ” anonimowego informatora” jak kazdy od kotaku, ktorego ni jak nikt nie moze potwierdzic …