Minecraft: Notch daje miliony swoim pracownikom

Sukces Notcha uczynił ze szwedzkiego twórcy Minecrafta wzór na kształt pucybuta-milionera nowych czasów. Jeśli należycie do jego fanów, możecie polubić go także za hojność. Po przekroczeniu progu 5 milionów sprzedanych egzemplarzy Minecrafta pracownicy Mojang otrzymali 3 miliony dolarów.
Co najważniejsze, wspomniana suma, która będzie rozdysponowana pomiędzy pracowników, nie pochodzi z budżetu Mojang przeznaczonego na pensje czy premie, lecz z dywidend samego Notcha. Innymi słowy, twórca Minecrafta zapłacił z własnej kieszeni kolegom z zespołu premie wynoszące około 120 tysięcy dolarów na osobę. Jak podsumował sprawę na Twitterze:
Każdy Mojangsta w ogromnym stopniu przyczynia się do tego, że Mojang jest obecnie najlepszym miejscem pracy na świecie.
Czytaj dalej
41 odpowiedzi do “Minecraft: Notch daje miliony swoim pracownikom”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Sukces Notcha uczynił ze szwedzkiego twórcy Minecrafta wzór na kształt pucybuta-milionera nowych czasów. Jeśli należycie do jego fanów, możecie polubić go także za hojność. Po przekroczeniu progu 5 milionów sprzedanych egzemplarzy Minecrafta pracownicy Mojang otrzymali 3 miliony dolarów.
Good Guy Notch… to będzie nowy mem!
A jak nasz rząd sobie podwyższa pensje to od razu, że kradną xD tyle kasy to tak. kurde 😛
No chyba nie 🙂
to się nazywa dobry szef, nie ma co 🙂
Chce do mojangu 😀
@ravvcio – ciekawe tylko czyje oni pieniądze rozdają i czy w ogóle na nie zasłużyli Ale widzę że to nie piszesz na poważnie, więc jest git 😉
Sądze że Notch to młody człowiek który naprawdę zrobił coś co przyniosło mu dużo pieniędzy ale nie wie jak tym dysponować jak dla mnie dobry ekonomista najpierw zainwestuje potem będzi robił co chce ze swoim zarobkiem noo ale ogłaszanie jakiegoś studia najlepszym na świecie a co z Bllizardem znaczy co ja wymieniam jest tysiące firm tytanów a Mojang to tylko firma która powoli się wybija ale z takim gospodarowaniem nie dojdzie daleko…
To sobie zrobili duży shopping. xD
hmm nic nowego ani odkrywczego „vide bill” czy banda młokosów z google. .
@MrWookie Tu wcale nie chodzi, że Mojang jest najlepszym studiem tylko najlepszym miejscem pracy. Tzn. pewnie miła atmosfera, wysokie premie 😉 Blizzard pozwalniał ostatnio pracowników więc pewnie nie będą oni miło wspominać pracy w tym studiu.
Minecraft RZĄDZI!!
@MrWookie – ekonomia nie ma tutaj absolutnie nic do rzeczy. On wie, co chce zrobic ze swoimi pieniedzmi, a ma ich tyle, ze nie bardzo musi sie przejmowac takimi 'wydatkami’. Zreszta, co przynosi jemu najwieksze zyski? Dobre relacje ze spolecznoscia graczy, ktora go czesto podziwia i szanuje. Takimi zagrywkami dodatkowo zwaraca na siebie jeszcze wieksza uwage i ludzie coraz bardziej nienawidzacy EA i Acti beda kupowac jego gry, bo podoba im sie sam tworca.
@MrWookie|Nie muszą być super wysoko. To nawet lepiej jeśli studio nie jest ogromne. Przynajmniej nie dochodzi do takich głupot, jak u wielkich firm, które ze względu na maksymalizację zysków zdzierają z ludzi za DLC, odgrzewane kotlety, etc. Niech się ekonomiści odwalą i nie wchodzą w ten biznes, bo to nie dla nich. Tu nie chodzi tylko o kasę, a ekonomiści tylko o niej nawijają…
Poza tym chyba czegos nie zrozumiales – premie zostaly wyplacone z pieniedzy Notcha, a nie zasobow firmy. Moze nie umiem czytac ze zrozumieniem, ale wydaje mi sie, ze jest to w tekscie powyzej. Ich 'gospodarowanie’ nie jest tak zle, jak Ci sie wydaje, a bardzo szybki development jest na to tylko dowodem. Chyba chciales zabrzmiec rzeczowo, ale bardzo chybiles i osiagnales efekt zupelnie przeciwny.
