02.03.2012
Często komentowane 33 Komentarze

Doom 4: id software odpowiada na wyciek

Doom 4: id software odpowiada na wyciek
Nie więcej niż trzydzieści słów potrzebne było ekipie id Software na to, by odpowiedzieć na wyciek z tego tygodnia, za sprawą którego zobaczyliśmy (jak się zdawało) materiały graficzne z powstającego Dooma 4. Cała ta historia nie poruszyła, jak się wydaje, członków studia - skomentował ją tylko główny dyrektor kreatywny na swoim Twitterze. Jak?

Matthew Hooper pisze wprost:

To co widzieliście nie ma nic wspólnego z tym, co zobaczycie w grze Doom 4

A potem dodaje:

Kiedy oficjalnie coś pokażemy, zobaczycie coś wyjątkowego. Kiedy oficjalnie coś pokażemy, fani będą szczęśliwi

Trzymają fason skurczybyki…

33 odpowiedzi do “Doom 4: id software odpowiada na wyciek”

  1. Nie więcej niż trzydzieści słów potrzebne było ekipie id Software na to, by odpowiedzieć na wyciek z tego tygodnia, za sprawą którego zobaczyliśmy (jak się zdawało) materiały graficzne z powstającego Dooma 4. Cała ta historia nie poruszyła, jak się wydaje, członków studia – skomentował ją tylko główny dyrektor kreatywny na swoim Twitterze. Jak?

  2. Dovahkiin90 2 marca 2012 o 09:29

    całe szczescie 😀

  3. Jak dla mnie sprawa jest jasna – to są jaja, które obcięto RAGE’owi 😉

  4. paintball_X 2 marca 2012 o 09:58

    Czyli to, co zobaczyliśmy jest faktycznie Doomem 4. 😉 Którąś z kolei iteracją projektu. Nie finalną wersją. Jedną z odrzuconych propozycji.

  5. EverybodyLies 2 marca 2012 o 10:04

    to w takim razie skąd te screeny? z jakiej gry?

  6. paintball_X – może mieć dużo racji po prostu jedna z propozycji odrzuconych chociaż kto ich tam wie. Czekam

  7. nie wierzę im. odpowiedzieli tak, jak odpowiadają politycy na zarzuty. robią głupków z ludzi. to, co wyciekło miało za dużo elementów wspólnych z ragem. był tam nawet jeden taki zrzut, który śmiało mógłbym pomylić z obrazkiem właśnie z rage’a. nie chcę mi się więc wierzyć, że z jakiegoś powodu w pewnym momencie prac nad doomem 4, zatrzymali wszystko, zdecydowali, że to jednak nie to, i zaczęli wszystko od nowa. różnica może być jedynie w grafice, bo to, co dostało się do netu faktycz. jest we wczesn. fazie

  8. Już w RAGE mieli „pokazać coś wyjątkowego”. id chyba idzie w złym kierunku.

  9. Cóz jak dla mnie ów screeny bardziej przypominały Rage 2 aniżeli nowego Dooma, trzymam chłopaków za słowo. Pewnie i tak najwcześniej za rok podadzą jakieś sensowne informacje.

  10. Ale o co chodzi – te obrazki były całkiem niezłe i klimatyczne… Fakt – to nie jest stary Doom – ale kto wie jaki był zamysł fabularny…

  11. @kkdm: Capcom wielokrotnie anulował projekty, które były prawie ukończone lub przynajmniej po prezentacjach, więc dlaczego nie? Tworzenie kilku wersji wstępnych prototypów jest lepsze niż jednego – nie są to zaawansowane produkty, a jedynie ich ogólne zarysy. Dzięki temu można wybrać ten mający największe szanse na powodzenia i dopiero wtedy go rozbudowywać i szlifować.|A co do tego, że nic się nie zmieni? http:www.youtube.com/watch?v=BXzJ0wFj-ag|Podobne założenia, klimat inny niż w tym co dostaliśmy

  12. @LiOx: wiesz jak jest – ludzie nie dostaną czegoś nowego – narzekają, ludzie dostaną coś nowe (czyli automatycznie będące czymś innym) – narzekają. Co by inni nie zrobili i tak będą narzekania, więc nie ma się tym co przejmować

  13. Jak można było zrobić coś tak okropnego z tak wspaniałą serią? Ten klimat kompletnie nie pasuje do DooMa. Tragedia jakaś. Z reguły mam nosa do Faili roku. Wiedziałem że Rage to będzie straszny Fail i miałem racje. Od razu twierdziłem aby porzucili prace nad tym szajsem. I zabrali się za DooMa. (Moim zdaniem DooM III był bardzo dobrą grą). Liczyłem na jakiś ciąg dalszy. Mars Kosmos przyszłość. Wstępnie jestem strasznie rozczarowany. Żyję myślą że to jednak ploty i to nie jest DooM.

