DirectX 11 w drodze

DirectX 11 w drodze
Internetowe źródła donoszą, że na imprezie Gamefest 2008, która odbędzie się 22-23 lipca tego roku w Seattle, Microsoft zapowie nową wersję bibliotek DirectX.

Kolejna odsłona DX przyniesie oczywiście kolejną wersję shaderów (5.0), lecz także inne, nowe technologie, wśród których wymienia się Tesselation/Displacement i Multithreaded Rendering. Podobno nowe Compute Shaders umożliwić mają pełne wykorzystanie mocy obliczeniowej GPU z pominięciem API graficznego, co może przydać się np. do obliczeń związanych z fizyką. To faktycznie byłby postęp wart odnotowania.

Zapewne już niedługo pojawią się w sieci porównania z cyklu „znajdź 10 szczegółów rózniących screeny z DX10 i DX11”. 🙂

16 odpowiedzi do “DirectX 11 w drodze”

  1. kolejny nie wypał?? // Pewnie będzie tak jak z 10. Niby wielka rewolucja a tu d**a blada. I niby co znowu mamy kupować nowe karty bo np. GeForce 8800 nie obsługuje Dx11ani shaderów 5?

  2. Eh // Na co to komu, 10 prawie nikt nie używa, a na 11 mają się wszyscy rzucić niby 😛

  3. Azuredragon 10 lipca 2008 o 10:15

    I znów znajdą się gry nie korzystające z tej biblioteki. // Jak wspomniał Lorn, mało kto używa poprzedniej wersji. No bo ile jest gier, które wymagają do działania DX 10? Owszem, polepsza on jakość grafiki wyświetlanej na ekranie, ale gry działają dobrze na zwykłej _dziewątce_.

  4. Microsoft nie liczy się z konsumentami. // Bill Gates najwidoczniej nie ma na co pieniędzy wydawać i zaczyna robić rzeczy bez sensu. Chociaż patrząc na płatne gry sieciowe, które Microsoft stworzył to można mieć mieszane uczucia.

    Do do DX11 tak samo przejdzie obok mnie jak DX10. DX9 jest wporządku

  5. DX… 11!? // Ktoś tu niezłego świństwa się nawąchał… Bez sensu. jaki cel można mieć w wydaniu 11 niedługo po debiucie 10? Wszak wszystko przed poprzednimi bibliotekami. Chyba, że był to jeno blef marketingowy i 10… nigdy nie istniała. Kto wie.

  6. pc- studnia bez dna??! ……. // 2 tygodnie od upgradu mojego kompa minely i co??? teraz 8800 to se moge w tylek wsadzic skoro nie obsluzy mi dx 11… nie ma dzis gier wymagajacych jeszcze shader model 4.0 a tu juz 5.0 im sie zachcialo? gates suxxx

  7. Gates? 🙂 // Gates to w domku nad oceanem siedzi… emerytura, koleś!! 🙂

  8. // dobrze dobrze niech we wrzesniu skoncza sie wszystkie _nowe technologie_ i kupuje nowego kompa na studia =)

  9. // Drodzy państwo Gates to teraz z Microsoftem nie ma nic wspólnego (no może poza pakietem akcji 😉 ) a DX11 ma być przede wszystkim bardziej przyjaznym środowiskiem dla producentów gier, bo podobno DX10 jest pod tym względem STRASZNY

  10. Pójdzie pod xp-eka??? // Jak tak to ja się piszę:)

  11. A DX11 // Będzie działał tylko z nowy Windowsem Microsofta 😛 Albo z Vistą SP2

  12. DX10 a teraz DX11? O.o // A mnie doszły słuchy o Windows 7… który ma mieć DX11…

    Gates już nie pracuje w Microsofcie i każdy powinien to wiedzieć…

    Czemu oni tak nie ładnie postępują??? Czemu nie puszczą kolejny DX jak co 4 lata? 🙁

  13. // Poprostu świetnie…nie ma jeszcze gier, które w pełni by wykorzystywały DX 10, a te bawoły już DX 11 chcą wydawać, w dodatku pewnie jeszcze pod jakiegoś Windowsa Uper Duper Vista Basement Edition…i karty graficznie za 5 tysięcy…

  14. // Gdybyś przeczytał teks to powyrzej bys zrozumiał ze Dirext 11 bedzie mial wieksze zastosowanie w obliczeniach. A ten wyjerzdża o grach,które jeszcze w pełni nie wykorzystują Dirext 10 ,lecz z tym akurat się zgadzam.

  15. hmm // ciekawe czy będzie tak jak z DX10 …

  16. // Czy ich już kompletnie [ciach] ??? Będą teraz wydawać nowe Dx co rok i co rok pewnie każą zmieniać kartę graficzną bo w tamta stara nie obsługuje nowej wersji shaderów czy innego [beeep]…….

    *** Pilnuj języka! [wies.niak] ***

Dodaj komentarz