Beatyfikować go za życia!!!!!!|Nie żartuje
przynajmniej za pizze do studia będą bulić za swoje ;D
Ha chcę do Mojangu!
@MrWookie – hehe panowie poniżej ładnie wszystko wypisali. Na następny raz może pomyślisz zanim napiszesz:)”Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.” – z mojej osobistej kolekcji:)Notch brawo b.mądre posunięcie.
Razzor, to było chyba tak – „Lepiej milczeć i wyglądać jak idiota, niż odezwać sie i rozwiać wszelkie wątpliwosci”
Dobry ruch, z jego gier czekam na Scrolls, Minecrafta nie dla mnie. Chyba nie ma piractwa jak dobra gra się sprzedaje i twórca + jego studio ma kasę. Piractwo jest jak duża firma zrobi crap dla wszystkich. Taki mały offtop.
Toć ta gra została spiracona cholernie wiele razy. Piractwo jest zawsze i wszędzie, nie ma znaczenia, czy to produkcja Indie czy AAA.|Poza tym, bardzo dobry ruch ze strony Notcha.
To nie jest jeden z tych amerykanskich kapitalistow, ktorzy zarabiaja miliardy, ale beda dusic z klientow kazdy grosz i walczyc sadownie o gigantyczne odszkodowania z tytulu patentow na „zaokraglone rogi tabletu”. Pieniadze to nie wszystko – pan Notch daje dobry przyklad.
Piractwo w przypadku Minecrafta jest olbrzymie, ale jest to na tyle dobra gra, że pomimo tego przynosi duże zyski. Tak to właśnie jest – dobra gra broni się sama i nie potrzebuje DRM czy zaostrzania prawa. No, ale o tym duże studia zapomniały idąc tokiem myślenia MrWookiego – najpierw zysk potem zabawa i jakość. Oby tak dalej Panie Notch. Może reszta branży się w końcu obudzi.
http:blogs.houstonpress.com/hairballs/worlds_best_boss_mug-0.jpg
Przeczytałem „Każdy Mojagangsta” 😀
Ahh olać studia. Ide do Modżang! 😀
@Nhilus, tak to jest jak się przysypia na lekcjach języka polskiego 😉
@Nhilus +1
Ważne,że Mojangodziści mają dobrze 😉
Właśnie się zastabawiałem, czy pozostali Mojangiści też sporo zarabiją i okazuje się że tak. To dobrze, dobrze też że Notchowi kasa nie uderzyła do głowy, tylko nadal świetny.
@Spidymaster Nie jest to biznesowe podejście, mam nadzieję że wykorzystuje resztę pieniędzy produktywnie. Dla nas, dla graczy, dla ludzi. Pozytywizm.
Na 1.2 creepery i zombie wyrzucają żelazne itemy… Ta gra jest coraz dziwniejsza 🙂
Creepery hełmy a zombie hełmy i narzędnia, ale wyrzucają tylko itemy z żelaza. Jest też dużo innych zmian, niekoniecznie dobrych 😛
Szacun
Me gusta? Mojang? ee?
@ravvcio |Polski rząd podnosi sobie pensje naszymi pieniędzmi. Marcus rozdaje tylko swoje pieniądze. Chłopaki chcą mieć w pracy dobrą atmosferę bo to się udzieli wszystkim. Lepiej się pracuje w doborowym towarzystwie niż pod presją jakiegoś pajaca który patrzy Ci przez ramie. Ta inwestycja w pracowników się opłaci. Może nie teraz ale za kilka miesięcy na pewno.
Słabo, w Valve jest 0,5 miliona na osobę (dzięki zarobkom Steam na rok), a pracuje tam ponad 200 osób. Do tego mają epicką siedzibę 😛 Sami zobaczcie http:penny-arcade.com/report/editorial-article/where-the-science-happens-the-penny-arcade-report-goes-for-a-tour-though-th
No ale jednak, gra indie, gratuluję :3
Nieźle nieźle. Jeszcze brdziej lubię Notcha. 🙂
brać przykład i się uczyć.