Mechner chce ożywić Karatekę

Karateka był pierwszą gra, jaką stworzył Mechner, a wydany został pięć lat przed Prince of Persia. Pojawiła się w wersjach na komputery Amstrad CPC, Apple II, Commodore 64, 8-bitowe Atari, PC, ZX Spectrum oraz konsole Nintendo i Game Boy. Na Comic Conie Mechner oświadczył, że będzie brał udział w przywracaniu Karateki pomiędzy żywych i że remake będzie zaskakujący.
Przy okazji opowiedział też anegdotkę związaną z Karateką z 1984 roku. Otóż podczas prac nad zabezpieczeniem antypirackim odkryto, że można w łatwy sposób odwrócić grę do góry nogami. Mechner wpadł więc na pomysł, by zrobić żart polegający na tym, iż na odwrotnej stronie dyskietki nagrana zostanie taka właśnie odwrócona wersja gry. Wymagało modyfikacji linii produkcyjnej, a więc i podnosiło koszty, ale wydawca – ś.p. firma Broderbund – zgodził się na to. Użytkownicy, którzy przez nieuwagę włożyli nośnik do napędu niewłaściwą stroną, musieli mieć bardzo zdziwione miny.
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Mechner chce ożywić Karatekę”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
// _Pogromca Tekkena_ nam się szykuje… Jakoś nie chce mi się wierzyć w sukces tego projektu. Tym bardziej, że zapewne pójdą zupełnie innym torem i wydadzą symulator…
Bleh // Symulator? Chyba się nie sprzeda…
Jaki symulator… // Co Wy z tym symulatorem? Przeciez to zwykla zrecznosciowka byla.
// Ale remake ma być _zaskakujący_… xD