Konfigurator Live: Fuel

Jako że Fuel nie posiada wbudowanego benchmarka lub jakiejkolwiek innej sekwencji animowanej, na której dałoby się zmierzyć i porównać co nieco podszedłem do sprawy w oldskulowy sposób „na wyczucie” 🙂 Efekty moich prób dwukrotnego prowadzenia oglądania pojazdów w dwóch różnych ustawieniach graficznych znajdziecie w filmiku poniżej. Ale zanim do tego dojdziemy graść szczegółów technicznych:
Ustawienie Low (32 fps – mierzone podczas jednego okrążenia wyścigu ukazanego pod koniec filmu)*:
Ustawienie High (23,75 fps – mierzone podczas jednego okrążenia wyścigu ukazanego pod koniec filmu):
Antialiasing w obu przypadkach wyłączyłem, choć przyznaję, że bardziej z przyzwyczajenia niż świadomie.
Co ciekawe, na obu ustawieniach gra wygląda podobnie – zwłaszcza zachowany jest najważniejszy element wystroju graficznego, czyli bardzo daleki zasięg wzroku. Ma to swoje odzwierciedlenie w płynności gry. 8 klatek na sekundę pomiędzy tymi dwoma ustawieniami to naprawdę niewiele. Najbardziej widoczną różnicą jest występowanie cieni lub ich brak. Te zaś – zwłaszcza podczas wschodu i zachodu słońca potrafią wytworzyć niezły klimat i pozytywne wrażenia wizualne (niestety na wideo nie udało mi się uchwycić ich wędrówki – musicie mi wierzyć na słowo).
Komp:
Rozdziałka – 1400×900
*Zdecydowałem się mierzyć ilość klatek podczas wyścigu, ponieważ to właśnie obecność innych modeli pojazdów najbardziej spowalnia procesy myślowe GPU. Krótkie okrążenie wspomnianych zawodów pozwala uśrednić klatkowanie gdy gracz znajduje się z tyłu stawki (na początku) i gdy przed nim nie ma już nikogo (jak jest niezły, to na końcu ;)) Przy Free Ride należy wziąć poprawkę na to, że gra będzie chodziła ZNACZNIE szybciej (circa 40-50 fps na High).
Recenzja w CDA 08/09.
Czytaj dalej
-
OD, nowa gra Kojimy, najwyraźniej będzie antologią horroru. „W...
-
Taktyczna walka w nowym trailerze Pragmaty. Dokładnej daty premiery niestety...
-
Silent Hill f bez najważniejszego elementu? Najnowsza część serii już otrzymała...
-
Annapurna Interactive nie próżnuje. Firma zapowiedziała aż 3 gry podczas Tokyo...
26 odpowiedzi do “Konfigurator Live: Fuel”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
xxx
w sumie i tak i tak wyglada ladnie
Ja tam dużej różnicy nie widzę pomiędzy High a Low.
Dużej różnicy nie ma
Małe różnice nie ma co
dobrze że mam 15″(bez obudowy, sama matryca) CRT czyli 1024×768 i 9800 30 Fps wyciągnie. uff 😛
Mnie tam paliwo niestraszne (ani mojej GF GTX260), chociaż poczekam na recenzję.
U mnie na medium idzie 17-25 fpsow w yscigach i 30-40 we free ride
Jeżeli chodzi o te fotki, to na low wygląda jak komiks. W ruchu wygląda tak jak być powinno.
nie wiem jak u mnie nie sprawdzałem ale gram ze wszystkim na maxa w rozdzielczości 1920×1080 i jak dla mnie ta gra to całkowity nie wypał kierowca sam robi triki dla mnie to bez sens mało pojazdów jedynie wielki świat jak dla mnie nie za gospodarowany.
boszeee ale biedna jest ta gra
Nie grałem w demo bo nie chciało mi się ściągać. Dobrze, że do CDA dodają to sobie odpalę.
Konfigurator Anno był super obraz był do połowy low, do połowy high i się obracało. A gra Fuel ma słabe samochody (oryginalne rządzą!).
Na mojej 19″, Phenomie II x3 710@3.0ghz i Radeonie HD 4890 będzie chodzić w high na luziku 😀
bardziej niz to polecam np. PURE
ja fralem w to na lapku 1600×900 na high i płynnie ;]
@mikul1991 OMG! Komu śmiał się podobać Fuel? Rzuć nicka, to go spiorę na kwaśne jabłko!
Mi się Fuel podoba :] super nie jest ale najgorzej też ;p
Ja nie widzę różnicy między low a high, nie wiem jak Wy 😛
U mnie na Radeonie 4850 i PDC E2160 @ 2,8Ghz wszystko na full, 1280×1024 i chodzi calkiem przyjemnie. Podczas wyscigu najmniej mialem 23 fpsy (nie odczuwa sie ze jest ich tylko tyle), a srednio jest ponad 30 klatek. Co do samej gry to daje jej 8+/10.
Pod wzgledem zroznicowania krajobrazow napewno przebija TestDrive Unlimited. Oczywiscie uwielbiam TestDrive za przyjemnosc jaka daje jazda (szczegolnie na kierownicy) ale krajobrazy sa praktycznie caly czas takie same.
Ogolnie w Fuel moglby byc troche szybszy i byloby pieknie 🙂 @Mikul jesli Ci nie pasuje muzyka to zawsze mozesz sobie odpalic winampa…. a fakt nie mozesz 😉
Mi się to ciągłe driftowanie nie podoba.
Wszystko ładnie pięknie, ale czy z kluczem do Live coś się już wyjaśniło? Bo chętnie bym kupił ten tytuł, ale nie zamierzam używać kluczy z innych gier.
No właśnie mam GTA4 i GoW, ale nie zamierzam używać tych kluczy z różnych względów. Choćby dlatego, że nie po to wykładam kasę na oryginał, aby się bawić w pirackie (poniekąd) metody.
Ironię zrozumiałem, ale nie zmienia to faktu że fakt iż się nas olewa drażni mnie niemiłosiernie. Znajomi na piratach już pokończyli FUEL, a ja jak ten osioł czekam. A LEM jak milczał tak milczy – przez telefon nic, na stronie nic, nawet w FAQ nic…