  14. Cały ten szał na post apokaliptyczny klimat już mi się przejadł szybciej niż ten z Czasów WWII. Rage to dla mnie było totalne dno. Miała być taka rewolucja i taki hit. A wyszło coś tak marnego co nawet nie było jakimś wybitnym średniakiem. Jedynie Auta mi utkwiły w pamięci. I ten tragiczny koniec który wyglądał tak jak by ta gra dopiero się zaczynała. A nie kończyła.

  15. Znowu mnie się nóż w kieszeni otwiera, jak to niby Rage był porażką, ciągle ludzie powtarzają te bzdury a gra jest świetna i jest jedna z najlepszych fpsów ostatnich lat.Jedyny argument że coś było źle w tej grze jaki dostrzegam to kwestie techniczne, trzeba przyznać, na Radeonach mogło być słabo, ale u mnie na GTX260 po paru modyfikacjach pliki INI chodizło idealnie, i nie było problemów z doczytywaniem tekstur (taakk….. potrzebny 4 rdzeniowiec, na 2 było by gorzej), ale chodizło mi idealnie.

  16. Znowu mnie się nóż w kieszeni otwiera, jak to niby Rage był porażką, ciągle ludzie powtarzają te bzdury a gra jest świetna i jest jedna z najlepszych fpsów ostatnich lat.Jedyny argument że coś było źle w tej grze jaki dostrzegam to kwestie techniczne, trzeba przyznać, na Radeonach mogło być słabo, ale u mnie na GTX260 po paru modyfikacjach pliki INI chodizło idealnie, i nie było problemów z doczytywaniem tekstur (taakk….. potrzebny 4 rdzeniowiec, na 2 było by gorzej), ale chodziło mi idealnie.

  17. Poważnie, ŻADNEGO problemu z doczytywaniem tekstur, wystarczyło 5 min przy modyfikacji pliku konfiguracyjnego. Gra chodziła stałe 60 klatek na full detalach AAx4, najwyższy możliwy spadek to do 55 klatek, czyli optymalizacja iście mistrzowska.|Gra sprawiała czystą przyjemność ze strzelania, nie to co dzisiejsze FPSy w których trzeba przycelowywać, tu była czysta rozwałka dająca ogrom przyjemności, żaden fps od czasów… hmm nie wiem, Half Life 2 ? (poważnie) nie dał mi tyle przyjemności z rozgrywki.

  18. Oczywiście, są różne gusta, jeśli tylko się miało GeForce i się potrafiło ruszyć dupę to można było naprawić wszystkie błędy gry. Noo nie dało się gry przedłużyć, to dalej maks 10 godzin, dla mnie to jedyna wada gry, ale to było 10 godzin przyjemności na najwyższym poziomie.|Zdania są ekstremalnie odmienne, jeden że porażka, inny że to gra objawienie, oglądnijcie sobie choćby recenzje video na GramiTV, tam wyczuli tą grę. Każdy może oceniać samemu, ale przestańcie z tą porażką, to tylko kwestie techniczne.

  19. Przez wiele lat byłem fanem Dooma 3, teraz muszę to przyznać, Rage jest zdecydowanie bardziej udanym dziełem pod względem grywalności. Jak Doom4 będzie równie przyjemny w rozgrywce, a trochę dłuższy i bez problemów (Radeony), to szykuje się gra 10/10. Rage u mnie 9+/10, i ani minusa niżej.|Tak, moimi pierwszymi fpsami był Quake II i Doom1, nie Call of Duty.

  20. Siemiatyczanin2405 2 marca 2012 o 15:26

    @Se8a Umnie akurat Doom 2 i Quake 😉 i też jestem fanem Dooma.

  21. @Se8a Nie chce być nie miły ale gdzie ty masz oczy. Przez te wszystkie lata wyszła taka olbrzymia ilość FPSów o bardzo dobrej optymalizacji, fabule efektach. A ta gra to dno i nie mówię o stronie technicznej. Bo bez żadnej zabawy w plikach miałem 60fpsów. na GTX460 i 2 rdzeniach więc nie wiem o czym mówisz. A i oczywiście 22cale 1920×1080. Przykłady. Borderlands/Crysis/Battlefield/Call of Duty. No masa masa gier. to jest co najwyżej gra nie z tej epoki bądź nisko budżetowy kicz. Tak zwana zapchaj dziura.

  22. @Pointer669 – z niczym się nie zgadzam, żadna zapchaj dziura, żadna budżetowa, gdzie Ty masz oczy ?|Crysis dobra optymalizacja ? Ta, Borderlands ? A ta co ma do optymalizacji ? Call of Duty ? Noo racja, na przerobionym silniku z Quake III można mówić o optymalizacji, ale już nie porównuj tego do Rage które miało świetną grafikę krajobrazów, gorzej z teksturami zniszczonych pomieszczeń. To inne style i żadna z tych gier nie jest dobrym porównaniem do Rage.|Rage nie miał świetnej fabuły(a która gra ID miała?)

  23. No i własnie czas gry, a reszta ? Grafika miejscami piękna, miejscami przeciętna, a sama przyjemność z rozgrywki znacznie wyższa niż tytułów co wymieniłeś. To czysty oldschool i przyjemność z rozgrywki której żaden borderlands czy crysis nie daje, a mówi to fan crysisa.|Ja rozumeim że można Rage nie lubić, i nie zgadzać się z moją opinią co do tego ze to najlepszy fps od conajmniej 24 miesięcy, ale twierdzenie że to dno to zwyczajna dziecinada. Widać już ludzie zapomnieli co to znaczy FPS

  24. I tylko klony CoD są przykładem.|Rage trzyma poziomem gom takim jak Half Life 2, Doom 3, Czy Far Cry (1), to jak powrót do 2004 roku i wsześniejszych FPSów, i to w najwyższej formie. A że w czasie uważania CoD za wzór FPS gracze widzą w Rage poerażkę to już ich samych problem. Rage ma najwyższą grywalność z wymienionych poniżej tytułów, będę się za tym trzymał rękami i nogami. Aha, warto jeszcze zobaczyć oceny graczy, a oceny recenzantów. Recenzanci wiedzieli czego się spodziewać, gracze jak widać nie.

  25. Rage był z góry skazany na porażkę wśród ogółu graczy co pisałem ponad rok przed premierą. Zbyt przestarzałe podejście do samego strzelania. Ja się bawiłem świetnie, ot gra ma poziom Alana Wake’a – niezła gra, ale brak szlifu. Daleki jednak jestem od tego by pisać, że to porażka czy nawet rozczarowanie. Dostałem prawie taki sam produkt jaki można było zobaczyć na gameplay’ach.

  26. RAGE najlepszym FPS poprzedniego roku? Eeee nie bardzo. Pomijając technikalia ( bo to ewidentnie zawalili na PC – w czasie premiery brak DX11 mimo i tak znacznego opóźnienia premiery, ciągłe przekładanie tejże i brak defaultowej konfiguracji – samemu mogę wiele poprzestawiać w ini, ale kupując grę nie tego oczekuje), sama gra to co najwyżej średniak. Nic nowego. Ot kolejny, w gruncie rzeczy, corridor shooter. Max 7,5-8/10.

  27. @ Se8a słuchaj chłopie to nie jest tylko moje zdanie, a ty widocznie zatrzymałeś się na pewnej epoce Half Life 2 Doom3 Far Cry1. Ale to są jak napisałeś oldschoole. Ale nie Rage to jest dno i tyle. Jak na to co wydali teraz w 2011r to jest co najmniej słabe. Każdy twierdził że brali garściami z Borderlandsa. A crysis 2 owszem ma [beeep]istą optymalizację. A gdzie ty tą grafikę piękną widzisz, bo ja nie zauważyłem jej nigdzie. Sprzedał się słabo bo był słabą grą i nic tego nie zmieni. Twierdzisz że to…

  28. FPS roku dla ciebie i garstki fanów tak. Macie do tego prawo. Ale nic tego nie zmieni że gra jest słaba pod każdym względem. Sry. wyścigi były fajne.

  29. @Pointer669: było wałkowane już tyle razy, ale dalej się ktoś znajdzie… Rage został zapowiedziany 2 tygodnie przed Borderlandsem i większość (jeśli nie wszystko) z tego co zostało wtedy zapowiedziane znalazło się w grze. Fakt, że Borderlands ukazał się 2 lata wcześniej działa trochę na niekorzyść, ale nie ma większego wpływu na wygląd Rage’a.

  30. @Se8a|Szkoda ze reszta swiata nie podziela twojeje opini ;D|Po tym jak wielka wtapa Rage byl dziwie sie ze ID nie zamkneli, a patrzac na nowe screeny dooma 4 od razu widaz ze to ich ostatnia gra bedzie.|Szkoda ze legenda branzy skonczy z 2 przecietniakami jako ostatnie gry.

  31. masterfrieza 3 marca 2012 o 00:13

    Moim skromnym zdaniem na QIII Arena skończyły się dobre gierki z tego studia. Owszem DooM3 pokazał świetną grafikę, ale prócz tego był cieniutki. Wychowałem się na grach id i przykro mi patrzeć na każdą ich nieudaną produkcję…

  32. @slocik: Zamknąć takie studio jak ID Software tylko, że zrobiła dobra, ale przeciętna grę? Nie zapominajmy, że jeszcze ID czerpie zyski z QL. A do tego jeszcze gry na komórki. Mam nadzieję, że powieje świeżość w tej firmie (jacyś nowi ludzie), a Cormack zrobi silnik, który będzie mógł pomieszać szyki konkurencji:)

  33. @slocik: świat nie podziela jego opinii, ale i nie podziela twojej. Sprzedało się około 2,2 milionów egzemplarzy a nie licząc wersji PC, której oceny było zaniżone przed patchem. Co więcej nikt nie wierzył Carmackowi, że błędy grafiki spowodował problem ze sterownikami (który został przez ATI naprawiony). Tak to za granicą o grze jest dość dobre zdanie, nie wybitne, ale lepszych nie należało się spodziewać.

Dodaj komentarz